Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
07 aug 2010 22:36
Met veel trots kocht ik in 2006 mn droom auto. Helaas zijn we nu gescheiden:
Na eerst geprutteld te hebben bleek na de motor management indicator dat de indicatoren verstopt als gevolg van de (te)late service beurt.De motor werd schoongemaakt...en een grote beurt er achteraan...had t moeten merken want ondanks deze reparatie rookte de motor de eerste dagen flink bij acceleraties....dit werd uiteindelijjk wel minder tot t helemaal ophield...
enkele weken later...brandde het management lampje weer...en werd mn auto afgevoerd....durfde niet verder....omdat ik een dag er voor aangereden werd heb ik m eerst laten herstellen....echter...nu....doet hij helemaal niets...slechts een klikje...de lampjes branden wel. Ik moet hem nu naar de eerdere garage brengen...maar vraag me af wat t kan zijn...lees veel over nieuwe motoren.....
Moet ik me zorgen maken...want dat wordt sparen....
07 aug 2010 22:41
welkom
3.6 heeft dat probleem (waar je vaak over leest) veel minder. ik zou hem gewoon terugbrengen naar degene die hem hersteld heeft. Auto rijdt, je wordt aangereden, bedrijf hersteld schade, auto doet niks meer... abc'tje - terug naar de hersteller...
En dit verhaal zo neerpennen hier vind ik overigens ook niet zo verstandig. Als ik je eigen verhaal lees zou ik zeggen (als ik je hersteller was)
'eigen schuld. te late servicebeurt, in het verleden ook al motormanagement gezeik gehad, niet bij mij komen aankloppen'
07 aug 2010 22:43
echter...nu....doet hij helemaal niets...slechts een klikje...de lampjes branden wel.
'k zou eerst maar eens een nieuwe accu proberen
07 aug 2010 22:52
Het gesprek inz de onderhoudsbeurt was al afgekaard dus kon ik t nu gewoon vermelden
08 aug 2010 9:37
WillemB schreef:echter...nu....doet hij helemaal niets...slechts een klikje...de lampjes branden wel.
'k zou eerst maar eens een nieuwe accu proberen
+1
Heb me ook wel ns onnodig drukgemaakt hierdoor. En dan heb ik niet eens een gevoelige IMS Lager
08 aug 2010 14:03
Klinkt mij ook als een accu probleem in de oren. Bij een 996 en 997 branden bij een zwakke accu gewoon alle lampjes (en die blijven branden ook als je start).
Motor management lampje kan om de meest uiteenlopende redenen gaan branden. Eigenlijk altijd wanneer het motormanagement zijn taken moet aanpassen omdat een van de gemeten waardes af wijkt. (dat kan een kapotte sensor zijn maar ook een echte fout)
Een veel voorkomende oorzaak van een brandend motormanagement lampje bij de 996 is te lang achtereen Euro95 tanken bijvoorbeeld.
Maar ik zou dus eerst eens de accu na laten kijken.
17 sep 2010 16:37
Edit: Topics samen gevoegd. Heb reeds eerder bericht dat mijn motor van mijn 996 3.6 C4 2002 pruttelde.Begreep van de specialist dat hij vastgelopen was....moet nog onderzocht worden...( voor zo ver ) maar wat nu....waar kan ik terecht...Wiie o wie
17 sep 2010 16:45
Nog een paar dagen en dan haal ik mijn auto uit elkaar.....
Zit een mooie motor voor jou in.....
17 sep 2010 16:58
hoe bedoel je...?
17 sep 2010 18:24
vandaag geweest...motor is vast weet ff niet wat t beste is...heb div gebeld..wat de beste optie is....revisie/ruil motor...advies ?
17 sep 2010 18:40
vriendelijkheid kost niets hoor las net iets over afzeiken.... etc etc...weet nu nu waarom
ik blijf t wel dank je wel....
17 sep 2010 18:51
gast zeikt je niet af maar geeft 2 adressen door waar je terecht kan, ff in zijn bericht op de oranje letters klikken. [als je al een tijd meeleest moet je dat wel weten]
MH....
17 sep 2010 19:10
enid (?): je verhaal is nogal onduidelijk. Als je het wat duidelijker maakt kunnen hier ook duidelijker antwoorden gegeven worden.
