Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
03 nov 2010 22:48
Hoe groot is de kans dat een 996 uit 2001 met een 3,4 motor met +/- 100.000 km. op de teller motorische problemen krijgt?
Is de kans veel groter dan een 3,6 motor of valt dat mee?
Groet
03 nov 2010 22:56
ik zou beginnen met de zoekfunctie (dit is echt al in den treure langsgekomen).. De 3.6 motoren (MkII) zijn wat minder gevoelig voor gevoelige IMS Lager, maar ook daar kan het voorkomen (net zoals bij Boxsters en 997 MkI´s).. Bij een tip komt het probleem nog minder voor. Mij is ooit verteld door een dealer dat 120K zo ongeveer de kritische grens is (die 100K van jou zit er dus nog net niet tegenaan). Na die stand heeft de motor net zoveel risico op gevoelige IMS Lager als iedere motor.. Laat je overigens niet afschrikken door de horrorverhalen die je tegen zult komen (ieder type heeft wel wat, alleen van een 996 rijden er veel meer van rond, dus relatief komt dan het probleem ook meer voor).. Maar nu neem ik gast zijn taak over, en dat lijkt me niet de bedoeling.. gast, nog iets aan toe te voegen?
04 nov 2010 9:53
Bedankt voor je reactie, ik denk dan toch dat het zoeken word naar een 993 carrera
En dat is wel te vertrouwen?
04 nov 2010 10:02
Glas_Boxster schreef:Bedankt voor je reactie, ik denk dan toch dat het zoeken word naar een 993 carrera
Zo snel zou ik me niet laten overtuigen. Informeer nog eens wat verder?
04 nov 2010 10:06
Zoals al aangegevens, elke auto heeft zijn zwakkere punten (en als de rest v/d auto heel goed is zegt dat zelfs niet zoveel).
Heb ooit gehoord dat circa 2% van de 996jes met 3.4 motorproblemen krijgt, dat valt dus heel erg mee (je hoort er alleen veel vaker iets over)
993 heeft voor zover ik weet geen motorische problemen, maar het zijn oudere auto's, en dat brengt meestal ook hogere km standen met zich mee.
Als de 996 je voorkeur heeft en je kan een 996 mk2 betalen zou ik die kopen, maar als je budget enkel een mk1 toelaat zou ik me niet af laten schrikken door de verhalen over het 3.4 blok. Aankoopkeuring laten doen, niet de hoofdprijs betalen en lekker genieten.
04 nov 2010 10:09
er zijn ook mensen die zeggen dat ze allemaal gaan gevoelige IMS Lager... structurele ontwerpfout...
maar steek gerust je licht nog elders op.
04 nov 2010 10:11
ralf996 schreef: 2%
in de advertenties zie je nu al > 25% motorvervangingen...
04 nov 2010 10:13
En dat is representatief? (25% lijkt me overigens wat veel)
04 nov 2010 10:20
niemand weet de echte getallen behalve PAG. en die wil ze niet geven. gut, how come?
04 nov 2010 10:28
Heb gekeken op marktplaats. Van de 1e 30 996jes hebben 3 een ruilmotor, en daar zitten wat aardig hoge km standen tussen.
TS moet denk ik even nagaan wat hij wil.
De 996 is een comfortabele 911, maar in mijn opinie minder emotie. Als je niet enkel op comfort zoekt kan je een 964 of 993 ook overwegen. Ik vind ze zelf mooier, meer porsche gevoel (whatever that may mean) en natuurlijk luchtgekoeld
04 nov 2010 10:34
Ik persoonlijk ben weg van 964 en 993 & 996.
Dan vind ik een 996 interessant dat het een iets jongere auto is. (maar niet alleen door deze topic, heb ook andere gelezen.) Vind ik dat een 996 de kans op een plof motor vrij groot is. En dit niet het geval is bij een 964 of een 993. Een 964 vind ik een super auto maar elke 20.000 km. de kleppen stellen is voor mij wat te veel gedoe en kost te veel geld. Dus een 993 lijkt me een mooie optie.
Tussen de 993 en de 996 blijft het kiezen toch moeilijk. Beide hebben ze hun + en - punten. Alleen was ik benieuwd naar het gevoelige IMS Lager of dat een spook verhaal is of dat de kans relatief hoog is.
Cheers
04 nov 2010 10:39
Het is relatief hoog, maar dat zegt imho niet zoveel.
De kosten die je bij de 964 trouwens meer maakt qua onderhoud bespaar je weer op andere vlakken. Zo kost hij minder aan verzekering (oltimerverzekering) en schrijf je er niet op af (mits goed onderhouden).
04 nov 2010 10:47
wolf schreef:er zijn ook mensen die zeggen dat ze allemaal gaan gevoelige IMS Lager...
Hier moet ik gast toch echt steunen, over dit onderwerp: allemaal gaan ze beslist niet gevoelige IMS Lager
@TopicStarter: een P. niet kopen omdat af en toe - hoeveel km. denk je per jaar te rijden?.. - de kleppen gesteld moeten worden; dan heb je nog geen goed beeld over de totale kosten van een P.
04 nov 2010 11:01
Goedemorgen Marcel, dacht al waar blijft hij? Leuk feessie gehad?
04 nov 2010 11:15
komt door je leeftijd,verstand komt met de jaren
04 nov 2010 11:21
[quote
@TopicStarter: een P. niet kopen omdat af en toe - hoeveel km. denk je per jaar te rijden?.. - de kleppen gesteld moeten worden; dan heb je nog geen goed beeld over de totale kosten van een P.
