Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
15 mei 2011 9:47
Hallo,
Gisteren even bij Erpa op de koffie geweest en even naar de uitlaat laten kijken. In de tussenpijp tussen de warmtewisselaars zit een gat bij een klem. De einddemper zit er ook aan te komen. De tussendemper ziet er nog aardig uit.
Alleen de tussenpijp vervangen is eigenlijk geen optie. Systeem moet er toch onderuit en volgend jaar is de einddemper aan de beurt. Dan vervang ik die ook meteen, met als gevolg dat enkel de tussendemper nog origineel is. Dus eigenlijk de keuze al gemaakt om die dan ook maar meteen te vervangen.
Ik neig naar een rvs systeem. Heb een prijs doorgekregen waar ik me wel in kan vinden. Toch is het een aardig bedrag en wil ik toch wat ervaringen horen in de verschillende beschikbare systemen.
Dus... Wie heeft er goede tips voor een leuk systeem onder mijn SC?
15 mei 2011 9:52
Heb nog een einddemper liggen, in zeer goede staat, heb de mijne vervangen door inox. Mag weg voor forumprijsje
Pb me maar
15 mei 2011 9:59
Ben afgelopen week met mijn SC begonnen, om de motor(en bak) op te frissen.
Ook ik ben me aan het orienteren op het gebied van RVS uitlaat(hoewel mijn tussenpijp vrij nieuw is.
Ik denk meer aan het optische , wanneer de motor straks weer helemaal bling bling is, is het een doorn in het oog , om met roestige uitlaat verder te gaan.
Ik zou dan gaan voor einddemper , tussendemper, en tussenpijp, in RVS
15 mei 2011 12:54
Hoi,
Je neigt naar een RV (roest vast en niet roest vrij) Systeem omdat dat meer(-dere): jaren meegaat, euro's kost, decibellen produceert, ohooo reacties oproept?
Volgens mij gaan de normale 911 uitlaten ook lang mee omdat de meesten van ons weinig korte stukken rijden met hun auto en de uitlaat relatief kort is en dus al heel snel heel heet wordt zodat er weinig kondens overblijft in de uitlaat.
Een RVS koop je voor de looks en het geluid.
Onder mijn SC ligt een DP Motorsport uitlaat met een einddemperdiameter van 85 mm. Geluid is niet te overtreffen - al zeg ik het zelf -.
Erpa is een van de betere specialisten. Als jij je daar happy voelt en de prijs is acceptabel zou ik niet verder kijken.
Als je alles zelf monteert, wat prima te doen is, kun je natuurlijk overal bestellen.
Succes.
SC
15 mei 2011 12:57
geluid niet te overtreffen
klik op klik en luister.
katvervanger en rvs sportuitlaat eronder
15 mei 2011 13:24
Of SSI met einddemper 85 mm.
15 mei 2011 13:50
Idem.
Voor 1000 euri heb je een SSI systeem,10 uur knoeien en klaar is kees.
15 mei 2011 14:00
Ik heb een compleet Dansk systeem onder de 3.2.
Ben ik prima tevreden mee, en vond ik toen wel duur genoeg.
15 mei 2011 17:14
Hallo, wat een reacties, gaaf!
Zelf monteren of laten doen ben ik nog niet helemaal uit. Ik ben handig genoeg, maar wil wel op een brug staan. Dus dat moet ik even bekijken.
Waarom rvs, ik wil het in een keer goed doen, vooral voor het geluid en de looks. Ik kan hier even verder mee. Erpa gun ik van harte de klus, goed gevoel bij deze jongens!
15 mei 2011 20:13
Qua zelf prutsen: oude kachelpotten los krijgen van spruitstuk schijnt wel eens een probleempje = afgebroken draadeinden op te kunnen leveren.
Maar als je een beetje ervaring hebt, en de tijd neemt, valt dat vaak wel mee.
15 mei 2011 20:27
Als je besluit alles te vervangen
SSI
.. maar naast het uitlaatsysteem komt er dan ook 'n olie-leiding en wat motorplaatwerk bij
15 mei 2011 20:45
Airhead schreef:Qua zelf prutsen: oude kachelpotten los krijgen van spruitstuk schijnt wel eens een probleempje = afgebroken draadeinden op te kunnen leveren.
Maar als je een beetje ervaring hebt, en de tijd neemt, valt dat vaak wel mee.
T is geen dd.. Dus als het in 1 avond niet lukt.. Ook niet erg. Op aanraden van Paul van Erpa; sowieso het hele systeem er in een keer afhalen, daarna op de vloer alle bouten/ moeren losslijpen. Daarna weer op t gemak opbouwen.
Zover bedankt voor de reacties. Zodra ik een beslissing heb gemaakt en het er onder gaat, zal ik hier een update plaatsen.
16 mei 2011 17:12
Kachelpotten lossen zou ik niet aandurven als het niet echt nodig is.
Grote kans dat er enkele draadeinden afbreken.
Ik heb zelf onlangs die tussenpijp, tussendemper en einddemper vervangen door RVS; ik ben heel erg tevreden - ook tav prijzen - over
www.mittelmotor.deDe einddempers heb je in gepolijst RVS en in niet gepolijst RVS met grijze lak; die laatst kost je slechts EUR 300 en is een prima Dansk demper volgens originele opbouw.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.