Wat is er vast gesteld en door welk bedrijf (Porsche of algemene garage)?
Welke bedrijven heb je gebeld?
Het beste voor deze auto is om contact met een Porsche specialist(dealer) te maken. Beslis niet te snel wat je gaat doen.
(Reparatie van de schade voor duidelijkheid over de storing...)
17 sep 2010 20:03
ok...ben redelijk nw hier...heb inmiddels gekeken en t klopt...DANK NOG...Mijn auto staat bij een schade herstel bedrijf waar hij de komende week weg moet...de motor gaf eerst een motor storing aan...die een maand eerder hersteld was.De Porsche specialist zei toen dat er veel motor prut in de motor zat omdat de service beurt te lang o zich had laten wachten. Gaf aan dat hij had geprobeerd alles weg te halen....maar hij wist niet als er nog wat los zou kunnen komen. In eerste instantie draaide hij weer goed...echter na enkele weken brandde t motor management lampje weer en liep de motor op noodprogramma,om niet veel later uit te vallen...De ophaaldienst plaatste hem bij de schade herstel(ivm een eerdere kleine schade).Deze is nu hersteld maar nu blijkt de motor die even daarvoor toen uitviel, niet meer rond te draaien.De specialist die hem in eerste instantie herstelde is r bij geweest en bevestigde t e.e.a.
Maar die wil eerst de motor openen...en dan pas verder kijken...maar wat is nu juiste stap en de volgende.....hoop dat t nu duidelijk is...weet t ff niet meer...ben alleen een genieter en rijder...geen sleutelaar...
22 sep 2010 14:59
Als ik het mag samenvatten:
- moter heeft een probleem
- moter wordt gerepareerd + onderhousbeurt
- moter geeft na een maand weer hetzelfde probleem
- moter is nu vastgelopen
Verhaal van de schade is niet relevant.
Lijkt mij dat er gekeken moet worden naar die moter, wat is er precies aan de hand...? toch? Aan de hand daarvan bepalen of revisie van het blok economisch haalbaar is (dus niet duurder t.o.v. een andere tweedehands moter). Toch?
Weet je al iets meer?
Succes
22 sep 2010 16:45
ik ben ook voor brommor!
22 sep 2010 17:16
Ik vind Jip wel wijs ...
En om gast en $teef te voeren: Jip segt egt wel weise dinguh!
02 okt 2010 23:48
kreeg van Bindstra goed advies auto staat nu bij MH in Peie nog bedankt....hor de komende weken wat en hoe...goed gevoel over MH...ben benieuwd...dank voor de tips
03 okt 2010 8:22
ik wens je succes. maar ik vind het allemaal maar een vreemd verhaal. motor loopt vast en afsleper brengt de auto naar een schadebedrijf ivm een eerdere schade?
Kennelijk geen ernstige schade want je reed gewoon nog met die auto rond. En volgens mij brengt een afsleper de auto gewoon waarheen jij dat wilt. Waarbij ik de auto in dit geval linea recta terug naar de specialist had laten sturen die net de beurt gedaan heeft. Enfin, zoals gezegd - succes. Gaat hoogstwaarschijnlijk een boze hoop centen kosten.
03 okt 2010 15:04
enid1963 schreef:kreeg van gast goed advies auto staat nu bij MH...dank voor de tip
29 okt 2010 21:56
Zit vanavond weer eens flink te lezen . . . . . maar ik
vind dit toch een wazig verhaal
Kan er geen chocola van maken, anyway Enid is er al wat meer bekend?
Ben nu wel benieuwd wat er uiteindelijk aan de hand was . . . .
22 nov 2010 12:39
En? Ben nu toch ook benieuwd...
22 nov 2010 21:19
Foto's????
22 nov 2010 21:26
snoepje..
05 jun 2011 11:39
ben een tijd lang off line geweest.Uiteindelijk bleek de motor dwz het onderblok overleden...alles stuk binnen zuigers cylinders etcetc..de motor bleek ook van binnen met zwarte aangekoekt teer( zo leek het)...maar goed enkele traantjes later heb ik met michale uit Peize een afspraak gemaakt.
heb de motor uiteindelijk door hem laten herstellen...en moet zeggen complimenten..super..kan ze aan iedereen aanraden.
rij nu weer vrolijk rond !
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.