Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
13 sep 2010 12:07
alle,
(sommigen zijn er nog niet helemaal uit, waaronder ik - weet wel zeker dat het het G model moet zijn )
toch even voor een idee te krijgen een 2.7 die olie lekt heeft een revisie nodig maar dan nu de vraag, waar kan ik dit best laten doen en welk budget hang hier zoal aan (wat kan je zelf (als je geen motor man bent) Ik wil het voo reen stuk incalculeren
graag adressen en advies
kris
Laatst bijgewerkt door
928S4 op 01 okt 2010 11:35, in totaal 1 keer bewerkt.
13 sep 2010 12:13
voor mij visser of renntech, kosten 5-10K.
13 sep 2010 12:16
De meeste Porsche-specialisten die onderhoud en reparaties doen kunnen ook wel 'n motorblok (laten) reviseren
Ga er vanuit dat als je zelf niks kunt, je met uit- en in- bouwen van de motor zo'n 10.000 Euro kwijt bent - met 'n marge van 20% naar boven en naar beneden.
'n olielekkende luchtkoeler kan nog prima functioneren, maar op het moment dat je 'm daadwerkelijk uit elkaar haalt ga je geen "slijtage delen" terug plaatsen
In welke regio zit je
... want het is natuurlijk wel fijn als het 'n beetje in de buurt is, zodat je af en toe eens kunt gaan kijken
13 sep 2010 12:37
in en uitbouwen lukt wel hoor heb ooit de verpakkingen van de v8 van onze rangerovers ook gedaan dus kan wel iets maar das natuurlijk geen porsche. Ik ben van Belgie (buurt van Leuven), maar kom ontzettend vaak in Nederland ...
13 sep 2010 12:43
vlg mij is een revisie in belgie een stuk goedkoper....
13 sep 2010 13:10
Olaf schreef:In welke regio zit je
... want het is natuurlijk wel fijn als het 'n beetje in de buurt is, zodat je af en toe eens kunt gaan kijken
Gelukkig hebben wij beiden onze specialist om de hoek zitten hè?!
13 sep 2010 13:17
-- het gaat er inderdaad ook om dat je 'n goed gevoel moet hebben bij de specialist waar je je Porsche achter laat --- en dat kan dan weleens 'n stukje uit de route zijn
13 sep 2010 13:23
928S4 schreef:in en uitbouwen lukt wel hoor heb ooit de verpakkingen van de v8 van onze rangerovers ook gedaan dus kan wel iets maar das natuurlijk geen porsche. Ik ben van Belgie (buurt van Leuven), maar kom ontzettend vaak in Nederland ...
Leo De Rijck, LDR tuning in Booischot, bouwt heel veel oudere typen Porsche motoren, ook voor Nederlanders.
13 sep 2010 15:24
De 2.7 motoren hebben (als ik me niet vergis) nog wel enkele extra aandachtspunten tov de latere 3.0/3.2 en eerdere 2.0/2.2.
Magnesium motorhuis wil nog wel eens vervormen na demontage, waardoor de 8 krukaslagers niet meer op 1 lijn liggen; dit vereist extra machine werk aan de "engine case". Draad waar de cilinder-tapeinden in zitten vervangen door stevigere inserts, oil-bypass modificatie wordt aanbevolen.
Zo zijn er wel een paar dingen die je potentieel aan het motorhuis zou moeten doen.
Zonder al te veel gekke dingen zou ik ook inzetten op 10-12k.
Ik zou 'm alleen toevertrouwen aan iemand die vaker 911 motoren heeft gedaan. Er zitten enkele kritische stappen in de opbouw waarbij je echt moet weten wat je doet; dat red je niet met generieke revisie ervaring op andere motoren. Doe er één fout en je kan weer opnieuw beginnen.
14 sep 2010 18:35
iemand hier ervaring mee ? of de nieuwe GTS sport
http://ap-sportmotoren.de/kris
14 sep 2010 19:37
Als je een beetje handig bent kun je dit ook zelf. Alleen het reviseren van onderdelen zoals koppen, eventueel lijn boren en ander werk zul je weg moeten brengen naar een revisie bedrijf.
Het reviseren van mijn 2.2 heeft me ongeveer 2500 euro gekost inclusief het uitbesteedde werk. Als je ook nieuwe zuigers/cylinders nodig hebt, komthier nog zo'n 3k bij. De grootste kosten van een revisie zijn arbeidsloon. Ik heb het boek "how to rebuild my porsche 911 engine" van Wayne Dempsey gebruikt waar alle tips en Need to know's instaan.
Let wel, het gaat wel ver en je moet denk ik wel een beetje kunnen en willen sleutelen. Ook heb je geen garantie op je blok wat je wel bij een specialist wel krijgt. Maar het is wel erg goed te doen, je leert je auto goed kennen en scheelt je een hoop geld.
14 sep 2010 20:26
Hessel schreef:Als je een beetje handig bent kun je dit ook zelf. Alleen het reviseren van onderdelen zoals koppen, eventueel lijn boren en ander werk zul je weg moeten brengen naar een revisie bedrijf.
Het reviseren van mijn 2.2 heeft me ongeveer 2500 euro gekost inclusief het uitbesteedde werk.
Krukas niet geslepen en geen overmaats kruksas lagers voor dat geld neem ik aan, koeler vervangen?nieuwere betere oliepomp geplaatst met bijbehorende modificatie, hydraulische kettingspanners geplaatst?
