Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
27 maart 2011 10:03
Hallo,
mijn P staat aan de vooravond van een koprevisie.
( hoger olieverbruik & rook bij hoogtoerig gaslos) Motor is een 3.2
Iemand enig idee wat hiervoor de kosten zijn, ervan uitgaande dat het alleen een koprevisie betreft?
(kleppen, klepstelen en pakkingen)
groet,
Mark
27 maart 2011 10:05
Ligt er een beetje aan wat en hoe, maar reken tussen de 3,5 en 5k.
29 maart 2011 0:21
ok thx,
had een ander bedrag in gedachte.......
gegroet,
Mark
29 maart 2011 7:37
de vraag is natuurlijk: wat doe je zelf?
Als je zelf de motor laat zakken en de koppen van de motor afhaalt, zodat je ze alleen maar hoeft te laten reviseren, kom je natuurlijk wel op een heel ander bedrag uit lijkt mij.
29 maart 2011 10:53
Ik ben benieuwd wat voor bedrag je zelf in gedachte had en waarop je dat gebaseerd hebt? Puur uit interesse.
29 maart 2011 12:07
Geen idee wat de kilometerstand is, maar er zal vast bijkomende kosten bijkomen. En is een totale revisie niet verstandiger.
29 maart 2011 23:39
Bij mij waren de klepstelen te ver versleten; dus ook alle kleppen nieuw bij ca 225.000 km.
Boven de 180-200.000 km zou ik helemaal gaan (hoofdlagers/bigendlagers en wat je verder tegenkomt...)
30 maart 2011 11:38
koprevisie: E1000 ex btw (o.a. koppen demonteren, kleppen en camshafts verwijderen, reinigen, klepseals/geleiders vernieuwen, kleppen inslijpen en weer monteren.
bij mij waren de kleppen nog perfect op één na: één inlaatklep E145 ex btw bovenop de E1000.
dit alles op basis van de motor die al onderuit de auto is.
30 maart 2011 11:44
Mark schreef:( hoger olieverbruik & rook bij hoogtoerig gaslos) Motor is een 3.2
Hoe hoog is het verbruik - en hoeveel rook produceer je bij hoogtoerig "gas-los"
Olie verbruik en rook-productie-ergenis afwegen tegen de revisie-kosten
Als je inderdaad 'n (erg) hoog kilometrage hebt, zou het mss niet onverstandig zijn om te overwegen om het hele blok te (laten) reviseren ..
31 maart 2011 21:08
Heren,
bedankt voor jullie antwoorden.
Mijn gedachte was 1000 - 1500 euro.
Verbruik is circa 1 liter per 1000 km. En ja, bij hoogtoerig gas los dan ploft die, is goed te zien door degene die achter mij rijdt.
Issue voor mij is of ik er nog veel geld in investeer of deze inruil voor een ander.
Met name omdat mijn P niet origineel is. (zitten wel veel uren en hard werken in, en het is mijn eerste P!)
groet,
Mark
31 maart 2011 22:34
Ik denk dat het allemaal wel ietsje duurder is, tenzij je veel zelf kan.
31 maart 2011 22:42
Mark schreef:Verbruik is circa 1 liter per 1000 km.
Ruim binnen de norm ..
31 maart 2011 22:50
wolf schreef:Ik denk dat het allemaal wel ietsje duurder is, tenzij je veel zelf kan.
Dat denk ik ook. Als je 't zaakie openschroeft kom je altijd meer tegen dan je in eerste instantie dacht. Bedenk dus goed waaraan je begint en of je 911 deze investering werkelijk waard is...
31 maart 2011 23:24
Hoog olieverbruik is niet altijd alleen te wijten aan de koppen. Bij mij stonden de zuigerveren ongeveer 8mm open. Daar ging waarschijnlijk de meeste olie door verloren. Wat denk je zelf te kunnen doen bij het reviseren van de koppen. Ik denk daarbij aan het uitbouwen van het blok en het af- en opbouwen van de aanbouw delen. Aan de hand hiervan is het beter een prijsindicatie te geven wat de kosten zullen zijn. Ik zelf ben puur alleen voor de revisie van het totale blok maar €2700,- kwijt. Het materiaal voor alleen de koppen is maar ongeveer €400,- zonder nieuwe kleppen.
01 apr 2011 11:54
Rook bij gas los duidt wel op de klepgeleiders en dus op cilinderkoprevisie. Koprevisie zit +/- op 200-250 per kop. Maar dan moet je wel zelf de koppen bij een revisiebedrijf aanleveren.
01 apr 2011 21:35
Voor dat geld doe ik het ook wel . Klepgeleiders en rubbers is nog geen €100,- bij elkaar.
01 apr 2011 21:47
... bij 'n PORSCHE
Carrera 3.2
17 apr 2011 8:36
Mijn P staat nu bij de porsche specialist. Ben benieuwd wat eruit komt.
groet,
Mark
18 apr 2011 12:51
Ja. Knijpt u de billen maar even goed zusammen
18 apr 2011 14:17
Die hebben ook een heftruck (want zo kunnen ze makkelijker tillen!)
05 mei 2011 1:41
Mark schreef:Mijn P staat nu bij de porsche specialist. Ben benieuwd wat eruit komt.
En? Wat kwam er uit?
05 mei 2011 6:57
Mark schreef:Mijn P staat nu bij de porsche specialist. Ben benieuwd wat eruit komt.
groet,
Mark
Hey mark,
Ik heb het vorig jaar mogen ondervinden, ben nu nog de olievlekken van mijn Porsche aan het poetsen
Ik heb jouw auto gezien, mooie bak, maar ik zou er geen geld aan uitgeven. Targa ombouw naar Cabrio, ombouw naar 964, motor niet orgineel. dat opgeteld met wat je er al aan hebt uitgegeven en wellicht nu nog moet denk ik dat je beter voor verkoop kunt gaan, en een orgineel exemplaar kunt kopen.
succes met de overweging.
05 mei 2011 8:32
Jos Targa schreef:.. dat opgeteld met wat je er al aan hebt uitgegeven en wellicht nu nog moet denk ik dat je beter voor verkoop kunt gaan
Eens en oneens
Als 'ie z'n verlies (op de huidige) kan nemen, dan is 'n origineel exemplaar natuurlijk altijd mooier en een betere "investering" -- maar aan de andere kant weet hij nu wat voor auto hij heeft - wat er aan gedaan is en wat er nog aan moet gebeuren ...
Of terug bouwen naar Targa nog te doen is, durf ik niet te zeggen ... maar (ooit) terugbouwen naar Carrera 3.2 is wss zeer zeker nog mogelijk ..
05 mei 2011 22:18
Olaf,
daar heb je een punt mee. Als je tevreden bent met wat je hebt zou ik inderdaad zeggen, reviseren die motor en nog lekker jaren genieten van de porsche. Ik weet dat Mark er al veel aan heeft gedaan, dus wat dat betreft heb je gelijk.
Voordeel is dat ik dan tenminste geen olie op mijn vooruit heb als ik achter hem rij
Ik weet nu wel waar de term spatscherm vandaan komt
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.