Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
12 aug 2011 23:12
Op mijn 964 heb ik op dit moment een uitlaat systeem met Cup-pijp/demper en de 'standaard' eindtip die matzwart is gespoten door mijn specialist..
Maakt het voor het geluid nog iets uit als ik mijn huidige eindstuk verruil met een cup eindstuk en deze monteer? Dus die grote glanzende 'riool'-pijp?
12 aug 2011 23:28
Een end-rohr dus. Volgens mij zal het heel weinig uitmaken.
13 aug 2011 0:00
Maakt wel degelijk verschil ...
Heb er gelukkig weer 'n origineel eindstuk onder zitten
13 aug 2011 0:20
ja. hij wordt er lelijker van...
origineel eindstuk gewoon laten verchromen.
13 aug 2011 0:25
Verchromen...? kan ik dan beter niet gewoon een nieuwe bestellen? Denk dat het qua prijs dan niet zou uithalen
Het gaat mij meer om het geluidseffect... of die eind'sier'pijp ook echt effect heeft.... mijn 964 klinkt qua geluid perfect (dat is 1 ding)!
13 aug 2011 0:34
Dimitri-Turbo schreef:Verchromen...?.... mijn 964 klinkt qua geluid perfect (dat is 1 ding)!
Wat zeur je dan,laat dat de eerste paar jaar maar aan Thijs over
13 aug 2011 1:02
Ik heb de standaard eindtip (was ook matzwart trouwens) vervangen door een wat ronder (=minder ellipsvormig) en misschien net wat grotere diameter imitatie exemplaar van staal. Kosten: 100 pop of daaromtrent.
Heb niet de indruk dat het verschil uitmaakt in het geluid of het volume daarvan.
Omdat de pijp van staal is ipv verchroomd komt er de daarvoor gebruikelijke goudgele glans op als-ie eenmaal heet is geweest.
13 aug 2011 1:05
Dimitri-Turbo schreef:Verchromen...? kan ik dan beter niet gewoon een nieuwe bestellen? Denk dat het qua prijs dan niet zou uithalen
nee, want de eindpijp is standaard geanodiseerd zwart
verchroomd is niet standaard. Maar vond/vind ik persoonlijk mooier. En ik vind de ovale vorm van de standaard pijp nog altijd het mooiste onder een 964. Maar ja, zoveel mensen zoveel meningen.
13 aug 2011 1:19
horn schreef:nee, want de eindpijp is standaard geanodiseerd zwart
verchroomd is niet standaard. Maar vond/vind ik persoonlijk mooier. En ik vind de ovale vorm van de standaard pijp nog altijd het mooiste onder een 964. Maar ja, zoveel mensen zoveel meningen.
Harald wat heb ik voor een pijp? ........???
is dit de standaard pijp of niet????? nu weet ik het ook niet meer
13 aug 2011 1:24
Dit is de standaard pijp. Volgens mij is die af fabriek niet 100% zwart/geanodiseerd, maar zit er een gepolijst stalen eindgedeelte (7 cm ofzo) op. Dat was bij mijn standaard exemplaar zo lelijk geworden dat ik het hele ding in eerste instantie maar matzwart gespoten heb.
13 aug 2011 1:27
PaulusdB schreef:Volgens mij is die af fabriek niet 100% zwart/geanodiseerd, maar zit er een gepolijst stalen eindgedeelte (7 cm ofzo) op.
dat zou zo maar kunnen. heb ze zelf alleen maar in het volledig zwart gezien/kunnen krijgen en zelf laten verchromen. Maar kom nu deze tegen op ebay. zo zou hij er nieuw dus hebben moeten uitzien?
originele pijp verchromen ziet er zo uit
13 aug 2011 1:30
Onder de lagen meuk ziet mijn standaard pijp er precies zo uit, ja.
13 aug 2011 1:31
kreeg jij die lagen meuk er nog af dan? Ik heb ooit zo'n zwarte pijp lopen poetsen maar kreeg hem nooit glimmend.
13 aug 2011 1:37
Nee, ben er niet eens aan begonnen. Gewoon een ander, nieuw imitatie-exemplaar laten plaatsen toe de auto toch uit elkaar lag bij de spuiter.
13 aug 2011 1:38
Toen ik mijn 964 ophaalde was de eindpijp wel 'iets' of eigelijk beter gezegd zeer vergeeld.. Rob heeft hem toen netjes zwart gespoten... ik neem aan dat ie dus daarvoor chroomkleurig moet zijn....
De pijp zwart zoals die nu is vind ik wel netjes staan onder mijn rode 964... de overige details zijn ook zwart!
Het gaat mij dus alleen om het geluids productie van zo'n cup-uitlaat-eindstuk ... of hoe je dat ook noemt.
13 aug 2011 1:44
Je mag gratis naar mijn exemplaar komen luisteren, DT.
Of er zelfs wel een cup-eindpijp/tip bestaat, weet ik niet. Je hebt de cup-pijp die de middendemper vervangt en de g-pijp die de einddemper vervangt en dat is het wel zo'n beetje. Heb je soms een linkje naar wat je wilt aanschaffen?
Of je monteert mijn eindpijp er even bij jou onder, als test. Bevestiging daarvan gaat nu nog prima los en vast, vanwege pas los geweest.
13 aug 2011 2:07
Paulus ze bestaan.... ik heb al een cup demper maar er zijn ook echt eind tips... zijn van die grote riool dingen....
kan nu even zo snel geen voorbeeld vinden via google...
13 aug 2011 4:47
Weet wat je bedoelt Dimitri. Een rond eindstuk , volgens mij staan ze op e-bay, en worden ze daar Cup eindstuk genoemd.
Heb er ook wel eens naar gekeken,(over nagedacht). Mijn 964 klinkt ook fraai met katvervanger, cup-rohr , en K&N filter.
Mijn specialist(Visser) heeft ook de eindtip opnieuw zwart gemaakt. Bij zwarte auto op zich prima. Maar een mooi groot RVS eindstuk lijkt me ook wel tof.
13 aug 2011 9:37
Hallo allemaal
Stadaard eindpijp 964 is van RVS dus gewoon polijsten
Gr Cees
13 aug 2011 10:28
Dimitri-Turbo schreef:Verchromen...? kan ik dan beter niet gewoon een nieuwe bestellen? Denk dat het qua prijs dan niet zou uithalen
Verchromen kost maar 'n fractie van wat 'n nieuwe eindstuk kost
29 sep 2011 12:35
cees-964-c2 schreef:Stadaard eindpijp 964 is van RVS
Weet je dat zeker?
29 sep 2011 13:47
Volgens mij alleen het laatste randje van een paar centimeter.
29 sep 2011 18:12
Glimmend vind ik wel mooi maar dan moet ik dus mijn nu zwart gespoten pijp helemaal opschuren oid... en daarna polijsten met een steeds fijnere korrel.. of niet?
Alleen daarna blijf je aan de poets anders verkleurd ie waarschijnlijk weer..
29 sep 2011 18:35
RVS verkleurt sowieso als het (goed) warm wordt ... voor permanentere
BLING zal je moeten gaan verchromen
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.