05 sep 2010 21:51
05 sep 2010 21:57
05 sep 2010 22:11
Richard schreef:na 3 jaar zou ik er toch ook even naar kijken (laten)
05 sep 2010 22:13
Mcbest schreef:Ik heb het idee dat mijn olie niet op nivo/pijl komt en de meter geeft ook geen nivo aan(Werkt wel). Ik zorg wel steeds dat er genoeg olie in zit door met een langere pijlstok te controleren.
Grz. Michel
05 sep 2010 22:15
05 sep 2010 22:27
cabrio wim schreef:Mcbest schreef:Ik heb het idee dat mijn olie niet op nivo/pijl komt en de meter geeft ook geen nivo aan(Werkt wel). Ik zorg wel steeds dat er genoeg olie in zit door met een langere pijlstok te controleren.
Grz. Michel
Als je een langere peilstok gebruikt, zit er toch te weinig olie in, dus zal je meter ook niet uitslaan.
Hoe meet je het peil van de olie.
06 sep 2010 8:04
07 sep 2010 20:55
07 sep 2010 21:37
07 sep 2010 21:53
FirstPorsche schreef:Zonder iemand anders z'n topic te willen vervuilen (en anders zullen de heren moderators wel ingrijpen zeker?)
Ik heb vandaag m'n olie ook nog eens bijgevuld. (stond op z'n meter in het rood en op peilstok zo'n 5mm boven minimum).
In het verleden heb ik eigenlijk geen probleem gehad tot vandaag => ik giet er nu zo'n 1 à 1,2 liter bij en ik zie nog geen verschil op de peilstok (op het metertje een miniem verschil)
Nu is het wel zo dat tijdens het bijvullen er ineens zeer veel rook verscheen waar de oliekoeler zit (rechtsvoor). Zo te zien en te ruiken ging dit gewoon om waterdamp die op de oliekoeler zat en waarschijnlijk ineens begon te verdampen van zodra de extra oliekoeling in werking trad.
Mijn vermoeden is dus dat m'n extra toegevoegde olie voor een deel naar het andere circuit gelopen is; daar waar ik vroeger precies nooit heb gemerkt dat deze oliekoeler 'in actie' kwam (maar dit kon ik ook niet zien omdat het nu pas regent)
Moest iemand het verhaal een beetje snappen...is moeilijk uit te leggen hoor
Ik zou graag gewoon van de meer ervaren P-rijder weten of dit normaal is zodat ik er morgen alsnog wat meer olie in kap zonder dat m'n motor de geest geeft.
07 sep 2010 22:46
07 sep 2010 22:51
welk streepje moet ik dan in het oog houden?
07 sep 2010 23:53
FirstPorsche schreef:Enkel dus nu doordat die voorste koeler ineens in 'werking' kwam.
Waar kan ik trouwens die 90graden zien op m'n olietemp-meter (welk streepje moet ik dan in het oog houden?).
08 sep 2010 12:35
08 sep 2010 13:09
08 sep 2010 18:03
FirstPorsche schreef:Thnx v
Enkel dus nu doordat die voorste koeler ineens in 'werking' kwam.
08 sep 2010 18:04
08 sep 2010 18:10
Mcbest schreef: en het ziet er naar uit datik één een verkeerde pijlstok heb en twee de meter wel goed is maar het gedeelte in de olietank niet.
08 sep 2010 20:15
Richard schreef:wilde inderdaad net zeggen ,wel eens je peilstok vergeleken met een een andere uit een sc ?
10 sep 2010 12:51