Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
21 aug 2011 9:06
Er staat ergens een porsche 911 sc 1980 al 5 jaar stil. Wat zou de schade aan de motor zijn? Verdroogde pakkingen, injectors? Betekend dit per definitie een revisie? Graag advies.
21 aug 2011 9:09
Zolang die stil blijft staan, denk ik dat de schade nog wel meevalt ...
(sorry, ik weet het: een beetje flauw
)
21 aug 2011 11:08
Dat is lastig te bepalen,
Heo is die weg gezet en waar.
Zou een soort afspraak moeten maken van service beurt geven
Laten lopen en dan beslissen of zo op de gok maar dan voor heel weinig want als er wat aan het blok moet gebeuren dan kost het snel veel geld.
21 aug 2011 13:26
Zoals Rob964 al zegt, hoe is ie weggezet. Al kan ik me voorstellen dat er door de boxerconstructie altijd wat olie in de cilinderruimtes loopt en dus de zaak niet muurvast gaat zitten. Vandaar ook een korte blauwe walm bij een koude start van de meeste 911's als ze een tijdje hebben stil gestaan. De pakkingen zullen uitgedroogd zijn, ga daar maar vanuit. En ook het injectiesysteem vindt lange pauzes niet altijd even leuk.
Een nog goed draaiende motor opnieuw verpakken kan nog wel eens meevallen. Ik gok op zo'n 2000-3000 Euro. Hier moeten de professionele jongens zich maar even laten gelden.
Maar als je deze auto voor een schappelijke prijs kunt aanschaffen, altijd doen. Niet alle spookverhalen rond Porsche's geloven.
Groet, Theo
SC
22 aug 2011 7:51
ik heb ook net eentje gekocht die 2 jaar stil stond
ff eerst grote beurt gegeven(olie en alle filters en de bougie's) en dan rustig warm laten lopen
22 aug 2011 8:15
Mijn 3.2 heeft een kleine 12 jaar stil gestaan onder in een kelder in Frankrijk.
Nadat ik de 3.2 heb voorzien van nieuwe filters en vloeistoffen en het vervangen van de motronic heb ik er inmiddels alweer 7dkm meegereden.
De 3.2 geeft geen krimp en ik ben er heel erg blij mee, het was toen een GROTE gok om de 3.2 te kopen zonder hem gezien of gehoord te hebben.
Ik zou er dan ook niet zo bang voor zijn, als de prijs goed is dan gewoon doen
22 aug 2011 14:57
is en blijft altijd een lastige......
25 aug 2011 20:16
Blijco schreef:Mijn 3.2 heeft een kleine 12 jaar stil gestaan onder in een kelder in Frankrijk.
Nadat ik de 3.2 heb voorzien van nieuwe filters en vloeistoffen en het vervangen van de motronic heb ik er inmiddels alweer 7dkm meegereden.
De 3.2 geeft geen krimp en ik ben er heel erg blij mee, het was toen een GROTE gok om de 3.2 te kopen zonder hem gezien of gehoord te hebben.
Ik zou er dan ook niet zo bang voor zijn, als de prijs goed is dan gewoon doen
en als ik vragen mag wat betaal je daar zoal voor ik kan er namelijk ook 1 kopen die 10a11 jaar stil staat ik moet daar een bod op uit brengen maar ik zou het echt niet weten hoeveel kan iemand mij daar een beetje weg wijs mee maken ? dit is een 30liter van 82
25 aug 2011 20:43
Mauritsje,
Een bod van 6 => 8k zou interessant (kunnen) wezen, er van uitgaande dat het plaatwerk in een goede staat verkeert.
