Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

benzinepomp 2.4

09 aug 2011 18:09

Hallo allen,
zit met volgend probleem
benzinepomp van mijn 2.4 T is stuk. :cry: Bij porsche dealer wisten ze wel de prijs van een nieuwe pomp (590 €) maar nog niet of ze er nog 1 konden bestellen. :roll:
Bij Bosch zijn ze niet meer te verkrijgen. :cry: Dan maar bij Joma parts geïnformeerd,daar stellen ze als alternatief een Hardi benzinepomp voor .
Maar deze pomp heeft enkel een inkom en uitgang v benzine (en niet ingang ,uitgang en retour zoals de originele pomp nu. maw 2 kanalen ipv 3). Hoe wordt dit opgelost /aangepast in verband met de retourleiding ?
Kan oude pomp worden gereviseerd?Zo ja ,voorkeur voor revisie pomp of toch liever door joma parts voorgesteld alternatief ? indien mogelijk een revisieadres in België
groeten ,lucarl

Re: benzinepomp 2.4

09 aug 2011 22:55

Er zijn zeker alternatieven. Bijvoorbeeld pierburg heeft verschillende pompen die passen op onze oude 911-jes. Voor mijn 2.2T met carbs zou dat zo'n 100 euro zijn.

Mail even met MH teile (mhteile@gmx.de) in duitsland (voorheen 911 teile op ebay.de) die heeft de pierburgs zeker. Kunnen je ook advies geven over de verschillende pompen. Weet niet of de pierburgs een retour hebben op de pomp. Ik weet dat Heinz hier op het forum een PB pomp heeft geplaatst en wat had met de retour. Hem anders even PB-en.

09 aug 2011 23:08

Ook even goed om dit te melden op dit draadje. Denk dat mijn originele pompje niet lang meer heeft. Zit in mijn geval gemonteerd bij het blok.

10 aug 2011 0:16

Sportwagen eckert heeft ze ook nog liggen in germany.

10 aug 2011 0:55

weet alleen wel dat de pomp voor de MFI-tjes wel wat duurder is. Geen idee waarom, maar helaas waar..... Eckert heeft ze idd wel, maar voor 589 euris... Zou toch even kijken of er nog een andere optie is.

Maar het kan zijn dat de MFI een zeer specifieke werkdruk nodig heeft zodat deze pompen minder worden geleverd en zo de prijs kunstmatig hoog blijft...

11 aug 2011 22:41

Ik heb inderdaad een Pierburg pomp gemonteerd omdat de Bosch pomp lekte. Deze pomp heeft geen retour leiding omdat de pompdruk afneemt bij te grote druk ipv terug pompen naar de tank. De retourleiding van de tank is bij mij dus afgedopt. Verdere aansluiting is eenvoudig en het werkt goed. Ooit ga ik de Bosch pomp wel reviseren, maar dat is puur voor de orginaliteit technisch vopdoet de PB pomp uitstekend.

11 aug 2011 22:49

Blijft een beetje vreemd dat zo'n simpel pompje zo duur moet zijn.

11 aug 2011 22:59

Peperduur inderdaad. Heb de mijne laten reviseren in de UK maar niet tot volle tevredenheid.

11 aug 2011 23:03

zal eens zoeken in mijn garage, volgens mij heb ik er nog een ergens liggen

12 aug 2011 11:08

probleem opgelost.
Zit nu een Hardi pomp in,en de wagen loopt terug al een speer.
De pomp werkt zoals Heinz hier eerder melde.Er is dus geen retour meer nodig
Ik hou wel de oude pomp ,misschien later te laten herstellen/reviseren ivm originaliteit
groeten

12 aug 2011 16:53

Wat kostte die Hardi pomp?

13 aug 2011 14:59

pomp kost bij Joma parts €177,60 BTW inclusief

13 aug 2011 17:30

Geen geld voor een volledige pomp! Kan je tanken aan huis!
of bedoel je een brandstofpomp?
:wink:

13 aug 2011 17:31

Das redelijk. Word je toch gelukkiger van dan 590 euro :mrgreen:

Weet iemand een goed adresje om de originele pompen te laten reviseren? Ben ik nog niet tegengekomen.
Plaats een reactie