Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
18 aug 2010 12:05
hallo,
Een week geleden heb ik een nieuw uitlaatje geïnstalleerd op mijn 3.2...
Ik heb ook mijn cat vervangen door een cat bypass van fabspeed!
maar die bypass is op het eerste zicht een beetje te groot...
Op de plaats waar de bypass en de motor (weet niet goed hoe dit deel noemt) samenkomen, daar ontsnapt nu een deel van de hete lucht....
begrijp me niet verkeerd, de uitlaat klinkt super, en het verlies valt allemaal goed mee!
Ik vroeg me gwn af of dit schadelijk is voor de motor? (valse lucht trekken ofzo)
groetjes axe
18 aug 2010 12:12
niet goed. zelf wezen klussen? uitlaat moet bepaalde tegendruk leveren voor optimale verbranding.
18 aug 2010 12:18
Die kat-bypass zit aan 1 kant op de warmtewisselaars en aan de andere kant op de einddemper. Beide verbindingen horen lekvrij te zijn (APK eis). Heb je wel de juiste pakkingen ertussen gedaan? Ik heb een kat-bypass van Dansk en deze past perfect op de originele warmtewisselaars. Lijkt mij toch dat er bij jou dan iets niet goed zit.
18 aug 2010 12:31
Ik heb hem nu binnengestoken bij een garage.... (voor een eventuele andere pakking)
Persoonlijk denk ik dat ik nix verkeer heb gedaan, de bypass lijkt gwn te groot! (ik heb de pakking en bouten van Fabspeed gebruikt)
http://www.fabspeed.com/911_15.htmlzijn er verschillen tussen de 3.0 en 3.2? de Amerikaanse en Europese versie?
groetjes,
Axe
18 aug 2010 12:56
ja. rather elementary.
18 aug 2010 13:07
Zou toch gewoon moeten passen.... heb er vorige maand nog eentje geinstalleerd op een 3.2 van 1986 zonder problemen. Zitten er misschien niet originele warmtewisselaars op de auto? Dat er voorheen al een keer mee gerommeld is?
Waar heb je 'm vandaan?
18 aug 2010 13:21
Normaal is de auto geheel origineel...
Maar mss dat die warmtewisselaar ooit vervangen geweest is...
Kan dit deel appart vervangen worden of moeten de warmtewisselaars direct helemaal vervangen worden?
18 aug 2010 13:37
Wisselaars zijn één geheel met de uitlaatspruitstukken.
18 aug 2010 15:30
Ik heb het nog eens besproken met de persoon die heeft meegeholpen met de plaatsing van die bypass...
Het onderste spruitstuk was in goede staat, het gaat over het bovenste!
Wij denken dat door erosie een deel van de flens weg is, en doordat de Bypass iets groter is ==> er een lek ontstaat....
Maar is het niet zo dat het bovenste spruitstuk, een koppelingstuk is tussen de rechtse warmtewissel en de bypass? Is deze niet gemakkelijk te vervangen?
18 aug 2010 15:46
Voor de uitleg beetje duidelijker te maken
ik denk dat het nummer 9 is dat ik zal moeten vervangen....
Ondertussen contact gehad met de garage... de metalen dichting is vervangen door een zachtere en het is opgelost
18 aug 2010 16:03
axe schreef:....door erosie .....
bij een luchtkoeler!
Is je schuifdak soms lek
.
On-topic: nummer 9 is idd vrij eenvoudig te vervangen. Ik zou er wel voor kiezen om ook daar nu gelijk een RVS pijp voor te nemen. Past wat mooier in de stijl van de cat-bypass en als je in de toekomt de warmtewisselaars nog eens moet vervangen is mooi alles bling-bling.
18 aug 2010 16:23
het blijkt allemaal nog niet nodig te zijn! had het me erger voorgesteld.
wss binnen een X aantal jaar zal er een SSi onder komen!
de uitlaat is anders wel al redelijk bling bling...
binnekort komen er fotos en filmpje online...
Hier al een heel kort voorproefje
http://www.youtube.com/watch?v=SUps8A61rnM
18 aug 2010 18:08
Is inderdaad kort.
19 aug 2010 9:18
Héél kort! Kon nog net zien dat het om een 3.2 gaat..
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.