Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
06 sep 2010 21:25
Ik heb een klein probleempje
Mijn P geeft enorme warme lucht af en die warmte komt af van de voetenruimte bij de pedalen
Vooral tijdens het rijden in de hogere toeren is de hitte niet te harden en drijf ik zowat uit m'n stoeltje
Zou dit een klepje kunnen zijn dat dienst weigert en waar zit deze eventuele klep dan?
Wat kan het zijn, graag reacties aub
Trouwens iemand ook zo'n soort probleem met z'n P (gehad)
06 sep 2010 21:34
ik weet niet of er bij jou model ook van die flexibele kachel slangen zijn maar die gaan nog wel eens stuk en dan is de hitte niet te geloven.
die zitten rechts en links terhoogte van je enkels/voeten
06 sep 2010 21:38
Durf bijna geen antwoord te geven, weet er niet veel van, buiten die van mij dan, en is van 1980. De kleppen zitten terhoogte van de achterwielen (volg de uitlaat) Zitten vaak vast door roest enz. Kan best zijn dat het bij de jouwe al anders is , dus ik dek mij alvast in voor eventuele reacties
06 sep 2010 21:46
De hitte zit idd. ter hoogte van de enkels en is soms niet te harden.
De auto rijdt ik voornamelijk met goed weer, maar momenteel beleef ik weinig lol aan rijden met warm weer
Ik heb dus ook géén idee of er verschil is in deze bij een 3,0l 2n 3,2l
Waarschijnlijk ga ik mijn antwoord hier nog wel krijgen heren
06 sep 2010 21:48
Ja, ken het "te warme voeten" gevoel. Klepje bleef dicht zitten, zit nu provisorisch een klein blokje hout tussen om het klepje open te houden. Maar moet dus nog echt gemaakt worden.
Even met je hoofd boven de pedalen kijken en onder het stuur
Maar heb wel een ander type P.
06 sep 2010 22:26
KLIK even voor het 964 verhaal.
Dus inderdaad eerst de slang(en) onder het dashboard controleren.
Volgens mij zitten er achter bij een 3,2 ook nog 2 mechanische kleppen die wel eens vast blijven zitten, maar hier ben ik niet zeker van. Ik heb daar ooit een draadje van gelezen maar weet niet meer welk type het betrof. Ik kan het betreffende draadje met de zoekfunctie ook niet vinden
EDIT:
HIER een 3,2 eigenaar die spreekt over de kleppen bij de warmtewisselaars. Daar zitten dus toch kleppen
Controleer die ook even of ze wel goed dicht gaan
06 sep 2010 22:37
Klopt. Hoogst waarschijnlijk is dit 1 van de kleppen ter hoogte van de achterwielen die niet meer goed sluiten. Als deze niet meer soepel draaien dan gaan ze niet dicht en blijft er warme lucht het interieur in stromen, bij de voeten. Links en rechts is een aparte klep aanwezig. Kijk even of je ze gangbaar krijgt, anders (laten) vervangen...
Ik heb hetzelfde probleem gehad, bij mij was de bowden kabel die 1 van de kleppen bediende te strak afgesteld. In jouw geval aan de linkerkant beginnen...
Laatst bijgewerkt door
Rad911 op 06 sep 2010 22:40, in totaal 2 keer bewerkt.
06 sep 2010 22:40
Bedankt Radboud voor de bevestiging, ik wist mijzelf nog te herinneren dat jij in dat bewuste draadje had gepost
06 sep 2010 22:59
Fijn mankement voor m'n vrouw
06 sep 2010 23:04
Is een 3.2 dus 99% zeker de warmelucht-klep aan de linkerkant, ter hoogte van het achterwiel onder de carosserie.
Bij mij was deze weer gangbaar te krijgen met WD40 tussen de draaiende delen, klep paar keer goed heen en weer bewegen zodat hij weer soepel draait.
Nog een detail: de kabel die de luchtklep bedient zit op de klep vastgeklemd onder een M6 moer. Als je goed kijkt zie je dat deze moer onderdeel is van een busje op de bediening van de luchtklep, en dat die verbinding ook kan draaien (al zat dat waarschijnlijk ook vast zitten nu). Ook daar WD40 op of kruipolie en gangbaar maken door dit wat heen en weer te draaien. Bij mij bleef de klep steeds iets open staan omdat dat draaipunt vast zat.
Makkelijk te doen en een stuk comfortabeler....
Na bovengenoemde actie werkt het bij mij al weer 5 jaar zonder problemen.
08 sep 2010 20:24
er zit ook een veer op de kachelklep, die de klep dicht moet trekken. Boel weer een beetje vrij maken met spray oid (wd 40) en veertje wat strakker zetten.
08 sep 2010 22:48
Deze veertjes moet je gewoon vervangen als de rest goed gangbaar is. Bij mij was de linker doorgeroest, waardoor de linker klep open bleef staan. Pas links en rechts vervangen en het werkt weer als nieuw!
08 sep 2010 22:49
Gewoon vervangen die verroeste meuk.
08 sep 2010 23:14
Ja Wim, mee eens hoor, aangezien ik een perfectionist ben
08 sep 2010 23:16
@double G,
Mag ik weten wat je dat vervangen gekost heeft
Wil namelijk alles wat slecht is/wordt goed vervangen
09 sep 2010 12:20
Het heeft mij niets gekost, ik had gewoon 2 passende veertjes liggen. De kleppen waren nog in prima staat, dus die heb ik niet vervangen als je dat misschien dacht.
09 sep 2010 15:14
Raymond911 schreef:Ja Wim, mee eens hoor, aangezien ik een perfectionist ben
Prima dan, want voor die 160 euro voor 2 kun je niet sukkelen.
Nooit geen gezeik meer dan.
09 sep 2010 21:57
Nooit geen gezeik meer dan.
dus altijd wel ?? (minxmin=plus)
verder prima oplossing hoor.
10 sep 2010 0:06
nooit geen gezeik is perfect brabants hoor
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.