Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
05 feb 2011 15:23
Porsche 993 bwj 06-1996
Bij de autoschouwing was mijn lambdawaarde te hoog 1.35-1.37
wagen laten repareren bij een officiƫle dealer in west-vlaanderen
verniewen van katalysator + lambdasonde
resultaat was negatief doch hij flirte ronde de 1.35
wie weet er wat er mij te doen staat om die waarde naar beneden te krijgen
zijn er nog onderelen die ik moet vervangen?
zou het vervangen van de luchtmassameter een optie zijn???
graag jullie mening
grtjs
05 feb 2011 15:27
Welkom Luc
Hier is onlangs nog 'n topic geopend door iemand die iets soortgelijks heeft met z'n Boxster - wellicht kan je dat topic vinden door van de zoekfunctie gebruik te maken
.. daarnaast zou je je (ook) even voor kunnen stellen in het daarvoor bedoelde
sub-topic
05 feb 2011 16:16
Je gaat het nog druk krijgen op de mail...
Welkom!
06 feb 2011 22:06
na heelwat forum's afgelopen te hebben zou het idd de luchtmassameter de oorzaak zijn van een te hoge lambdawaarde
heeft er iemand een technisch plan of tekening of een aanwijzing hoe ik die kan demonteren
grtjs
06 feb 2011 22:08
lmm is te reinigen.
en ook luchtfilter bekijken hoe die er uit ziet.
en niet te veel rijden.
lambda 1,36 betekend dat de auto te weinig lucht krijgt bij de verbranding.
hier door loopt de motor te arm en dit is slecht voor de motor.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lambdawaar ... echniek%29
07 feb 2011 22:53
hier klopt iets niet, lambda 1.36 is te VEEL lucht dus te arm
07 feb 2011 23:10
Lmm lijkt me onwaarschijnlijk, de lambdasensor corrigeert namelijk de inspuittijden en zou daarmee de lambdawaarde rond de 1 moeten houden in onbelaste toestand.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.