Goedendag ik ben zins vorige week in het bezit van een boxster 2.7 bouwjaar 2000. Ben er helaas achter gekomen dat hij olie lekt . Na even gezocht te hebben heb ik de plaats waar het vandaan komt gevonden, de olie ligt op de kop aan de bestuurders kant. Weet iemand wat dit kan zijn ? alvast bedankt
Dat je oliepeil omlaag gaat is normaal bij de Boxster en ook bij de 911 tijdens het rijden. De Olie wordt in diverse compartimenten vastgehouden tijdens het rijden vanwege mogelijke G-krachten door sportief rijden. Anders zou de olie niet meer op bepaalde plaatsen kunnen komen door die krachten, Zodra de auto stilstaat en stationair draait moet na een tijdje het oliepeil weer normaal worden. Als dat niet zo is dan heb je een groter probleem en moet je langs een specialist ter controle. Er worden in dat Engelstalige forum ook andere mogelijkheden genoemd voor je lekkage.
ok ben nu ook aan hetzoeken op engelse forum's daar staat ook wel het een en ander beschreven. aankoop tjek heb ik niet kunnen doen heb hem van 3 foto's gekocht in amerika heb eerder amerikanen (oldtimer) gekocht nooid geen problemen gehad. maar deze keer is het iets minder uitgepakt.
Volgens die link die ik poste kan het ook je olie scheider zijn (oil separator) Nu heb je mazzel dat Bully dit topic volgt. Die is hoofd mechaniker op onze sleuteldagen. Anders Wolf even een PB sturen. Die weet wel wat het kan zijn.
na denk niet dat het aan het transport kan liggen alleen heeft de motor 3 maanden niet gelopen tijden het transport meschien pakkingen uitgedroogd door langen stilstand ?
soepkip 986 schreef:Nu heb je mazzel dat Bully dit topic volgt. Die is hoofd mechaniker op onze sleuteldagen. Anders Wolf even een PB sturen. Die weet wel wat het kan zijn.
Kom anders langs op de sleutelclub, Dimitri is goed met radio's
ik heb geen idee wat het kan zein maar geen hoofdletters en punten en schreiffouten zijn heel vervelend maar schrijfvouten mag je eigenlijk niet verbeteren maar als iemand zich niet heeft voorgseteld en dit in elk andwoort blijft doen dan is dat niet prettig om te lezen misschien ben je wel niet een beetje nederlands of heb je moeitu met de nederlands taal dan kan je dit ook mooi aangefen in het voorsteltopic nu ik zo aan het tiepen ben krijg ik een dejavu of ik dit niet eerder zo getiept heb nou ja het zal wel succes met je olie
De olievulbuis loopt aan de rechterkant, dus die moet wel heel erg lek zijn als het op de linker kop terrecht komt.
Maar ligt de olie echt boven op de cilinderkop? Boxsters willen welleens lekken op de kleppendeksel en op de bougiepijpjes die in de kleppendeksel zitten. Aan de linkerkant zit ook de warmtewisselaar, maar heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat deze lekt.
robby61 schreef:na denk niet dat het aan het transport kan liggen alleen heeft de motor 3 maanden niet gelopen tijden het transport meschien pakkingen uitgedroogd door langen stilstand ?
robby61 schreef:na denk niet dat het aan het transport kan liggen alleen heeft de motor 3 maanden niet gelopen tijden het transport meschien pakkingen uitgedroogd door langen stilstand ?
En robby61, alwat opgeschoten?...........
Goedendag, ik ben vandaag naar Porsche servies center Alkmaar geweest . We hebben de auto op de brug onderzocht en al snel kwam er uit dat hij olie lekt bij de bougies en aan de bestuurders kant boven op de kop bij een sensor. Dus dit alles valt wel mee, ik was eerst bang dat het de koppen waren. Ieder geval bedankt voor de hulp van de forum leden, groet rob