Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
11 mei 2011 17:11
Hallo allemaal,
Ik heb recent m'n eerste Porsche gekocht, een 1975 911S Targa in de USA. Nu vertelde de vorige eigenaar dat de motor gereviseerd is en voorzien van een big bore kit. Hij kon dit echter niet aantonen dmv een rekening en ik vraag me nu af: Kun je dit ook aan de motor zien? Ik heb het motornummer nagekeken en de motor blijkt een 2.7 uit een 1977 911S te zijn. Het is dus niet de originele motor meer. Ik heb ook geen ervaring met de power van een Porsche, hij rijdt super en de motor is krachtig. Ik zou alleen toch graag weten wat ik nou eigenlijk voor motor in m'n auto heb liggen
11 mei 2011 17:21
stuurt u eens een foto.
11 mei 2011 19:40
Als het goed is moet je aan de cylinders wel kunnen zien welke het precies zijn. Anders een keer op de rollenbank!
11 mei 2011 20:36
@ Wolf - Zal even een foto maken
@ Maarten - Cilinders? Die zijn toch gewoon origineel en vervolgens uitgehoond?
11 mei 2011 20:50
ach, matching ie ie toch al niet meer, rollenbank zou wel leuk zijn maar een ritje deutschland leert je ook al veel.
hoe gekocht? van de interwebs? goed prijsje?
11 mei 2011 21:03
Advertentie op internet, ben tijdelijk in de US en de auto gaat van de week op transport. Scherpe prijs inderdaad
11 mei 2011 21:24
how much en foto's. anders de-abonneer ik me
11 mei 2011 21:55
911STARGA1975 schreef:Hallo allemaal,
Ik heb het motornummer nagekeken en de motor blijkt een 2.7 uit een 1977 911S te zijn.
Volgens mij heeft een S uit 1977 175 pk en daar kon je best mee uit de voeten in comb. met het lichte gewicht
Had zelf een "gewone" met 165 pk en een groene kap over de motor en dacht dat een S een rode kap had
11 mei 2011 23:20
911STARGA1975 schreef:Ik heb het motornummer nagekeken en de motor blijkt een 2.7 uit een 1977 911S te zijn. Het is dus niet de originele motor meer.
Dan weet je toch wat voor een motor erin zit? En die is dan opgeboord. Tricky move lijkt me
11 mei 2011 23:22
Cilinders kunnen toch vervangen voor grotere exemplaren? De Carrera 3.0 uit 1977 de rode kap, 911S weet ik niet.
12 mei 2011 8:36
911STARGA1975 schreef:@ Maarten - Cilinders? Die zijn toch gewoon origineel en vervolgens uitgehoond?
@Jeroen: je denkt wat te simpel
12 mei 2011 11:08
mwah...volgens mij kan je er zelfs een 2.8 RSR of 3.0 RSR van maken, wel even meteen ombouwen naar twin-ignition....Heb je wel lekker veel power!
Onze blokkies kun je vergroten tot 3.2 of zelfs 3.5. Werkt alleen niet zo lekker met de K-tronic, dus dan meteen maar PMO, twin ignition, SSI...maar dan heb je ook wat! rond de 300 pk? Maar we laten het blokkie lekker origineel!
13 mei 2011 14:09
Zat naar aanleiding van dit topic idd. weer effe te struinen...
13 mei 2011 21:05
vraagje on the side, kan je een 2.7 150pk versie met CIS upgraden naar een weber carbu versie (komt dit de performance ten goede?), kan namelijk makkelijk aan een originele set geraken, motor zit toch in revisie ...
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.