Weet niet hoe deze olieleiding heet, maar deze gaat achterlangs tussen achterbumper en onderkant motorblok.
Lijkt te lekker op aansluitpunt, kan het niet helemaal goed zien. Wellicht enkel iets als een aluminiumring die niet meer goed afsluit of corrosie die ruimte geeft voor de olie om door te lekken.
Als je het beter wil bekijken/op wil lossen:
achterbumper eraf, primaire demper (dat grootste uitlaat onderdeel achter de achterbumper) en secundaire demper eraf, olie eruit, slang loshalen, slang en eventueel kleine delen vervangen zoals ringen (als je geluk hebt), zaakje goed aandraaien en alles in omgekeerde volgorde weer monteren.
Heb even geen werkplaatstekening van de slang en aansluiting van de slang, maar die is zo te vinden op het web.
edit: lijkt mij de olieslang die van je filter naar de onderkant van je blok loopt volgens mij:
hier de buis zelf (195 pond in groot-brittanie ex. btw ex. verzendkosten), kan niet goed zien hoe aangesloten:
http://www.design911.co.uk/pages/productList.aspx?search=g+pipeop deze internetpagina is het de laatste olieslang onderaan (van 195 pond), kan
plaatje niet linken want is lange link, en weet nog steeds niet hoe ik die hier moet inkorten.
Op een foto ziet de lekkende slang (zwart, lang) er zo uit, nog steeds geen goed zicht op aansluitpunt onder je oliefilter waar hij volgens mij lekt:
Ik denk goed zelf te doen, maar kost wel wat tijd. Lekken kan door van alles komen: ver gecorrodeerd schroefdraad dat is gaan lekken, aluminium ring die niet meer goed sluit, kapotte slang en alles daartussen in. succes!