Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

drijfstangbusje zit niet vast

07 feb 2011 18:43

Beste,
Tijdens het reviseren van de 911 2l motor heb ik ontdekt dat het drijfstangbusje rond draait. Dit mag natuurlijk niet voor de smering. Ik veronderstel dat deze ook vast zitten met loctite, misschien moet er nieuwe loctite aangesmeerd worden en klaar?
http://img716.imageshack.us/i/sdc17241d.jpg/

mvg Gilles

Re: drijfstangbusje zit niet vast

07 feb 2011 18:52

Ik zou nieuwe plaatsen, is de kost ook niet. :idea:

Re: drijfstangbusje zit niet vast

07 feb 2011 19:03

Indien er nieuwe geplaatst worden, moeten deze dan geperst worden met loctite tussen?
grtz

Re: drijfstangbusje zit niet vast

07 feb 2011 19:26

Drijfstangbusje :scratch:

Je bedoelt het pistonpenlager of het drijfstanglager....?

Re: drijfstangbusje zit niet vast

07 feb 2011 19:41

pistonpenlager

Re: drijfstangbusje zit niet vast

07 feb 2011 22:28

Moeten geperst worden, en is secuur klusje omdat olie gaatjes precies moeten matchen.

Zitten normaal vast van hun eigen, en heb ze eerst een uurtje in diepvries gelegd. :idea:

Re: drijfstangbusje zit niet vast

08 feb 2011 11:04

Worden alleen geperst, nooit met lijm/loctite. Worden in drijfstang geperst en dan op maat geboord.

Ik heb dit ook laten doen bij mijn drijfstangen en dit kost echt niet de wereld. Wel meteen goed doen en aan de motor of motoronderdelen geen short-cut's toepassen. Ga je serieus spijt van krijgen.....

Re: drijfstangbusje zit niet vast

08 feb 2011 11:57

Hessel schreef: Worden in drijfstang geperst en dan op maat geboord.


Helemaal eens met je verhaal, maar bij mij zaten gaatjes er al ingeboord. :?

Was wel voor de type 4, dus weet niet hoe het met Porsche is.

Re: drijfstangbusje zit niet vast

08 feb 2011 13:13

Olie gaatjes kunnen al voorgeboord zijn, maar de doorsnede van de bronzen lager word binnen spec geboord en daarna gehoond. Ze komen niet af fabriek met de juiste maten. Erg precies werkje, maar absoluut belangrijk. Is een van de grootste stresspunten in de motor...

Bij mij werden de olie gaatjes er nog ingeboord.

Wat betreft mijn opmerking over dat je niet af moet doen aan motoronderdelen houd niet in dat alles origineel Porsche moet zijn. Porsche heeft ook toeleveranciers zoals federal mogul voor lagerschalen, Goetze voor zuigerveren, Victor reinz/elring voor pakkingen, etc. Bv, Goetze ringen waren bij mij bijna de helft goedkoper dan de variant in een porsche doosje, maar zijn exact dezelfde producten.

Rondschoppen dus en niet alles met een P labeltje kopen.... Is echt niet nodig. Specialisten doen dit wel omdat zij voor klanten werken die originele onderdelen verlangen, maar doe je het zelf........
Plaats een reactie