Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Vraag over verdeler(s) 964 C2 1991

04 feb 2005 22:53

Hai boys,

Een vraagje over mijn 964 C2:
de verdeler voor de onderste 6 bougies van de 3.6 doen niet meer mee. het riempje, die de 2 verdelers met elkaar verbind, is in orde. de rotors zijn beide ook ok, en als de 2 stekkers naar de verdeelkappen worden omgewisseld (niet de bobinekabels) of als ze 1 voor 1 gebruikt worden, dan doen zowel de bovenste als de onderste 6 bougies het prima.
Het probleem doet zich alleen voor wanneer beide stekkers op beide verdeelkappen zitten aangesloten.
Ra ra, hoe kan dit? Ik weet 't niet meer.....

Heeft iemand suggesties voor een zielig meisje....volgens mij is de enige mogelijkheid een draadbreuk in de originele kabelboom?????

HELP!!!!!!!!!!!!! :(

Grusse!
:smurfin:

04 feb 2005 22:56

Erwin !!!!!!!!!!!!! Geef eens raad!

04 feb 2005 22:58

Aha, een technisch zielig meisje. Geen idee, maar in ieder geval van harte welkom!

Mooie auto, in Breukelen gekocht? In ieder geval goede smaak! :twisted: :wink:

Afbeelding

04 feb 2005 23:04

ja, die heb ik net opgehaald in breukelen, mooi he? was wel op de hoogte van technisch mankementje...

'n zielig meisje....

04 feb 2005 23:08

Hoe ben je erachter gekomen dan?
Loopt de motor niet zoals het hoort?

04 feb 2005 23:14

Loopt niet op alle 12 bougies, houdt in bij rechtervoet intrappen.... :(
staat nu bij Robert Visser in Hilversum, maar helaas had hij voor 't weekend geen tijd meer.....maar deelde mee dat als er te lang mee doorgereden zou worden er gaten in de zuigers zouden branden. en nu ben ik benieuwd wat het zou kunnen zijn.

nog steeds een zielig meisje, maar wel al heel blij met jullie reacties!!

04 feb 2005 23:19

Kun je niet beter wachten tot Robert jouw auto klaar heeft?
Als ik jou met tekst en uitleg op weg zou helpen kun je er toch niks aan doen omdat je de auto niet thuis hebt. :cry:

04 feb 2005 23:21

jaaha, dat is wel zo, maar robert is dit weekend aan het carnavallen en ondertussen zit ik hier te huilen....heb 'm pas een paar dagen en ik wil gewoon graag weten wat het zou kunnen zijn....kan ik nog een beetje indruk maken maandag :wink:

05 feb 2005 2:09

Mister Renntech,

Ik heb in het Grijze Technical data boek van BentlyPublishers voor de 964 het volgende gelezen.

In hoofdstuk 27 (DME Ignition system) staat dat er 2 Bobines (Ignition Coils) en 2 Igniter modules in zitten.
Kan het zo zijn dat een van deze twee bij meting wel een waarde doorgeeft maar tijdens lopen van de motor niet meer goed functioneert?

Of, en dat is hoofdstuk 90-8 Electrical System er een van de ,volgens mij, twee relais voor de Ignition coil 1/2,
of Ignition control 1/2 (left side engine compartment mounted to inner panel) het begeven heeft?

ook merkte ik gisteren dat wanneer ik met de lichten aan en ook de achtermistlamp aandeed de totale dashboard verlichting uitging. En volgens mij zit dit relais ook in het motor compartiment gemonteerd. Misschien toeval maar het zit wel bij elkaar in de buurt.

Ik hoor graag van je met suggesties.

Groet,

08 feb 2005 23:45

Inmiddels heeft Robert het opgelost: een van de bobines was niet ok. Nu een nieuwe en hij loopt weer als een zonnetje!

Flat 6

09 feb 2005 12:58

Het genieten kan beginnen. HAVE FUN!

09 feb 2005 22:39

Dat heb heb ik ook pas gehad:
http://www.prikpagina.nl/read.php?f=830&i=41673&t=41595

Robert van Carreric vertelde mij dat hij zelden bobines verkoopt maar het komt dus wel vaker voor.

Veel rijplezier :wink:
Plaats een reactie