Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

996 LN Engineernig IMS probleem preventie

20 aug 2010 13:39

Bij het inlezen over de 996 en bijbehorende (plof)problemen kwam ik op de site van LN Engineering met hun IMS upgrade. (Is ook al genoemd op dit forum.) En ik zag op de site dat dealers in Duitsland, België, Nederland en zelfs één in Zweden (daar woon ik) deze reparatie ook doen.
Heeft iemand de IMS upgrade van LN Engineering laten doen? Ik vraag me af of dit vaak gedaan wordt en zit zelf te denken om dit maar meteen bij aanschaf van een gebruikte 996 te laten doen. Kost wel wat, maar ik denk dat ik er rustiger van zal slapen.
Graag jullie commentaar...

Bedankt,

Stefan

Re: 996 LN Engineernig IMS probleem preventie

20 aug 2010 17:57

Als je rustig wil slapen moet je een 997 MKII kopen :lol:
Deze retrofits zijn niet heilig. De krachten die op de IMS komen te staan zijn enorm en er zijn al gevallen bekend van dit soort retrofits die ook het loodje hebben gelegd.
Zoek naar een zo jong mogelijke 996. Vanaf MY2000 zijn er al een stuk minder klachten bekend. Daarnaast is de geschiedenis van de auto heel belangrijk. Een auto die rustig geschakeld wordt en goed wordt warmgereden zal nauwelijks IMS problemen kennen.
Ik denk persoonlijk dat je het bedrag van een IMS retrofit beter in de aankoop van een goed exemplaar kunt steken.
Plaats een reactie