Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

weet iemand meer te vertellen over dit type kettingspanner

17 mei 2011 10:20

Hey graag wat meer info over wat type van mechanische kettingspanners dit zijn???

Afbeelding Afbeelding AfbeeldingAfbeelding

Foto's zichtbaar gemaakt :salut:

Re: weet iemand meer te vertellen over dit type kettingspan

17 mei 2011 10:52

Zelfbouw..??

17 mei 2011 10:52

Je hebt een amerikaanse 911 zeker? Doen ze daar regelmatig.

Dit is een goedkope oplossing en zijn geen kettingspanners, maar blokken om de ketting op spannig te houden tijdens werk aan je motor. Deze zul je echt moeten vervangen. De ketting wordt steeds een stukje langer en deze spanners kunnen dat niet opvangen.

Ik zou dit meteen ombouwen naar carrera hydraulische kettingspanners. Dit is een officiele porsche update en beperkt de kans op falen tot een minimum.

17 mei 2011 14:27

Ok dan hydraulische kettingspanners erin.... zeker spelen , en neen is geen amerikaantje is
in het Brabantse ( NL) gereviseerd geweest..... ( bij een zekere hans ???? ) mischien bekend
op het forum ?????
kon iets gelijkaardig ook niet op i-net terug vinden....
iemand die hier was , dacht dat dit vroeger bij competitie rijden (circuit)
nogal in gebruik was....????? Maar was niet zeker ervan
:?: :?: :?:

voor de rest met de piepers want deze avond moet Racing Genk vd titel tegen Standaard de Liège spelen...
en de zenuwen beginnen te komen ....forza Racing....

17 mei 2011 16:19

Lijkt mij inderdaad zelfbouw. Asap eraf zou ik zeggen.

17 mei 2011 16:20

Ja inderdaad, da's een fraaie knutselaar geweest zeg !!

Dit zijn tooltjes die gebruikt worden op de ketting op spanning te houden bij het opbouwen van het blok en het op tijd zetten van de nokkenassen. Zodra dit gedaan is moeten die dingen er uit en vervangen worden door spanners (met veren of beter hydraulisch zoals al eerder genoemd).

17 mei 2011 20:00

erik911E schreef:iemand die hier was , dacht dat dit vroeger bij competitie rijden (circuit) nogal in gebruik was....????? Maar was niet zeker ervan
:?: :?: :?:

Ze worden wel eens gebruik in een track car, maar dan gaan ze ervan uit deze regelmatig te verstellen. Maar in een weg auto wil je de motor niet open halen als het eigenlijk niet hoeft.

18 mei 2011 0:22

hier een volledig draadje over deze op pelican parts
http://forums.pelicanparts.com/porsche-911-technical-forum/195519-what-solid-timing-chain-tensioners.html
Daar blijkt dat dit zeker geen "vrucht van noeste thuisarbeid " is maar kan zo gekocht worden , en niet alleen als tool voor het stellen maar ook als variant op de "normale" spanners.
En ze worden idd soms in racerij gebruikt maar algemene commentaar is ze niet gebruiken voor dagelijks
verkeer !
Dus zoals ik al zei , hydraulische erin...

18 mei 2011 0:59

Ik heb deze blokken ook, zijn gekocht en heb ik gebruikt tijdens de revisie.... Heb nu de hydraulische carrera variant.

18 mei 2011 8:42

Zien jullie de kunststof kettinggeleiders :?:
Van mijn eerste 911 van 1976 liet dit materieel los en kwam tussen het tandwiel en ketting, bingo alles stuk :cry:
Is het gezichtsbedrog, de ketting lijkt al aardig uitgerekt :?:

18 mei 2011 15:23

Is ook iets wat je vervangt als je er toch mee bezig bent. Ketting lijkt me nog wel ok.

18 mei 2011 21:21

Ketting is nieuw , ga wel die geleiders vervangen als die toch problemen geven
zal zaterdag eens vragen wat ik daar ipv kan zetten.
Ga toch nog nwe rubbers en bushings halen bij Vankessel .

19 mei 2011 9:18

Gewoon de originele zwarte en bruine geleiders. Als deze oud worden dan worden ze broos en vallen ze in stukken uit elkaar. Kost niet zo veel en is wel iets wat je in orde wil hebben als je je motor weer verpakt.

Deze dus:

http://cgi.ebay.de/Gleitschienen-Set-passend-Porsche-911-89-/170623880396?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item27b9f9cccc

20 mei 2011 7:55

Voordat je voor hydraulisch gaat; check even of je voldoende oliedruk hebt. Is die ruim voldoende, dan hydraulisch. Zo niet, dan de komende 30 jaar maar weer mechanisch.

Anne 2.7 (met nieuwe mechanische)
Plaats een reactie