Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
23 aug 2010 19:14
Bij mijn Boxter 2.5 heb ik een lichte vibratie en brom in het motorblok bij 1900 toeren/min. Motor stottert of houdt niet in en verbruikt geen olie en/of koelvloeistof, alleen een lichte vibratie trilling en brom. Bij 1800 of 2000 toeren voel en hoor ik niets (behalve het mooie Boxstergeluid
)
Heb gezocht op het forum, maar kon alleen wat vinden over een trilling bij 3000 toeren en gas los.
Weet iemand wat hier de oorzaak van is en of dit zorgelijk is?
Groet fastfisico
23 aug 2010 20:25
vibreren bij 1900 rpm exact. zal wel niets zijn. of je tussenaslager gaat naar z'n grootje
25 aug 2010 0:12
klinkt iets als wat een klein beetje loszit (hitteschild uitlaat o.i.d.) wat bij bepaalde frequentie (1900 rpm trilt). Loop eens om je auto en kruip er eens onder als iemand anders hem (in zijn vrij) rond de 1900 toeren laat draaien. Wellicht kan je dan lokeren waar het geluid vandaan komt (als je dit nog niet hebt gedaan).
25 aug 2010 18:04
Bedankt voor de reacties.
Het zoeken naar de trilling heb ik idd al gedaan
. Het lijkt, zover ik dit kan beoordelen, een trilling in het motorblok of de trilling van het blok aan het chassis. Het motorgeluid veranderd bij dit toerental ook, maar dat komen omdat de vibratie in het chassis wordt doorgegeven.
Echt hinderlijk is het niet en de boxster rijdt verder prima, ben alleen lichterlijk bezorgd, zeker na al die "plof" verhalen.
Groet Ingvar
25 aug 2010 18:49
Motorsteun? Hoeveel km op de klok?.....
25 aug 2010 19:42
Hoi Bully,
Er staat 151.000 op de klok. Motorsteun zou idd kunnen, echter dacht ik dat je dan dit verschijnsel bij meerdere toerentallen zou moeten waarnemen.
Maar een motorsteun zou idd kunnen ja
26 aug 2010 13:40
motorsteun is in ieder geval niet nieuw meer dan (mits nog niet vervangen en kwaliteit vergelijkbaar met die van een 964).
Als het lokeren van brom niet lukt en jij maakt je er zorgen over--> even langs specialist rijden/iemand die deze auto's goed kent
14 sep 2010 17:07
Hoi, heb dit ook bij mijn Boxster 2.5 '98 119000 km, maar dan bij 2000 toeren, zag dat een ander dit bij 3000 toeren heeft. Bij op/doortrekken niets maar op dat toerental rijden of in zijn vrij die lichte trilling dus vanaf het blok. vermoed dat dit niets bijzonder is, maar mogelijk een boxermotor ding.
16 sep 2010 20:02
2000 toeren is normaal ongeveer het toerental waar je losse kettingen het best hoort ratelen op een 911, en ook niet zozeer onder load/optrekken, maar specifiek bij gewoon stationair op dat toerental luisteren.
Kweet zelf niet hoe delicaat de ketting spanners zijn op Boxsters, geen idee.
Kweet alleen dat het ook een platte 6 is, met kettingen die volgens gelijkaardige setup in mekaar zit als een 911.. weliswaar veel moderner dan de oude 911's.
23 sep 2010 16:52
Bij een 2,5 Boxster met dit soort geluiden zou ik toch even langs mijn specialist gaan voor de zekerheid. Maar heb al vaker gehoord dat er een resonantie in deze blokken zit.
25 maart 2011 14:19
bij mij is de voorste motorsteun vervangen en weg is de vibratie.
schijnt dat die dingen snel slijten.
25 maart 2011 20:52
PEC hij is uit '98. Is 13 jaar oud. Toch niet zo snel
25 maart 2011 23:10
hij was al eens vervangen aldus Schmidt Oss.
die dingen zijn al een paar keer gemodificeerd.
zit nu een van een 987 onder, nog ff en alles is
vervangen door 987 delen
25 maart 2011 23:36
Voelde je die trilling in je rug?
26 maart 2011 8:43
als dit een serieuze vraag is
, in het blok resonerend naar het chassis dus
in de auto zelf. dit is nu geheel verdwenen. kosten vallen mee 104 euro incl voor de steun.
en ik geloof een uur werk.
26 maart 2011 17:13
Ja was echt serieus.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.