Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

3.0 204pk inbouwen ipv huidige 2.7

18 jul 2011 21:05

Mijn huidige 2.7 motor is versleten en nu wil ik deze gaan vervangen door een 3.0 van 204pk.
De vraag is nu of ik de bestaande elektronica van de 2.7 zonder aanpassingen kan aansluiten op de 204pk motor.

Bij de 188Pk die ook K-jettronic injectie heeft, moet dit zonder problemen kunnen. Is dat bij de 204pk ook het geval?

Re: 3.0 204pk inbouwen ipv huidige 2.7

19 jul 2011 9:05

Je kunt met relatief weinig aanpassingen een 3.0 inbouwen.
Je zult alleen wel zeker moeten weten of alle bedrading nog origineel is.
Vaak is er mee gerommeld en kun je voor verrassingen komen te staan.
Gewoon vergelijken wat je aansluit......

Re: 3.0 204pk inbouwen ipv huidige 2.7

19 jul 2011 18:50

Waarom geen 3.2? IMHO wat meer door ontwikkeld dan de 3.0.

Re: 3.0 204pk inbouwen ipv huidige 2.7

19 jul 2011 19:34

een 997 motor is nog verder doorontwikkeld..... Het gaat er ook nog om dat het een werkbare oplossing is, zoals gezegd levert een 3.0 ipv een 2.7 weinig complicaties op. Naarmate het verschil in techniek groter wordt, is de inbouw ervan een grotere uitdaging.

Een 3.0 motor is een uitstekende keuze, mrperfect van het forum heeft dezelfde actie al eens uitgevoerd zonder noemenswaardige problemen.

Re: 3.0 204pk inbouwen ipv huidige 2.7

19 jul 2011 19:45

Klopt dat de 997 nog verder door ontwikkeld is maar een waterkoker in een lufti lijkt me nogal :tongue:

Deze winter wordt er bij mij ook een 3.2 ingebouwd (en een andere bak en remmen). Ik begrpeep van de mannen van Speedservice dat dit zonder noemenswaardige problemen kan. Offerte viel me ook mee. :thumleft:

Re: 3.0 204pk inbouwen ipv huidige 2.7

19 jul 2011 21:00

Een 3.2 geeft nog iets meer ombouw kosten. Origineel lag er een 2.2 in de auto. Dan is een 3.0 weg genoeg.
Ook scheelt de 3.0 in ombouwkosten en kan ik voor een schappelijke prijs aan een 3.0 komen.

Neemt niet weg dat ook ik de 3.2 een betere motor vindt, maar het houdt ergens op.

Re: 3.0 204pk inbouwen ipv huidige 2.7

20 jul 2011 10:06

Wel dit nog ff lezen link

Re: 3.0 204pk inbouwen ipv huidige 2.7

14 aug 2011 11:32

Maar nu is mij nog steeds niet duidelijk waar ik precies problemen kan verwachten. Ik denk hierbij aan?

- Ontsteking
- lambda sonde
- Benzinepomp
- aansluitschema van bedrading.

Wie kan aangeven op welke punten de inbouw van een 3.0 afwijkt van een 2.7?
Plaats een reactie