Ik probeer zo goed mogelijk te antwoorden op de gestelde vragen:
Revisie zelf uitgevoerd; oliepomp vervangen was defect, nieuwe schalen voor de krukas en de drijfstangen. Cilinders zijn Nikasil. Alle pakkingen zijn nieuw. Draadstangen voor cilinders (studs) alle 24 vervangen. Kleppen zijn vernieuwd, nokkenassen zijn type 964. Vliegwiel is lichtgewicht vanwege 901 bak die er achter zit. Motor was standaard 204pk. Stalen injectieleidingen vervangen door kunststoffen van ouder type (180pk). Deze aanpassingen waren nodig omdat anders de motorkap niet dicht gaat. Deze motor ligt nl. in een 914-6. Ik wil wel enkele fotoos posten maar dan moet ik eerst nog ff uitzoeken hoe ik dat doe...newbie !
Vacuumslang werkt wel degelijk, maak ik ze los dan valt ie stil. Ontsteking staat op tijd; laten uitvoeren door ervaren P technieker. CO staat op 1,4.
Motor heeft na revisie nu ongeveer 1600KM gelopen. Afgelopen w.e. voor eerst in regen gereden. Een 914-6 slikt wel wat water boven de motor... Motor bleef goed lopen maar toerenteller ging als een gek te keer. Ik heb een vermoeden dat er ofwel oxidatie zit op het stekkerblok van de CDS ontsteking ofwel dat deze misschien niet waterdicht is...
Bougiekabels zijn dus nog de originele, afgeschermde dus. Indien nodig vervang ik ze wel maar ik dacht dat ze toch rond de 500€ gingen?! Rotor en verdelerkap zijn uiteraard nieuw. Benzinepomp is eveneens nieuw evenals alle filters in deze leidingen evenals de drukregelaar van de benzine. De tank werd gecleaned.... alles zuiver. Injectoren onaangeroerd, maar presteren zeker goed op hoog toerental.
Fijn reacties te krijgen, thx