[/quote]
Mee eens.
Als je 20.000 kilometer of meer per jaar rijdt, dan wordt het best kostbaar om een 964 te rijden. Maar ik ga ervan uit dat je dat niet gaat doen.
Hoezo wil je een 996? Alleen maar omdat die wat moderner zijn?? Tijdens de elfstedentocht heb je je nog lopen vergapen aan die mooie luchtgekoelde porsches!! Ik denk dat je ook een bepaald gevoel bij een porsche moet hebben en dat je daarop ook je keuze moet baseren.
04 nov 2010 11:39
Ik heb dit jaar in de boxster +/-10.000 km. gereden. En Marcel je hebt gelijk een 964 & 993 vind ik de mooiste porsche.
Maar een 964 tsja, super mooi maar dat kleppen stellen houd me toch tegen. (weet niet waarom) Een 993 vind ik geweldig
het geluid het gevoel. Maar een 996 heb ik ook wel een gevoel bij. Heb vorige week een test rit gemaakt in een 993 carrera
met tip-tronic maar deze schakelde helemaal verkeerd. (tip bleek later half kapot te zijn). En dan begin ik weer te denken
gaat er snel iets kapot aan een iets ouder P.? Lastig verhaal alles bij elkaar. Verliefd ben ik op een 993 maar heb totaal geen
ervaring met oudere auto's. Daarom 996. Agh laat maar ik ga opzoek naar een 993;)
04 nov 2010 11:54
Een 993 is inderdaad gewoon een mooie porsche. Maar wat voor budget heb je dan? Een goeie 993 zit al snel rond 35.000 (staat er nog een op het forum te koop). Voor 25.000 heb je een goeie 964, dan heb je nog wat geld in je zak.
04 nov 2010 12:32
Met 10k per jaar zou ik me zeker geen zorgen gaan maken over het klepstellen van een 964. Er komen nog wel wat meer kosten om de hoek kijken waar je meer 'pijn' van kunt hebben. Ik zelf heb het na 2 993's opgegeven om met de (mooiere) luchtgekoelde P's te rijden, was mij blijkbaar niet echt gegund (werd gek van alle bijkomende kosten en kleine en grotere reparaties). Heb daarom gekozen voor de 996 (met heel weinig km's!). Een duidelijk budget maakt het uiteindelijk wel wat makkelijker om een keuze te maken, lijkt me, zoal Marcel964 ook al aangeeft.
04 nov 2010 18:21
Voor de 10K prijsverschil tussen de 964 en de 993 kun je heel wat keren je kleppen laten stellen. Koop degene die je het meeste aanspreekt.
Sommige mensen willen perse een 3.2 van voor 1986 omdat die "belastingvrij" zijn. Als die paar honderd euro het verschil maken moet je niet aan een 911 beginnen.
Een 3.2 aanschaffen omdat het een mooie klassieke pure sportwagen is zonder nanny's vind ik wel een goede reden overigens.
Alle modellen 911 hebben hun voor- en nadelen.
Succes bij de beslissing.
04 nov 2010 19:29
ik heb het allemaal wel gezien
doe gewoon wat je wat jij graag wilt !! hebben allemaal wel wat,ik heb ook wat topic,s hier opgezet,maar ik gaan morgen mijn 996 ophalen,,, ik heb een 964 ,911 en 911 targa gehad en nooit problemen gehad dan de normale onderhoud ,en ik hoop ook dat dat met mijn996 zal gaan
een aankoop keuring is altijd goed maar een dealer heeft mij gezegd dat het een moment opname is en dat die morgen stuk kan lopen ???? bijwijze van !!!!!!!!
ik zou zeggen koop wat jij mooi vindt en waar jij een goed gevoel bij hebt
04 nov 2010 21:04
Ik vind beide mooi (luchtgekoeld en waterkokers) maar de mijne (996) rijd echt top en ben er super blij mee. Kom zondag anders maar stukje rijden (je rijdt ook mee in snertrit toch?) kun je mijn 996 Tip even rijden. is echt top. kun je daarna wellicht beter beslissen wat je wilt. een 993 is ook gaaf (maar dan wel de 4s)
Kijk Zondag maar even!
04 nov 2010 21:14
Ewout schreef:Alle modellen 911 hebben hun voor- en nadelen.
Denk het niet. De 996 heeft géén nadelen.
04 nov 2010 21:17
nee klopt , maar eentje toch
05 nov 2010 0:06
Het belanrijkste is wat wil je zelf en hoeveel wil je uitgeven ?
Heb je ooit iets voor met je wagen 3.2 ,964,993,996,997.audi ,opel enz en je hebt het moeilijk om het te betalen blijf eraf .
Porsche is en blijft een sportwagen een sportwagen of gewone wagen alles heeft zijn onderhoud nodig .
Inderdaad het onderhoud van een P is iets duurder dan een gewone wagen .
Maar als je een p koopt met een volledige historiek en met een een keuring moet het meevallen .Alles kan kapot gaan ,maar daar mag en kan je niet vanuit gaan.Nooit problemen gehad met mijn 996 4s ,mijn 964 loopt alsof hij net geleverd is maar dat vraagt onderhoud en niet besparen .
Genieten en realistisch zijn .
Kijken ,rijden
,je informeren ,keuren en beslissen en volop genieten
.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.