Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
09 apr 2011 19:44
hey wou vragen of je de motor voledig moet uithalen voor de ketting en ketingspanners te vervangen het gaat om een 3,2 motor
09 apr 2011 20:23
hey, vrijwel volledig
09 apr 2011 21:14
Hey, zou zeggen volledig
09 apr 2011 21:53
onderblok hoeft toch net niet uit elkaar
09 apr 2011 22:04
IDD bijna geheel.....
Hij ziet er immers redelijk ontmanteld uit bij kettingrevisie...
09 apr 2011 23:14
Het is ook te doen met alleen het blok er uit en de deksels van de kettingspanners er af . Dan kan je er een gedeelde ketting in zetten. Maar ik zou het niet doen tenzij de ketting dusdanig kapot is dat die vervangen moet worden.
Maar waarom wil je dit doen ? Bij mij is de ketting vervangen omdat het blok toch uit elkaar lag , maar nodig was het niet na 195000 KM . Ook de kettingspanners slijten niet , of wil je upgraden naar carrera spanners ?
10 apr 2011 21:17
mijn ketting ratelt hoor ik echt goed en wordt erger met de dag daarom heb ik schrik ermee te rijden
10 apr 2011 21:39
Niet meer doen
Als hij knapt/....
10 apr 2011 23:47
Dan zou ik eerst de einddemper , het stuk RVS buis van de koeling . de achterste motorbeplating en de motor ophanging demonteren (wel even een krik onder het blok ). Dan de olie aflaten en de kettingkast huizen open maken . Dan zijn de kettngspanners zichtbaar , als er een niet op spanning komt is het dan te zien . Het kan ook zijn dat een van de ketting geleiders kapot is . Mocht dat laatste het geval zijn moet het blok uit elkaar , omdat er dan delen in het carter vallen .
11 apr 2011 8:11
Bij mijn toenmalige SC werden er nieuwe kettingen met een "slotje" gemonteerd.
Net als een fietsketting met een schakeltje, en dan kan je de motor laten zitten
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.