Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

motor 993 valt stil op rolentie

25 okt 2010 16:59

HOERA, mijn koppeling van mijn 993 is vervangen ,mijn motor opgepoetst, terug geplaatst, alleen staat de rolentie ( stationair toerental ) te laag. Hoe kan ik dit oplossen. ik merk ook dat mijn olieniveaumeter pas werkt als hij heel warm is, klopt dat? groeten kristof

Re: motor valt stil op rolentie

25 okt 2010 17:22

Stappenmotor misschien stuk????

Re: motor valt stil op rolentie

25 okt 2010 17:24

Van de olie meter klopt, zal pas goed aangeven wanneer de motor warm is.

Re: motor 993 valt stil op rolentie

25 okt 2010 17:26

kristofl schreef:ik merk ook dat mijn olieniveaumeter pas werkt als hij heel warm is, klopt dat?

Wat is heel warm :?: ... in deze tijd van het jaar :popcorn:

Over olieniveau meting (peiling) is hier reeds zeer veel geschreven ... gebruik de zoekfunctie eens :idea:

25 okt 2010 18:03

kristofl schreef:alleen staat de rolentie ( stationair toerental ) te laag.

Stationairschroefje?.....

26 okt 2010 10:47

Vacuumslangen controleren.

26 okt 2010 11:03

Heb hiervoor nog een trucje van Erwin (Renntech geleerd), mocht niks van bovenstaande tips helpen (stappenmotor klinkt mij meest logisch, is makkelijk te vervangen of probeer van iemand een te lenen, vacuumslangen lijkt mij dat die dan heel onregelmatig of gewoon niet stationair loopt?)

Mocht niks met stappenmotor of vacuumslangen lukken: Erwin gaf ooit een tip, als je motor controlunit loshaalt onder passagiersstoel, zit daarin een stekker meen ik om motorcontrol unit op laptop o.i.d. aan te kunnen sluiten. Als je hiervan stekker punt B en C met elkaar verbindt, loopt de motor strak 800 toeren. Als dit niet lukt is er iets mis met je motorcontrol unit. Hoe je punten B en C verbindt weet ik niet meer. Een betere omschrijving kan ik er nu even niet van maken, wellicht kunnen andere forummers dit wat verscherpen/verbeteren (vind het zelf ook weer interessant om weer eens te lezen hoe dit exact zat).

27 okt 2010 22:54

Justin schreef:..... wellicht kunnen andere forummers dit wat verscherpen/verbeteren (vind het zelf ook weer interessant om weer eens te lezen hoe dit exact zat).

Wel goed onthouden :thumleft: Maar jij hebt de dag voor 3.2 eigenaren gevolgd, en deze theorie kun je niet altijd gebruiken voor een 964, want daar werkt het heel anders :mrgreen:

;)

28 okt 2010 12:34

En ook niet voor 993...

29 okt 2010 0:27

Eric, bedankt! ben blijkbaar hardleers op dit punt 8)

kristofl, als je de link volgt uit eric4c zijn post, weet je direct de prijs voor een nieuwe stappenmotor (mocht deze kaput zijn).
Plaats een reactie