Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

964 Cuprohr

13 sep 2010 0:01

Het verschil in techniek is me bekend, maar hoe herken je met het blote oog (niet met het blote oor ;-) ) of een cuprohr gemonteerd is?

Verder vroeg ik me af of de montage van een cuprohr zin heeft zonder K&N filter of andere modificaties. Heeft iemand daar ervaring mee of is de trend toch om the whole nine yards te gaan?

Groetjes

Cpt911

Re: 964 Cuprohr

13 sep 2010 0:08

Vanuit de linkerachterwielbak naar het achterste uitlaatdeel kijken, dan zie je of er een dikke (originele) of dunne (cup) pijp gemonteerd is.

Ik heb geen K&N filter, opengeboord filterhuis, g-pijp, hittedraadje of gemodificeerde chip, alleen de cup-pijp. Het geluid is daarmee wat het voor mij moet zijn. Te weinig kabaal voor prominente aanwezigheid bij tunnelruns e.d., maar genoeg om in vreugde mee te leven met wat het motortje aan het doen is.

Vermogenswinst was niet mijn doel, wellicht wel het jouwe.

Re: 964 Cuprohr

13 sep 2010 9:03

PaulusdB schreef:Vanuit de linkerachterwielbak naar het achterste uitlaatdeel kijken ...


:scratch:

Ik denk dat ik je wel begrijp - maar om verwarring te voorkomen: de Cup-pipe is de vervanging voor de tussen-demper .. en dit kan je ook zien door gewoon aan de onderzijde van de auto tussen de achterbumper en de motor-beschermplaat te kijken ...

Zit die ruimte helemaal vol met dit :arrow:

Afbeelding

.. dan is het de originele tussendemper.

Zie echter iets wat hier op lijkt :arrow:

Afbeelding

.. dan is het BINGO! en heb je 'n cup-pipe (die uit 1 of 2 delen kan bestaan).

Dit is de originele einddemper :arrow:

Afbeelding

... welke vervangen kan zijn door 'n G-pipe :arrow:

Afbeelding

of

Afbeelding

Re: 964 Cuprohr

13 sep 2010 9:08

Captain 911 schreef:Verder vroeg ik me af of de montage van een cuprohr zin heeft zonder K&N filter of andere modificaties.


Ja - maar wat wil je bereiken :?:

Voor echte PK winst hoef je het niet te doen .. voor het geluid is het prima, maar kan je evt. ook voor de G-bocht gaan.

K&N filter is altijd handig - die kan je uitwassen - en scheelt je filters kopen ;)

Ook kan je extra gaten in je luchtfilterhuis boren :arrow:

Afbeelding

... de vraag is dus: wat wil (en wat denk) je er mee (te) bereiken :idea:

Re: 964 Cuprohr

13 sep 2010 9:28

Super die foto's! Ik ga meteen vanmiddag even kijken (weet trouwens bijna zeker dat de standaard unit eronder zit als ik dat zo zie.

Ik ben er ook altijd van uit gegaan dat er bij mij geen cuprohr onder zit, totdat iemand met een 993 (en vroeger 964) mij vroeg of er 1 onder zit omdat hij zo lekker klonk :-)

Mijjn insteek is overigens precies het tegenovergestelde: Als bovengemiddeld purist zou ik namelijk eerder overwegen om de cuprohr eronder uit te halen. Mijn vraag over de filter e.d. is dan ook indirect wat het nut van dat ding is buiten het geluid als er verder geen andere modificaties zijn. Er zit namelijk zeker geen KN filter in en van die gaten krijg ik natuurlijk helemaal de kriebels :shock: :D

Re: 964 Cuprohr

13 sep 2010 10:02

heel goed. al die herrietroep :|
en die gatenkaas :?

Re: 964 Cuprohr

13 sep 2010 10:05

wolf schreef:heel goed. al die herrietroep :thumleft:


Inderdaad ... anders zou La Targa Passaggio nooit zo'n succes zijn geweest :wink:

Re: 964 Cuprohr

13 sep 2010 10:32

Olaf schreef:Afbeelding
...de originele tussendemper....

Zo een heb ik (net zoals alle andere Malle Pietjes; no offense, Olaf) nog wel voor je in de berging liggen. Mag je voor het ophalen hebben, Captain 911. Dan kun je de cup pijp op Marktplaats kieperen en de helft in de PF clubkas storten...
Plaats een reactie