Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

versnellingsbak olie 3.2

16 apr 2011 21:45

Beste forum leden,

ik wil van de week mijn versnellingsbak olie verversen ( carrera 3.2 "84),en vervangen door swepco 201.
Vullen aan de zijkant bij de vuldop tot het er uit komt lopen, maar weet iemand ongeveer hoeveel liter dat is zodat ik de goede hoeveelheid bestel en niet halverwege te kort kom :bang:

gr. Gerard

Re: versnellingsbak olie 3.2

16 apr 2011 21:50

zo'n 3 liter dacht ik :cheers:

16 apr 2011 22:00

Mijn dank Wolf.

gr. Gerard

18 apr 2011 11:21

En? Gsus? Gelukt? Versnellingsbak olie verversen staat ook nog op mijn lijstje, maar kwam er dit weekend achter dat (om erbij te kunnen) een brug toch wel erg handig is! :|
Hoe heb jij het klaar gespeeld? Kan je met die tuit van de fles door te knijpen de bak vullen zonder veel te morsen?

18 apr 2011 13:31

Goeie upgrade Swepco! Aanrader.

18 apr 2011 20:18

Swepco komt in principe in een Gallon (3,8 liter) verpakking zonder die handige tuit die je misschien gewend bent van de literflessen bakolie. Als je zo'n fles hebt is het wel goed te doen om deze dan een aantal keer te vullen vanuit de Swepco verpakking. Brug niet nodig maar je moet er wel onder en de bak moet redelijk vlak staan voor goed vullen. Vier as-steunen voldoen prima. Niet gaan prutsen met alleen een krik (gevaarlijk) of de auto maar aan één kant omhoog (niet vlak). Dan toch maar even langs de garage met een brug

18 apr 2011 23:08

Of een ouderwetse smeerput, die hadden mij ouders vroeger in de garage. 8) :lol:

19 apr 2011 10:44

Nou het is gelukt hoor en hierbij antwoord op een vraag uit het forum;

Heb een vloeistof spuit genomen op lucht en de uitloop er van verlengd met een stukje plastic slang om het rare bochtje te kunnen maken, verder ook gelijk de pakking van de 915 bak vevangen aan de onderzijde die een beetje liep te zweten. Heb de auto trouwens prima omhoog weten te werken en op 4 hardhouten blokken gezet (zodat ie wel vlak blijft staan) en vervolgens kun je dr prima bij.
Nu nog 2 olieslangen vervangen en de o-ring van de olie druk meter, want beiden zweten een beetje en vervolgens nog kleppen stellen .
Alle filters en ook de rem vloeistof vervangen dus laat de zomer maar lang duren........ succes iedereen

gr. gerard
Plaats een reactie