Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
16 jul 2011 20:06
Heb net een andere Motronic gemonteerd ( oude was defect ) en nu valt het me op dat de auto erg bokt in de 2e en 3e versnelling bij lage toerentallen. Stationair en vollast is prima.
Iemand een idee ?
16 jul 2011 20:42
... lage toerentallen in de orde en grote van
16 jul 2011 20:47
Over welk model hebben we het ?
16 jul 2011 21:18
Zat ook al te kijken in zijn album, maare nix nax
16 jul 2011 21:49
'84 3.2 carrera
16 jul 2011 22:34
dit schijnt rond de 2200 toeren normaal te zijn
16 jul 2011 22:39
Als je te traag rijdt in een te hoge versnelling, dan bokken ze allemaal
17 jul 2011 8:37
Weet je zeker dat deze Motronic bij jouw auto/motor-combo past?
Mengsel is dan duidelijk niet goed bij die toeren. Ik heb het bij mij gemerkt, als het veel te rijk staat doet-ie dat ook. Goed afstellen en het is verholpen!
17 jul 2011 9:04
Oh, dat. Dat zit vanaf fabriek ingeprogrammeerd in het motormanagement en is een aansporing om meer gas te geven
17 jul 2011 10:39
MellyPorsche schreef:Weet je zeker dat deze Motronic bij jouw auto/motor-combo past?
Mengsel is dan duidelijk niet goed bij die toeren. Ik heb het bij mij gemerkt, als het veel te rijk staat doet-ie dat ook. Goed afstellen en het is verholpen!
Bij een 3.2 is er niets af te stellen in de klassieke zin van aan schroeven draaien; afstelling zit geprogrammeerd in de chip.
17 jul 2011 10:51
Duidelijk. Dan zou je denken dat de nieuwe Motronic anders is geprogrammeerd dan de oude. Zat er geen andere chip in je oude? Is die niet ooit 'gechipt' toevallig?
18 jul 2011 17:20
http://www.911chips.com/fuelsys.htmlGeheel tegen de klok in is de normale instelling en dan
18 jul 2011 17:37
Daar heb ik eerder over gelezen inderdaad. Die instelling werd veranderd voor landen waar euro 98 niet eenvoudig voor handen is... Zo kun je toch 'iets' beïnvloeden en kijken wat het resultaat is
20 jul 2011 8:26
Sorry voor de late respons ( Zat een paar dagen op Circuit Zolder met mijn Caterham )
Het gaat inderdaad om een 1984 Carrera 3,2. En waarschijnlijk zit er dan toch verschil in de Motronic ( Ahoewel het Bosch nummer hetzelfde was ). Mijn 911 is een oorspronkelijk in Engeland geleverde auto en toen de Motronic stuk ging heb ik hier bij van Kessel een andere gekocht. Het bokken bij 2 a 3000 toeren heeft hij voordien nooit gedaan , ik zal eens proberen om de stelschroef te verdraaien naar de standaard fabrieksstand.
20 jul 2011 9:09
alex van loenen schreef:Sorry voor de late respons ( Zat een paar dagen op Circuit Zolder met mijn Caterham )
Het gaat inderdaad om een 1984 Carrera 3,2. En waarschijnlijk zit er dan toch verschil in de Motronic ( Ahoewel het Bosch nummer hetzelfde was ). Mijn 911 is een oorspronkelijk in Engeland geleverde auto en toen de Motronic stuk ging heb ik hier bij van Kessel een andere gekocht. Het bokken bij 2 a 3000 toeren heeft hij voordien nooit gedaan , ik zal eens proberen om de stelschroef te verdraaien naar de standaard fabrieksstand.
Succes ( het kan zijn dat deze Motronic uit de USA komt en voor andere brandstof is afgesteld )
20 jul 2011 10:58
ga gewoon terug naar van kessel en probeer er gewoon een paar.
misschien is het dan al opgelost.
gr anton964
20 jul 2011 18:46
de mijne had dit vroeger ook als de motor nog niet op bedrijfstemperatuur was.
gewoon de onschuldige combinatie van een aantal factoren: koude motor, euro95 in de tank, vies luchtfilter, ...
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.