Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
06 jul 2011 12:18
Hallo allemaal.
Ik heb 1977 911sc met een 3.0 blok met 3.2 zuigers.
Heb de kleppen en nokkenas afgesteld volgens 3.0 waarden, maar krijg hem niet goed aan het lopen.
hij heeft power genoeg, maar start slecht (zwaar) en krijg hem niet goed stationair.
de co2 waarden zijn ok maar de hcm is 3000 en mag max 500 zijn. (onverbranden benzine)
weet iemand hoe ik het blok moet afstellen met de 3.2 zuigers?
Denk zelf dat de kleppen timing misschien anders moet dan bij een 3.0.
06 jul 2011 22:00
Hoi Jurrian,
Ik heb hetzelfde, een 3.0 SC met 3.2 zuigers. Klepspeling verandert niet naar mijn weten (0.10mm) en de timing en nokkenas moet ook niet anders lijkt me.
Laat je injectors anders eens testen, als die bij te weinig druk al opengaan of een beetje 'plassen' en geen goed vernevelpatroon hebben, kan dat wel jouw problemen veroorzaken. Controleer ook even op vacuum/lucht-lekken (wat remmen reiniger gericht spuiten bij je inlaat en injectors, gaat-ie harder lopen dan heb je je lek gevonden).
Succes!
p.s. ontsteking goed staan? Eerst wat dingen uitsluiten voor je verder kunt natuurlijk...
06 jul 2011 22:20
de co2 waarden zijn ok
Hoeveel?..........
06 jul 2011 22:37
Misschien heb je hier iets aan, en er staan nog meer topics over de ombouw op met uitleg.
http://forums.pelicanparts.com/911-engi ... 3-4-a.htmlSucces verder met de motor, heb respect voor mensen die dit doen.