Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
09 apr 2011 22:57
Heeft iemand ervaring met chiptuning van een 3.2 en/of ervaring met deze aanbieder?
http://www.9tuning.com/911.asp
09 apr 2011 22:59
Vraag cabriowim eens, hij heeft in een 3.2 gereden met aangepast motormanagement. Dat ding ging als de brandweer...
09 apr 2011 23:00
22 pk winst..... Yeah right....
09 apr 2011 23:05
En dat voor 125 pond , echt niet . Chiptuning voor atmosferische motoren is onzin . Er is hooguit 5 Pk te halen en die voel je niet .
10 apr 2011 7:15
Steve Wong (911chips.com) heeft blijkbaar een zeer goede reputatie als 911-chipjes-bakker, blijkbaar de referentie in het wereldje
Heb er zelf (nog) geen, maar zou zeker de moeite zijn : niet zozeer gericht op meer pk's, maar eerder op motor-management : beter koppel bij laag toerental, makkelijker/vlotter rijden bij lage toeren enz
En het leuke eraan : niet goed, geld terug
10 apr 2011 20:52
Ziet er inderdaad veelbelovend uit en ga eens contact met die Wong opnemen...
10 apr 2011 21:02
Absoluut. Steve W is your man!
10 apr 2011 21:06
Ja.... Maar 22pk op een NA winnen is bull....
Maar goed, schijnbaar willen mensen wat graag getild worden....
10 apr 2011 21:13
Sprak precies vandaag op een BMW-event iemand met een M3 die Supersprint getuned was; had zeker 400 pk (t.o.v. de standaard 344).
Hij vond het wel jammer dat de motor op hele lage toeren onrustig draaide, verlangde alleen daarom naar een automaat om dat 'op te vangen'.
Voor weinig Euro's duidelijk meer vermogen zonder nadelen?
Denk er over na voor je er aan begint, informeer je breed en weeg zaken tegen elkaar af: er zijn voordelen (hoe groot/pk's?) en nadelen (welke?).
Diverse malen bij verschillende tuners gehoord dat er bij atmosferische (Porsches!) héél weinig te halen is.
Bel ze eens: Rika in Wateringen, Beek in Den Haag.
10 apr 2011 21:17
aanpassing van PK's zijn bij mij minder belangrijk, veel belangrijker en interessanter is het motor-stuurprogramma, kan een HEMELSBREED verschil zijn (heb ik bij mijn vorige wagens gemerkt).
Bovendien : bij 911chips.com geldt blijkbaar "niet goed=geld terug", dus erg weinig risico me dunkt ? Wellicht bestel ik er binnenkort eentje (neen, heb er geen aandelen
)
En wat vermogenswinst betreft : kan enkel gemeten worden dmv een testbank
10 apr 2011 21:41
op ongeblazen auto's heeft chiptuning naar mijn idee weinig zin..... mijn mening
10 apr 2011 21:54
De mijne, ook atmosferisch, draait helemaal super nadat het motormanagement hergeprogrammeerd is. Echter er is meer mee gedaan; sportluchtfilter, andere uitlaatspruitstukken, sportkatalysatoren, sportuitlaat. En dat is op elkaar afgestemd.
10 apr 2011 22:20
M a r c schreef:Ja.... Maar 22pk op een NA winnen is bull....
Maar goed, schijnbaar willen mensen wat graag getild worden....
Daarom : testbank
Als het motormanagment herschreven wordt (vb specifiek volgens bepaalde wensen) kan het
aanvoelen alsof er pk-winst is, zonder dat dat er effectief ook is
Wat ik uit de Steve Wong-reviews opmaak : verleggen van het koppel waardoor wagen vlotter rijdt bij lage toerentallen, en dat kan zeer welkom zijn ; ik vind het rijden bij lage toeren bij een 3.2 best wel "houterig"
10 apr 2011 22:44
Ik denk wel dat een californische uitvoering +22 zou kunnen die zijn nl. vanwege milieugedoe nogal geknepen! Bij een normale uitvoering is +10% volgens mij inderdaad wat ambitieus.
10 apr 2011 23:06
Paul II schreef: (t.o.v. de standaard 344)
Die van jou ook getuned?
Ik lees hier toch 1pk teveel
10 apr 2011 23:11
En Supersprint maakt alleen uitlaten....
11 apr 2011 8:43
Ik heb een paar jaar geleden de chip van Steve Wong gekocht. Het verschil is inderdaad niet/nauwelijks merkbaar qua vermogen. De motor loopt wel beter, vooral in de lage toeren en dat was de reden waarom ik de chip aangeschaft heb. Voor mij prima koop dus.
De chip is heel makkelijk te plaatsen, met een heldere instructie erbij.
11 apr 2011 9:39
3,2 tunen......... niet doen is heiligschennis, die motortjes lopen al zo heerlijk...bere sterk etc. etc. van af blijven. een 3,2 is een uitblinker door zijn puurheid...met een opvoerkitje maak je dit teniet
11 apr 2011 9:56
........ +1
11 apr 2011 12:45
de vlag uit voor John
11 apr 2011 13:41
Hoi Wimpie,
heb bij mijne de chip toendertijd vervangen door (naar het schijnt)
eentje van de rs 2.7,bij vankessel
kan je alleen maar zeggen dat die onderin sterker oppakt
en +/- 500 toeren meer haalt als ervoren ,
of die nou meer pk's heeft kan ik niet vertellen omdat die
simpelweg nog nooit op een testbank geweest is (niet ervoor en niet erna)
Kan je dus wel vertellen dat die beter oppakt en iets meer toeren doortrekt,
gr Diablo
11 apr 2011 14:08
John schreef:3,2 tunen......... niet doen is heiligschennis, die motortjes lopen al zo heerlijk...bere sterk etc. etc. van af blijven. een 3,2 is een uitblinker door zijn puurheid...met een opvoerkitje maak je dit teniet
mwah, toevallig rij ik al jaren in zo'n tractor, zagen, onrustig stationair, zeker koud, en weinig koppel onder de 4K. dat schijnt Wong met een chip goed te kunnen verbeteren, met als bonus nog een aardig stukje benzinezuiniger.
11 apr 2011 14:23
Als je vind dat er onder de 4000 toeren te weinig koppel voorhanden is , dan is er maar een remedie , : verder door trekken en later opschakelen zodat hij boven de 4000 blijft. Wil je onder 4000 toeren rijden , koop een diesel
11 apr 2011 15:56
Precies en als hij zaagt, onrustig stationair loopt gewoon de boel beter laten afstellen.
Daarvoor of voor een 500rpm hoger ingrijpende toerenbrenzer zou ik geen chip aanschaffen.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.