Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
03 aug 2011 6:14
Hoi, gisteren een aankoopkeuring laten doen aan een Boxster 2004 Tiptronic 2.7. Een van de punten die er uit kwam was "motor zweet minimaal op krukaskeerring". Volgens de keurmeester (schmidt uit oss) was de lekkage echt minimaal (alleen een beetje nat) en zou dit een boxster-kwaaltje zijn, niks om me zorgen om te maken zei hij, zelfs niet op de lange termijn. Als de krukaskeering vervangen moet worden t.z.t. moet de versnellingsbak eraf en is een dag werk. Dus geen goedkope reparatie !
Hoe zijn de meningen op het forum hierover ? Is dit een risico of moet ik hier niet te zwaar aan tillen ?
A.s. zaterdag staat de evt. koop gepland.
Bedankt
03 aug 2011 7:40
Een bekende kwaal van dit type motor in Boxster/Cayman en 'gewone' 911 - eerste watergekoelde in de 911.
Zoek eens op RMS (Rear Main Seal) of krukaskeering.
Na 6 of zo modificatie's is er nu een definitieve oplossing voor.
Beetje zweten, minimaal, is geen (echte) reden om af te zien van koop als de auto je verder (echt) aanspreekt.
Aan de andere kant, is er veel keus.
03 aug 2011 8:08
Frank,zal er echt wel verstand van hebben.
03 aug 2011 8:51
Hoi Reddriver, mijn 911 heeft hier ook (minimaal) last van. De dealer doet er ook vrij luchtig over en hoeft vooralsnog niet gemaakt te worden. Gewoon regelmatig, met de peilstok, het oliepijl in de gaten houden.
03 aug 2011 18:49
Als de bak eraf is (dus voor koppeling), is dit geen dag werk. Als je alleen de keerring vervangt is het een dag werk.
Grtz. Boxi
03 aug 2011 18:57
maw, doorrijden tot je de koppeling vervangt, dan gelijk even meenemen...
Als de keurmeester al aangeeft dat het niets is om je zorgen over te maken dan is het ws niets om je zorgen over te maken. Je hebt hem immers ingehuurd om extra kritisch de wagen voor je te beoordelen om een evt miskoop te voorkomen.
03 aug 2011 22:02
Is een tiptronic, die van mij uit 1998 (110000 km) lekt voor geen centimeter, is
in principe veel beter gelagerd dan een handbak!!
04 aug 2011 20:28
kan zijn dat de bak anders is
maar dit gaat over de kering van de RMS, krukaskeering, en die verschilt niet
05 aug 2011 1:37
viaa schreef:Hoi Reddriver, mijn 911 heeft hier ook (minimaal) last van. De dealer doet er ook vrij luchtig over en hoeft vooralsnog niet gemaakt te worden. Gewoon regelmatig, met de peilstok, het oliepijl in de gaten houden.
Ach, en waar olie zit, gaat ie in ieder geval nooit roesten.
22 maart 2014 16:14
Paul II schreef:Een bekende kwaal van dit type motor in Boxster/Cayman en 'gewone' 911 - eerste watergekoelde in de 911.
Zoek eens op RMS (Rear Main Seal) of krukaskeering.
Na 6 of zo modificatie's is er nu een definitieve oplossing voor.
Beetje zweten, minimaal, is geen (echte) reden om af te zien van koop als de auto je verder (echt) aanspreekt.
Aan de andere kant, is er veel keus.
Kun je iets meer vertellen over die definitieve oplossing?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.