Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
20 feb 2011 21:09
Gisteren moter na grote schoonmaakbeurt, vervangen van pakkingen en (olie) keerringen weer geplaatst in de auto. Alles ging voorspoedig. 4 x draaien aan contact en hij loopt weer ! (helaas niet als een zonnetjes). Loopt vrij hard stationair (1300 toeren) en heb het gevoel dat hij tijdens het rijden flink inhoud. Verder zat er in een slangetje een ijzeren kogeltje, wat er voor zorgde dat het slangetje werd afgesloten. Waar deze voor dient weet ik niet aangezien het een USA auto is en ik hierover weinig kan vinden. Zie foto ''forum_vraag" in MIJN ALBUM, de witte pijl geeft de slang aan ?
Laatst bijgewerkt door
9116001 op 20 feb 2011 21:12, in totaal 1 keer bewerkt.
20 feb 2011 21:12
Misschien kun je wat meer info geven?
Welk slangetje bijvoorbeeld.
Wat heb je allemaal open gehad?
20 feb 2011 21:15
album/album_page.php?pic_id=50509 (foto)
Verder normale zaken als pakkingen en keringen vervangen, de reden van uitlepelen wat een lekkage a/d oliekoeler (keerring) waardoor er olie druppelde op de uitlaat, verder heeft auto altijd als een zonnetje gelopen.
20 feb 2011 21:18
Dat witte pijltje wijst toch op de vacuumvervroeger! Als slangetje dicht zit,zal het niet werken
20 feb 2011 21:23
Je zult het niet geloven maar in dit slangetjes zat een stalen kogeltje, ongeveer 2 cm. vanaf de aansluiting met de vacuumvervroeger. Dacht eerst dat er ergens een kogeltje uit een klepje was gelopen maar dit was niet het geval. Auto heeft altijd 'super' gelopen, absoluut geen problemen. Inhouden etc. was nooit aan de orde. Betreft een USA auto, heb deze nu bijna een jaartje. Overweeg in iedergeval om morgen het stalen kogeltje wederom in het slangetje te doen en te kijken of ie dan wel goed loopt ! Wat zou nog meer een oorzaak kunnen zijn voor het inhouden ?
22 feb 2011 0:15
Het stalen kogeltje in het slangetje naar de vacuumvervroeger geeft helaas geen beter resultaat. Heb eerlijk gezegd geen idee wat het zou kunnen zijn. Aan de gashandel zit een bi-metaal met 2 drade, kan het zijn dat deze 2 zijn verwisseld. Uit mijn hoofd zit groen/geel rechts en bruin nu links. Heb verschillende foto's maar kan het helaas niet helemaal goed zien. Zou het te maken kunnen hebben met de OXYGEN sensor ?
Iemand suggesties of ideeën ?????
22 feb 2011 13:05
Ik neem aan dat je de vaccum slang ook op de zijkant luchtfilter heb aangesloten
Als de motor goed liep, dan is er volgens mij toch iets niet goed/aangesloten.
22 feb 2011 13:25
Heeft hij bij het starten niet gepolft
(
geen grapjes over de 996)
Dit komt wel eens voor en dan sluit je luchtfilter niet goed meer (kan gaan scheuren) en dan loopt hij slecht
Suc6
22 feb 2011 16:43
wat is een moter?
22 feb 2011 19:39
een moter heeft een rempendaal en een ven................
22 feb 2011 20:57
allemaal bedankt voor jullie reacties, voor zover ik kan zien is alles goed aangesloten, géén stekkertjes en slangetjes over, alleen dat ene stalen kogeltje. moter of motor begrijpen we allemaal wel .............
22 feb 2011 21:08
Hoog stationair duidt op een vacuumlek.
22 feb 2011 23:58
marc, kun je concreter zijn waar ik het zoeken moet. lijkt me niet in een (vergeten) slang te zitten, wellicht een storingsgevoelige klep, hoop op je kennis en kunde.
27 feb 2011 14:54
Eindelijk een deel van de oorzaak gevonden, de injector op cilinder 4 werkte niet na behoren, een andere erin en m'n elfje klonk weer als vroeger. Stukje gereden en alles naar behoren. Enige wat nu gebeurd is het oplopen van toerental bij stationair (en uiteindelijk ook tijdens rijden). Bij starten rond de 700 / 800 toeren en dit loopt binnen 1 minuut op naar bijna 3000 toeren (wel met warme motor). Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn ?
Jullie hulp en adviezen zijn welkom.
28 feb 2011 20:11
Het zou de warmloop regelaar kunnen zijn
28 feb 2011 21:09
Oplopende toeren....ontsteking of vacuum.
28 feb 2011 23:40
vanavond e.e.a. bijgesteld, komt nu tot max. 2000 toeren, maar nog steeds teveel. (wel bij warme motor). Bully. m.b.t. onstekering ze loopt prima, start goed, géén plofjes e.d. ??
16 maart 2011 21:44
EDIT by Mod: samengevoegd met 'n eerder door jou gestart topic m.b.t. het motor-toerental Beste forumers, wederom plaats ik mijn probleem met hoop op jullie hulp!
Na deze winter motor uit mijn SC gehaald, schoongemaakt, oliekeringen vervangen (reden van het eruit halen), in- en uitlaat pakkingen etc. blijkt dat als de motor warm wordt (start prima!) het stationair toerental oploopt tot ca. 2200 toeren. Auto loopt prima, start prima, houdt niet in, kortom gewoon een goede porsche. Vandaag nog 400 km. gereden, alleen voor de stoplichten iets teveel toeren. Wie weet wat dit euvel kan zijn ?? Alle hulp / suggesties zijn welkom. Wil graag zelf even kijken voordat ik mijn elfje naar de dealert breng. Bedankt !
16 maart 2011 23:03
En wat gebeurt er als je de koppeling even op laat komen om het toerental te drukken?
Gaat deze dan weer naar het hoge toerental of blijft deze dan laag?
17 maart 2011 8:15
bij starten netjes 1000 - 1100 toeren. als de motor warmer wordt, ook al zonder gereden te hebben loopt toerental op. als de motor helemaal warm is (dus na even gereden te hebben) blijft deze op 2000 - 2100 toeren stationair draaien. Deze krijg ik niet naar beneden door te spelen met de koppeling. Als de auto een half uurtje heeft gestaan (afgekoeld) gewoon weer starten op 1000 - 1100 en het verhaal begint weer van voor af aan .....................
17 maart 2011 9:53
Wat gast zegt lijkt me de moeite waard om even te doen.....
Anders de warmloopregelaar checken.....
17 maart 2011 12:54
Gezien je eerdere toerental probleem lijkt het inderdaad op valse lucht ..
17 maart 2011 20:09
Heb inmiddels alle moeren nagetrokken, helaas nog géén beter resultaat ..........
Met betrekking tot de WUR, wat kan hieraan het probleem zijn ?
17 maart 2011 21:00
Wat gebeurt er als je em lager stationair zet, met stelschroefje?
17 maart 2011 21:03
Vacuum, ontsteking, Co.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.