Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
25 sep 2010 18:49
Hallo,
Mijn 996 is terug ziekjes geworden
. Ik ben ermee op vakantie geweest naar Portugal en daar heeft hij het laten weten. Ik was aan het rijden op de autostrade en opeens zag ik dat hij niet meer op schakelde hij bleef hangen in 4de versnelling 2 minuten later stond ik aan de kant! Dus het enigste dat hij nog doet is als de motor draait een zingend geluid en hij schakeld nog in 1ste en 2de en dan 3 begint hij te slippen. Ondertussen is de 996 terug thuis via Europe assistance. Ik heb alles gedemonteerd en heb gezien dat de koppelomvormer helemaal Blauw staat van de warmte en de ATF olie die normaal gezien rood is is heel ZWART en verbrand. Zou dat de koppelomvormer zijn die kapot is ?? of is de vernellingsbak ook kapot.
26 sep 2010 22:37
In eerste instantie zeg ik koppelomvormer. Als de ATF olie zwart is dan is het echt goed heet geworden en heb je heel wat pk's verstookt met een slechte versnellingsbak.
Niks gemerkt van te voren?
27 sep 2010 0:25
maurice schreef:In eerste instantie zeg ik koppelomvormer. Als de ATF olie zwart is dan is het echt goed heet geworden en heb je heel wat pk's verstookt met een slechte versnellingsbak.
Niks gemerkt van te voren?
Jawel als ik aan de Spaanse grens was begonnen opeens mijn lichten op dashboard van D en 4de versnelling opeens te pinken. Ik ben dan aan de eerste tankstation gestopt gekeken en er was niets mis en de lichten stopten met pinken
27 sep 2010 12:00
Knipperend D ledje en 4e versnelling ledje geven aan dat de versnellingsbak in " Limited Driving Program" is gegaan. Een teken dat er wat met de bak aan de hand is.
Hier vind je misschien meer terug:
renntech - tiptronic gearbox flashing d light
27 sep 2010 19:50
maurice schreef:Knipperend D ledje en 4e versnelling ledje geven aan dat de versnellingsbak in " Limited Driving Program" is gegaan. Een teken dat er wat met de bak aan de hand is.
Hier vind je misschien meer terug:
renntech - tiptronic gearbox flashing d light
Bedankt voor de link
Maar ik ben aan het twijfelen of dat de versnellingsbak kapot is of niet want ze schakelde nog.
27 sep 2010 22:57
Als die ledjes knipperen hoeft dat niet te betekenen dat de bak niet meer schakelt. Ook bij andere problemen (wegvallen van druk, te hoge temperatuur van de ATF) zal de bak in het Limited Driving Program springen.