Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
07 jan 2011 2:25
Indien je de motor van een 993 Varioram wil upgraden naar een 3,8 l (officiële upgrading Porsche Tequipment), hoe zit het dan in feite met je gelijkvormigheidsattest?
De 3,8 motor heeft andere CO2 waarden en het vermogen dat in België op het roze inschrijvingsformulier vermeld staat, klopt ook niet meer.
Ik heb gehoord dat Porsche geen nieuwe gelijkvormigheidsattesten meer uitreikt voor oudere modellen waaronder de 993. Je krijgt wel een attest van Porsche betreffende de upgrading en de daarbijhorende garantie.
Indien iemand hier meer over weet, graag een seintje.
Alvast bedankt
07 jan 2011 9:28
Vraag is natuurlijk wie er ooit achter gaat komen
07 jan 2011 9:33
.. tweede vraag is waarom je dit zou willen doen
07 jan 2011 9:52
Gokje ik verwacht vermogenswinst
07 jan 2011 10:09
Vermogenswinst lijkt me logisch maar om voor die pakweg 20pk winst daar nu zo'n slordige 12k voor uit te geven.... Bij de aankoop van een 993 zonder en met X51 is het verschil in prijs namenlijk gering. Inruilen en een auto met X51 optie kopen
Maar eerlijk is eerlijk, een X51 is wel een hele mooie upgrade die naast extra vermogen ook een mooi rauw geluid aan de auto meegeeft.
07 jan 2011 10:13
Ah! Pk-gewicht verhouding
... met die euro's uit je portemonee scheelt dat inderdaad 'n hoop gewicht
07 jan 2011 10:56
ik denk dat als je het echt wilt de optie van Maurice inderdaad nog een betere is.. Of je moet de auto natuurlijk 'altijd' in je bezit willen houden, dan heb je daar minder last van.
07 jan 2011 12:20
Voor die 20PK zijn er inderdaad ook andere, voordeligere, oplossingen.
07 jan 2011 13:02
Lijkt mij alleen zinvol als er gereviseerd wordt waarbij cylinders en zuigers vervangen (moeten) worden.
07 jan 2011 14:40
Dat is ook nog een oplossing Maarten. Die 12k is alleen voor de kit zelf, daarna moet ie nog ingebouwd worden en daarvoor moet de motor uit elkaar (nokkenassen worden vervangen etc etc). Dus met die 12k ben je er nog niet.
07 jan 2011 17:14
Voor 6K wil ik wel wat zaken uit je auto slopen, is ie lichter en dus sneller. Lijkt mij een win-win situatie
07 jan 2011 17:20
gezeik over 3 pk extra altijd. leer eerst eens rijden.
07 jan 2011 17:31
helemaal mee eens, de beste (en gooedkoopste) tuning is voor de meeste een race/slip cursus of wat dan ook, moi inclu....
07 jan 2011 19:39
wolf schreef:gezeik over 3 pk extra altijd. leer eerst eens rijden.
Jij weet hoe flatsix rijdt?
07 jan 2011 19:44
Een hittedraad systeem incl. chiptuning geeft al 50 pk meer. En is stuk goedkoper!
07 jan 2011 19:48
In de folder misschien
Ik heb daar nog geen enkel bewijs van gezien jij wel ?
En dan bedoel ik testbankje ervoor en erna
07 jan 2011 20:14
Uitkleden krijg je ook vermogens winst mee
07 jan 2011 20:35
Ewout schreef:Voor 6K wil ik wel wat zaken uit je auto slopen, is ie lichter en dus sneller. Lijkt mij een win-win situatie
Meen je dat nou Amandus?
07 jan 2011 20:41
marino schreef:wolf schreef:gezeik over 3 pk extra altijd. leer eerst eens rijden.
Jij weet hoe flatsix rijdt?
ja in een dikke 4S
07 jan 2011 23:18
rob964.c4 schreef:In de folder misschien
Ik heb daar nog geen enkel bewijs van gezien jij wel ?
En dan bedoel ik testbankje ervoor en erna
ja de mijne
08 jan 2011 0:17
Misschien is deze winst op de 964 mogelijk, maar op de 993 (carrera's) niet, max 15-20PK en als je richting 320PK of iets verder wilt komen er meer ingrijpendere aanpassingen bij kijken.
08 jan 2011 2:17
Kheb net naar wegmisbruikers gekeken
Werd een Subaru aangehouden en ze dachten dat de motor was opgepept en dat is niet toegestaan.
Ook gaf de commentator (de man op dat koffertje) daar uitleg over samen met Koos Spee
Tja in hoeverre mag je hem "sneller" maken zoals Rob met zijn 993 motor in de 964
08 jan 2011 2:44
Volgens mij mag je niks doen,
En een andere motor al helemaal niet, bv golfje mk1 met een vr6
Geen extra spoiler of dikke uitlaat, zou ook geen ducktail mogen monteren.
08 jan 2011 2:54
Met een Subaru moet je dat ook niet doen he.
08 jan 2011 9:35
rob964.c4 schreef:Volgens mij mag je niks doen,
En een andere motor al helemaal niet, bv golfje mk1 met een vr6
na herkeuring bij de rdw toch wel?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.