Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
06 jul 2011 19:30
Als de oliethermostaat stuk is, moet dan het hele huis vervongen worden of kan er een nieuwe in worden geplaatst? De thermostaat bevind zich in het rechterachterspatbord waar de leidingen van het blok en de oliekoeler van voor in de neus bijelkaar komen, ik kwam geen info zo 1 2 3 op het forum tegen, m vr groet Mr.Guzzi.
06 jul 2011 19:45
Is een revisieset voor te koop.
Maar meestal moet je toch een nieuwe kopen, dit omdat de draad van het huis compleet weggedraaid is bij het demonteren.
Dus maak hem eerst los voor je iets besteld, want anders heb je kans dat je het revisieset besteld hebt, en later een complete nodig hebt.
Tip: spuit de wartels al een paar dagen van te voren in met kruipolie, en stook ze dan warm voor je ze los maakt.
08 jul 2011 1:39
Kan je het niet laten zitten zoals bij een 964?
08 jul 2011 11:01
Er werd mij ook verteld wat mischien ook een optie is, maak de olieslangen bij de oliekoeler los(in de neus) en de aansluitingen bij de motor en haal het geheel; thermostaat + leidingen los , je kunt er dan goed bij en je hoeft de 4 wartels niet van het themostaathuis te demonteren.
08 jul 2011 11:10
Bij een 964 kan je er zo bij zonder te demonteren,
Alleen de dorpel verwijderen.
Zal bij jou wel anders zijn
08 jul 2011 12:09
Bij een 3.2 kun je er niet zo makkelijk bij, zit helemaal tegen de slotplaat aan.
De optie om alles los te halen, ie er inderdaad.
Maar leidingen op de oliekoeler losdraaien is nog een groter risico, dit is zulk teer spul dat je die makkelijk over draait.
Plus dat er dan helemaal veel demontage werk bij komt.
08 jul 2011 13:41
Als de olieleidingen slecht zijn (veel roest) dan kun je overwegen om de wartels (moeren) voorzichtig door te slijpen; hierdoor kun je ze open wrikken en lossen zonder het draad op de thermostaat te beschadigen.
Maar die olieleidingen zijn niet goedkoop; heeft alleen zin als die ook aan vervanging toe zijn.
08 jul 2011 19:30
Is het ook mogelijk de thermostaat te vervangen zonder dat de thermostaathuis gedemonteerd word? Er zitten 2 kleppen in, een thermostaat en een soort overdruk ventiel, en ze zitten opgesloten achter een soort deksel met en grote gleuf waar een soort schroevendraaier inpast maar dan een van een blad van 3 / 4 cm ,is dat speciaal gereedschap v Porsche?
08 jul 2011 20:57
lindemans schreef:Als de olieleidingen slecht zijn (veel roest) dan kun je overwegen om de wartels (moeren) voorzichtig door te slijpen; hierdoor kun je ze open wrikken en lossen zonder het draad op de thermostaat te beschadigen.
Maar die olieleidingen zijn niet goedkoop; heeft alleen zin als die ook aan vervanging toe zijn.
"veel roest" mijn olieleidingen zijn van koper!
08 jul 2011 22:16
Ik heb ook geprobeerd om het zaakje toen te redden, maar met dit als resultaat.
Enkel de koeler voor, koperen leidingen die zwart gespoten zijn, en afdek schild nog origineel.
Voor de rest alles nieuw.
Als je de grote dop met groef wilt losmaken, dan een stuk band staal nemen met de dikte van de groef, em de lengte zo maken dat je kunt draaien.
Eenmaal deze los is kun je met ge hand alles los halen.
07 aug 2011 10:18
Ik heb nu eindelijk (garantie,maar wel zelf gemonteerd) na 7 weken een gebruikt thermostaathuis + een nieuwe thermostaat opgestuurd gekregen, m,n eigen thermostaathuis was het schroefdraad te veel beschadigd, zo werd ook al voorspeld ,maar nu wil hij nog steeds niet opengaan,wat me toch wel bevreemd,de leidingen zijn leeg maar dat maakt volgens mij niets uit,heeft iemand mischien nog suggesties ?
07 aug 2011 10:39
Is hij al goed op temperatuur geweest, want anders gaat deze echt niet open.
07 aug 2011 10:48
Het thermostaathuis was zo heet dat ik het niet bijna niet kon aanraken,ongeveer 20km gereden en de temperatuur zag ik ook oplopen op de temperatuurmeter,verder dan normaal !
07 aug 2011 11:13
Leidingen goed aangesloten, is maar een vraag, maar wel eens meegemaakt dat deze op de thermostaat gewisseld zaten.
07 aug 2011 11:44
Goeie vraag, maar ook de leidingen zijn juist aangesloten, zit er ook verschil in thermostaten, bv dat als je een uitvoering hebt met een kat., dat ie dan eerder opengaat, bv bij 70 gr ipv bv 85 gr ?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.