Heb wat ervaring met de onderdeel prijzen en de prijzen van bewerkingen en voor 2500 euro kan je normaal een 911 motor niet reviseren (ook niet als je handig bent) want de totaalprijs van de delen en de bewerkingen die moeten gebeuren liggen hoger!!
14 sep 2010 20:42
Ik heb zelf ook wat onderzoek hier naar gedaan. Ik herken het verhaal van Lindemans en bij mij werden ook bedragen genoemd van 10-12K bij een volledige revisie en modificaties.
Van A&P sportmotoren heb ik trouwens ook een offerte opgevraagd. Zij kwamen met een bedrag van 6,5K.
14 sep 2010 21:34
felix bahama 912 schreef:Hessel schreef:Als je een beetje handig bent kun je dit ook zelf. Alleen het reviseren van onderdelen zoals koppen, eventueel lijn boren en ander werk zul je weg moeten brengen naar een revisie bedrijf.
Het reviseren van mijn 2.2 heeft me ongeveer 2500 euro gekost inclusief het uitbesteedde werk.
Krukas niet geslepen en geen overmaats kruksas lagers voor dat geld neem ik aan, koeler vervangen?nieuwere betere oliepomp geplaatst met bijbehorende modificatie, hydraulische kettingspanners geplaatst?
Heb wat ervaring met de onderdeel prijzen en de prijzen van bewerkingen en voor 2500 euro kan je normaal een 911 motor niet reviseren (ook niet als je handig bent) want de totaalprijs van de delen en de bewerkingen die moeten gebeuren liggen hoger!!
Kosten zin exclusief hydraulische kettingspanners, maar inclusief alle lagers en andere slijtdelen. Qua revisiewerk zijn de koppen voorzien van nieuwe kleppen, krukas microgepolijst, drijfstangen weer rond gemaakt bij big end, nieuwe lagers in small end drijfstangen. Oilepomp hoeft niet altijd vervangen te worden, net als koeler.
Als je je hele blok wil voorzien van nieuw spul ga je dat niet redden nee, maar die 10-13K zal ook geen geupgrade oliepomp en nieuwe koeler bevatten. Ook heb ik wel originele onderdelen gebruikt en geen troep, maar wel rondgeshopt en alles bij een bekende bron in duitsland gehaald. Op het revisiewerk wat korting gehad.
Al met al, een revisie is prima te doen en kan als je de tijd hebt en geen 2 linker handen prima zelf gedaan worden. Je kan het qua kosten zo gek maken als je zelf wilt, maar kan met een beetje rondshoppen veel pecunia schelen....
15 sep 2010 12:02
Geen aandelen en ook geen ervaring maar wel een paar goede berichten gehoord van Theimann in duitsland.
http://www.theimann-motorengmbh.de/Zou het persoonlijk wel liever in NL houden
15 sep 2010 13:32
ik heb wat gelezen en gelezen maar de meeste comments (en ik durf de naam amper te noemen, maar recent is er maar weining gepost over motormeister in US, is dit niet overroepen ?
kris
15 sep 2010 17:11
Heb je ook het Pelicanparts.com forum gelezen en daar gezocht op Motormeister? Heel veel informatie kun je daar vinden over deze tent.
15 sep 2010 17:35
ja allemaal oude posts ...
15 sep 2010 19:47
Joh. Je motor shippen naar een US tent die bekend staat als bagger?
wakeywakey
15 sep 2010 20:45
Motorscheiser ??? Kom er maar in Jeroen914
Wat staat daar onder die foto bij de site van theimann..............??
01 okt 2010 8:52
de kogel is door de kerk, de motor gaat naar een specialist voor een full rebuild, waarschijnlijk met nieuwe cilinders & pistons en een upgrade oliepomp + aanpassing van de kettingspanners.
nu heeft de motor standaard 150 pk (VIN-Motor-bak zijn matching numbers), kan ik hier 165 pk of 210 pk cilinder/piston kits laten op plaatsen of zijn er dan nog een reeks aanpassingen nodig? De meerprijs voor deze sets is beperkt, aangezien we toch van nul moeten beginnen kunnen we het beter fatsoenlijk doen en 50 pk meer op 1045 kg zal het toch sportiever maken, samen met een volledige SSI
nog een vraag waar kan ik hier het beste aan geraken (piston/cilinder kit) en zijn de SSI warmtewisselaars bij Van Kessel de echte ?
K.
03 okt 2010 12:27
kan ook in de uk bij hp motorsport die doet het al 30 jaar ik zou het kunnen verzorgen voor je ,rijdt vaak van rotterdam via duinkerke naar de uk en
mijn zus heeft design911.co.uk de garage die daar op de hoek zit ,is een franchise onderneming met twee 50 jarige waarvan 30 jaar porsche monteurs
mvg evald
04 okt 2010 9:16
ik wacht intussen op een quote van GTS Racing bij Dortmund, imand enige ervaring mee ?
04 okt 2010 9:50
Las in je andere topic dat de motor waarschijnlijk naar LDR ging, toch niet rondgekomen met Leo?
04 okt 2010 22:46
een goed geinformeerd man staat minder vaak voor verrassingen, en ik kan je zeggen de vorige vorige eigenaar van mijn 911 hebben heel gied verstoppertje weten te spelen ... ik post binnenkort nog wel wat foto's in de project topic
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.