Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
27 jul 2010 17:10
Excuus, het zal ongetwijfeld al besproken zijn maar ik kon het niet vinden d.m.v. De zoek functie. Ik lees met enige regelmaat dat de motor opnieuw verpakt is. Wat is dit?
Ik begreep dat v.a. '92 de motoren voor een 964 gemodificeerd zijn. Wat zijn de verschillen of zijn die er niet meer na het "verpakken"?
Alvast bedankt!
27 jul 2010 17:17
Als de olie zijn weg naar buiten vind is het nodig de motor opnieuw in te pakken, oftewel motor eruit en alle pakkingen, ringen en weet ik wat nog meer worden dan vervangen.
27 jul 2010 17:37
Duidelijk! Bedankt....
27 jul 2010 19:26
Ummie schreef:Duidelijk! Bedankt....
Haha, toch nog een dingetje hierover...mocht ik een auto aanschaffen die dit nog moet onder gaan, wat zijn ongeveer de kosten voor deze ingreep?
27 jul 2010 19:48
laat de auto die je wil aanschaffen nou gewoon vooraf uitgebreid keuren door een Porsche specialist. Die kan je in dat geval precies vertellen wat je kan verwachten. Als we hier nou zeggen 4000 euro, ga je je daar blind op staren. Iedere auto is anders en je weet het pas als je het ziet (en ook nog de ervaring en het verstand hebt om in te schatten wat eea moet gaan kosten).
27 jul 2010 20:33
bij mij kostte het incl check up van het blok 3500 euro
27 jul 2010 21:17
mij iets meer dan 3k... Maar zoals Horn al zegt, goed vooraf laten keuren en checken door spec!
28 jul 2010 12:15
Bedankt allemaal,
Ik zal bij aanschaf zeker een AKK laten uitvoeren.
Mijn vraag kwam meer uit het feit dat ik het zo vaak lees en het klonk vrij prijzig.
Ik heb begrepen dat een motor v.à 200000 km meer last krijgt van zweten dan daarvoor.
Mocht ik dus een auto laten keuren met 180000km en er geen problemen zijn, weet ik nu wel wat me tzt staat te wachten.
Uiteraard is elke auto anders!
28 jul 2010 13:52
Als je bij zo'n hoge KM-stand opnieuw in moet gaan pakken .. dan zou ik meteen 'n (preventieve) revisie overwegen
28 jul 2010 16:21
voorgaande reacties + zoals Olaf zegt: als het een-en-ander openligt is het i.vm. toekomstige kosten vaak een financieel verstandigere beslissing (als je de auto wilt houden) om meteen een (gedeeltelijke) revisie te doen of e.e.a. aan onderdelen (anders dan pakkingen) te vernieuwen. Vaak bedragen de prijzen voor de onderdelen die je 'meteen' ook even doet een aanzienlijk deel van het budget.
Als een motor bij 200.000 km goed onderhouden is, niet zweet en prima olieverbruik heeft, zou ik nog lang niet aan een revisie denken. Als een motor van 100.000km dit wel doet, zou ik alvast beginnen een potje op te bouwen voor een revisie.
M.a.w. probeer een heel goed beeld te krijgen van de huidige staat van de auto in vergelijking met de staat waar jij voor denkt te betalen ( akk bij specialist waar jij vertrouwen in hebt verkleint risico's). Er is geen gouden regel in deze zoals ' hoe minder kilometer, hoe beter'. Probeer een aankoop analytisch aan te pakken en je huiswerk te doen, dan is de kans op kosten waarvan je later baalt kleiner (je vergeeft het je P meestal weer snel :roll , maar toch). Succes! De zoektocht is een leuke tijd!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.