Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
06 okt 2010 19:48
Ben al een tijdje opzoek naar een goede en mooie 964. Daarom ben ik ook regelmatig hier op het forum om van alles te lezen.
Nu heb ik er een op het oog maar er zijn toch een toch paar eigenaardigheden. Een daarvan wil ik hier eens posten.
Is het logisch dat de steun voor de airco op de motor zit (zie foto) terwijl de auto geen airco af fabriek heeft? Het is mij bij andere zonder airco opgevallen dat dit niet het geval is en dat daar een steun zit waarover de kabels voor de ontsteking lopen.
Misschien ooit een ander blok in de auto gezet en vergeten de steun te verwijderen? Of deed Porsche het wel eens op deze manier?
Ben benieuwd naar eventuele reacties.
- Bijlagen
-
06 okt 2010 20:03
Is volgens mij een blok uit een andere auto. En als ik me goed herinner is deze auto recent besproken in het koopjestopic.
06 okt 2010 20:49
+1 ... verrweg meest logische verklaring
is uiteraard na te gaan aan de hand van chassis / motornummer en check bij Porsche / Pon
06 okt 2010 22:58
Of de airco is verwijderd, maar de steun heeft men laten zitten omdat die redelijk lastig zit om er zo even af te schroeven.
06 okt 2010 23:08
Dan zou je er in de auto zelf ook nog wel wat van moeten zien/vinden volgens mij!
06 okt 2010 23:18
Nee hoor, in de auto van cabriowim zie je daar ook niets meer van. Zijn steun is trouwens wel verwijderd, en zit nu netjes onder mijn motorkap
.
06 okt 2010 23:22
Tja. Na een nuts-and-bolts verbaast me dat niet....
06 okt 2010 23:35
Starter van het topic schrijft " .. terwijl de auto geen airco af fabriek heeft .. "
06 okt 2010 23:36
Double G schreef:Nee hoor ..
Ik gok dat je bij 'n 964 dan nog de airco-knop(pen) op de kachelunit aan zult treffen .. aangezien deze units nogal kostbaar zijn, zullen die MI niet snel vervangen worden ..
Verder is het natuurlijk af te leiden van de optiecode sticker onder de kofferklep of uit het OH boekje ..
Zoals eerder geschreven zal het wss om 'n ruilmotor gaan
06 okt 2010 23:42
Ok, ik heb ook alleen ervaring met de 3.2, en daar zitten de bedieningsknoppen nog niet in het dashboard verwerkt.
07 okt 2010 18:48
Allemaal hartelijk bedankt voor jullie reacties.
Ik heb inmiddels het motornummer en het chassisnummer, maar eens navragen of ze bij elkaar horen!
07 okt 2010 19:03
Als je het hier even post, heb je gelijk antwoord.
07 okt 2010 19:59
Ik wie net zeggen even motornummer en chassisnummer combineren, et voila. Heeft de eigenaar iets vermeld over nieuwe motor? Of er uitspraken over gedaan? (dat maakt het interessanter)
07 okt 2010 20:47
Heb een 964 zonder airco en de steun zit erop ....lijkt mij heel normaal ..hoop ik dan ..
07 okt 2010 23:35
Hoe werkt dat dan?
Ik dacht dat alleen Porsche/PON dit kan bevestigen?
Maar hier komen de nrs. dan en ik hoop dat iemand mij het dan ook meteen uit kan leggen:
Chassis: WPOZZZ96ZMS403485
Motor: *A62M0620*
08 okt 2010 1:15
Als je de originele boekjes nog hebt of als de originele fabriekssticker nogonder de voorklep zit, dan kun je snel nagaan of de auto af fabriek inderdaad zonder airco is geleverd. Met deze steun op je motor heb je dan 2 opties:
- auto had airco maar is er uit gesloopt (kan)
- auto had geen airco en iemand is ooit begonnen dit in te bouwen (onwaarschijnlijk)
- motor is ooit gewisseld (kan)
Motornummer en chassinummer zou Pon moeten kunnen matchen.
08 okt 2010 3:00
DanielRS schreef:...Chassis: WPOZZZ96ZMS403485...
Ik zal wel een muggezifter zijn, maar dit is geen correct chassisnummer. In deze nummers komt namelijk volgens afspraak de hoofdletter 'O', 'I' en 'Q' niet voor. Het correctenummer is dus waarschijnlijk:
WP0ZZZ96ZMS403485.
08 okt 2010 8:26
amandus schreef:Heb een 964 zonder airco en de steun zit erop ....lijkt mij heel normaal ..hoop ik dan ..
Hier een foto van een 964 zonder airco, maar geen steun aanwezig hoor.
08 okt 2010 8:45
Waar is de steun ...
19 okt 2010 18:18
Ik wil jullie het antwoord niet schuldig blijven en zal het daarom hier nog even posten.
Heb via een specialist navraag laten doen en de motor heeft samen met de desbetreffende auto de Porsche fabriek verlaten.
Het is dus mogelijk dat een auto zonder af fabriek airco wel de steun op de motor heeft.
Een beetje vreemd naar mijn mening maar dus wel mogelijk.
Voor sommige onder ons dus een geruststelling (Amandus).
Ik zoek ondertussen nog even verder naar een geschikte 964.
19 okt 2010 18:20
nou alleen nog even melden welke specialist...
ach, en verder zou ik me om die steun niet zoveel zorgen maken. als de auto lekker loopt en de motor het goed doet, wat zou het jou dan roesten of de motor origineel is. matching numbers? het is toch geen concoursauto? rijden en genieten!!!
19 okt 2010 18:26
Schmidt in Oss heeft het gecontroleerd door even contact te leggen met een P dealer
Bij de auto zit nagenoeg geen geschiedenis sinds hij naar NL is gekomen in 2005. En het beetje geschiedenis dat erbij zit geeft mij juist geen positief gevoel.
Dus ik kijk gewoon nog even lekker verder.
19 okt 2010 19:16
Thnx Amigo, heb geen schouder meer nodig ....
Alhoewel het mij wel erg lekker lijkt op EriC zijn schouder een potje uitgebreid te grienen
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.