31 mei 2011 8:25
31 mei 2011 12:58
Kan ook teveel voorontsteking zijn.ddo schreef: de CO waarde vrij hoog staat (4-5%) omdat de auto anders schokt bij lage toeren.
Is het een Kjet? Dan is het wsl de brandstofaccumulator.Na een korte tijd opnieuw start is geen probleem. Maar als de motor ong een half uur stil heeft gestaan dan geeft de motor nog een korte kik maar daarna is het gedaan. Er is dan ook geen enkel leven meer in te krijgen. Pas na een uur of 2 is de motor weer te starten.
Wie herkent dit probleem? Is dit vapor lock? Kan de rijke CO afstelling de boosdoener zijn?
31 mei 2011 14:26
01 jun 2011 7:22
Kan ook teveel voorontsteking zijn.
Is het een Kjet? Dan is het wsl de brandstofaccumulator
Als je de dop van de tank draait krijg je dan een zuigend geluid? CO heeft er dacht ik niets mee van doen......
Dit is waarschijnlijk een 2.7 met 150 pk en heeft geen extra oliekoeler voorin en had als nadeel dat ze behoorlijk heet werden.
Ook zit de benzinepomp vlakbij bij je motorblok en dat geeft ook vaak problemen bij hitte.
Vanaf 1977 zijn de pompen meer na voren geplaatst.
Kan natuurlijk van alles zijn maar dit heb ik zelf ondervonden bij mijn eerste 911 en bij het monteren van een nieuwe pomp isoleerde ze hem tegen de hitte
01 jun 2011 8:35
01 jun 2011 9:34
01 jun 2011 12:58
01 jun 2011 14:49
03 jun 2011 21:49
Starthulp erop........als ie dan wel start is het de pomp!
Startmotor gaat dan toch wel rond? Kjet heeft een benzineaccumulator om het systeem op druk te houden.scroll naar beneden Ontsteking kan volgens fabriekswaarde goed staan en toch iets teveel voorontsteking, althans dat had ik. Iets terug en loopt weer perfect, zelfs iets verder terug laten zetten, heb nu lekker gevoelige IMS Lager uitlaat bij gas los
03 jun 2011 23:29