Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
05 mei 2011 22:10
Hallo mijn 3,2 Carrera uit 1984 wil niet meer aanslaan. Starten doet hij wel goed. Als je de auto op contact zet hoor je de benzinepomp even lopen dus dat lijkt goed. Heb de bobinekabel naar de verdeler even losgenomen en er een bougie ingestoken. Als ik contact aanzet krijg ik 1 vonk en tijdens het starten niets meer ! Zou dit de BDP sensor kunnen zijn ? En welke is dat dan ( zie er 2 boven elkaar op het versnellingsbakhuis zitten )
Alle hulp is welkom
Alex
EDIT by MOD: type Porsche aan topic-titel toegevoegd
05 mei 2011 22:19
wat er bij mij aan de hand is geweest met dezelfde symptonen was een def. dme relais (die onder je stoel zit )
06 mei 2011 11:43
DME relais heeft alleen met brandstof te maken, niet met vonkjes
die 2 sensoren, BDP en toerental, geven haast nooit de geest...
06 mei 2011 11:56
kijk ,zover gaat de kennis weer niet
ps vorige maand bdp hall gever stuk
06 mei 2011 20:04
de uitzondering dus, die BDP gever.
kijk, zover gaat mijn ervaring niet
06 mei 2011 21:29
afijn,wil je het testen ,heb beide hier liggen
dwz dme relais en hall gever
06 mei 2011 21:40
alex van loenen schreef:H Als je de auto op contact zet hoor je de benzinepomp even lopen dus dat lijkt goed.
Heb de bobinekabel naar de verdeler even losgenomen en er een bougie ingestoken.
Als ik contact aanzet krijg ik 1 vonk en tijdens het starten niets meer !
Zou dit de BDP sensor kunnen zijn ? En welke is dat dan ( zie er 2 boven elkaar op het versnellingsbakhuis zitten )
Die gaan meer kapot als dat je denkt.
Maar even meten is weten, ik dacht 28 Ohm bij 20 gr, Richard weet dat nog wel van de ANWB.
Als er al tussen die 2 zwarte (witte is temp. sensor 3de cilinder) al een verschil van waarde is, dan is er eentje stuk.
07 mei 2011 8:33
Zou ik de BDP sensor en de toerentalsensor kunnen omdraaien om te kijken of hij dan vonk krijgt ( de stekkers achter de kachelmotor ) ? timing is dan wel niet goed maar dan weet ik in ieder geval zeker of het de BDP sensor is.
Is het trouwens de bovenste of de onderste op het vliegwielhuis ?
07 mei 2011 9:06
er zitten dus 3 stekkerverbinders onder elkaar, de '3e' is de temp. sensor die Wim er nu bijsleept
met dank aan dannyl
als de witte temp sensor nog slechts 1 ader heeft - aan de motor/sensor kant! - dan is het de originele en is deze zeker kapot.
de zwarte zijn dus de vliegwielsensoren.
download het manual - zoeken hier -, heb je nodig als je dit soort dingen wilt doen!
07 mei 2011 11:08
heb hier nog wel 2 dummy temp. sensoren liggen: de juiste Ohm waarde voor de DME comp. bij koude en warme motor; zo aan te sluiten.
omg. Den Haag
09 mei 2011 10:22
Heb even naar de temperatuursensor gekeken, maar deze heeft aan de motorzijde maar 1 draad. Ook maar vervangen dus ?
09 mei 2011 20:07
ik gok daar met deze informatie wel op
maar meten is zeker weten
of de testers lenen die hier werden aangeboden
net even gekeken en ze zijn er nog: 2100 Ohm bij koude motor en 92 bij warme
13 mei 2011 9:42
Heb net het DME relais vernieuwd maar de auto loopt nog steeds niet !
Hoe meet ik de Hall gever ( BDP sensor) ? en is het de bovenste of de onderste op het vliegwielhuis ?
13 mei 2011 11:13
Bij de mijne was de computer (Motronic) kapot.
Een gebruikte computer gekocht bij van Kessel in Deurne en weer starten lopen.
Ken je niet van iemand in de buurt een computer proberen??
Computer zit onder je stoel (linker geloof ik, anders de rechter
)
18 mei 2011 19:29
Heb zojuist ook de BDP sensor vernieuwd, maar helaas geen resultaat.
( DME relais en BDP sensor zijn nu beide vernieuwd) Als ik de auto op contact zet krijg ik op de bobinekabel 1 vonk, daarna tijdens het starten niets meer.
WIE WEET RAAD !!!
18 mei 2011 19:38
Dan zou ik toch even met een leen computer proberen, en dan kijken wat er gebeurt.
18 mei 2011 19:54
alex van loenen schreef:Heb zojuist ook de BDP sensor vernieuwd, maar helaas geen resultaat.
Wat bedoel je met de BDP sensor . er zit er 1 midden op het blok achteraan . Deze is alleen voor test doeleinden en zit buiten de DME. Aan de linkerkant van het blok zitten er 2 in een houder . De bovenste is de BDP sensor en de onderste is de speedsensor . Deze moeten op 0,8mm van het vliegwiel staan en reageren op de spanbus die in het vliegwiel zit . Als deze bus uit het vliegwiel is gevallen doet hij ook niets meer . Bij mij was de afstand niet goed en kreeg hem ook niet aan de praat . Controleer eerst deze 2 dingen eens voor je een computer gaat wisselen .
18 mei 2011 19:56
Computer testen is niet zo moeilijk hoor Danny, stekker even loshalen en op de test computer zetten.
Hoeft alles in eerste instantie niet voor gedé en monteert worden.
18 mei 2011 20:03
Met de BDP sensor bedoelde ik ook de bovenste sensor op het vliegwielhuis.
( Hall gever)
Voertuig is rijdend weggezet en de volgende dag wou hij niet meer aanslaan.
Het zou kunnen natuurlijk maar een Motronic die ineens stuk gaat ?
18 mei 2011 20:04
En die spanbus hoe moet ik die controleren ?
19 mei 2011 1:22
Die zit in de rand van het vliegwiel en zou te zien moeten zijn als je het vliegwiel rond draait.
19 mei 2011 18:43
Net van een bevriende garagehouder een Motronic geleend en wat denk je, starten en lopen !!!
Nummer van mijn Motronic is 911.618.111.07 en de geleende heeft .08 op het einde. Deze zijn dus gewoon uit te wisselen. Ik moet de geleende echter morgen wel terug brengen. Wie o wie heeft zoiets te koop of weet zoiets te koop en wat mag het gebruikt kosten ?
Bvd
Alex
19 mei 2011 18:48
kost duur, helaas. reparatie is ook een optie. doe eens google op deze site.
19 mei 2011 18:50
Blijco schreef:Bij de mijne was de computer (Motronic) kapot.
Een gebruikte computer gekocht bij van Kessel in Deurne en weer starten lopen.
Ken je niet van iemand in de buurt een computer proberen??
Computer zit onder je stoel (linker geloof ik, anders de rechter
)
Hahaha,
I told you so !!!
500 euro heb ik betaald met inruil van de oude
19 mei 2011 19:18
dacht dat Olaf er nog 1 had liggen
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.