25 aug 2011 21:56
Ik heb al een paar keer hier gelezen over uitgedroogde pakkingen . Welke zouden dat dan moeten zijn ??? . De carterhelften en mokkenashuis is met loctide . Verder zitten er op het blok alleen pakkingen bij de kleppendeksels en een paar bij de kettinghuizen . Deze zijn van papier en zullen niet gauw uitdrogen . Deze zijn wel iets meer werk als ze dat wel zouden zijn . Verder zijn er nog een paar oliekeerringen en de olie retourbuizen . dit kan van buitenaf vervangen worden . Dus als de rest goed is , gewoon kopen die hap .
25 aug 2011 22:16
Bij lange stilstand kan oxidatie in de cilinderwanden een punt worden. Eerst even met een scoop hierin kijken voordat je gaat starten. Injectiesysteem is ook gevoelig voor benzine die overjarig is. Voor de rest kan het allemaal wel eens meevallen afhankelijk van het eerdere onderhoud.
25 aug 2011 23:11
kans op breken van tapeinden in cylinderkop is aanwezig door roestvorming beschermlaag kan verdwenen zijn is mij aantal jaren geleden ook overkomen
(sc 3.0 stond 8 jaar stil)
25 aug 2011 23:47
5 jaar stilstand kan best wel wat gevolgen hebben - en niet alleen wat de motor betreft
Denk hierbij aan remmen, banden, olieleidingen etc.
Ook vocht kan z'n sporen nagelaten hebben ...
In eerste instantie zou ik olie & benzine + de nodige filters vervangen voordat je er mee besluit te gaan rijden ...
26 aug 2011 0:07
@TS (mzwarte) ... Goh, je bent hier op het forum een aantal keren actief met vragen, krijgt vervolgens antwoorden en suggestie's van forumleden waar je vervolgens helemaal niet meer op reageert. Is het de bedoeling dat iedereen je serieus blijft nemen ? Stel je anders eerst eens voor in het hiervoor bedoelde deel van het forum.
26 aug 2011 22:02
Gun hem even wat tijd.... de man heeft net 3 berichten geplaatst.....
Maar is de motor momenteel los..??
27 aug 2011 16:16
Cloaca schreef:Gun hem even wat tijd.... de man heeft net 3 berichten geplaatst.....
Maar is de motor momenteel los..??
ik zou het echt niet weten
hij is van een maat vanme ben alleen weeste kijken
hoe hij er zoal uit ziet de rest ja daar zal ik achter moeten komen als hij
gekocht is
27 aug 2011 17:05
mauritsje schreef:hij is van een maat vanme ben alleen weeste kijken
hoe hij er zoal uit ziet de rest ja daar zal ik achter moeten komen als hij
gekocht is
Maar met weeste kijken, kun je ook al zien hoe hij er aan toe is qua carrosserie, daar moet je hem eerst niet voor kopen.
Dus kijk goed naar de kritieke plaatsen die bekend zijn bij Porsche, anders kan budget nog eens met ruim 10K stijgen.
27 aug 2011 17:35
cabrio wim schreef:mauritsje schreef:hij is van een maat vanme ben alleen weeste kijken
hoe hij er zoal uit ziet de rest ja daar zal ik achter moeten komen als hij
gekocht is
Maar met weeste kijken, kun je ook al zien hoe hij er aan toe is qua carrosserie, daar moet je hem eerst niet voor kopen.
Dus kijk goed naar de kritieke plaatsen die bekend zijn bij Porsche, anders kan budget nog eens met ruim 10K stijgen.
wat ik ervan heb gezien is dat het carrosserie van buiten weinig tot niks heeft zal wel een enkele kras op zitten maar wat ik meer wil weten als zoiets lang stil gestaan heb moet ik dan alles gaan vervangen en dan heb ik het over rubbers hoezen lagers remmen enzo en over wat voor kosten post hebben we het dan
27 aug 2011 17:44
Maak even foto's dan kijken we met je mee. Nu kan het vriezen of dooien
27 aug 2011 18:46
Mauritsje,
Waar woon je?? Ik wil wel een keer mee gaan kijken als je dat op prijs stelt.
Hier een lijstje wat ik heb vervangen:
- Oliefilter
- Luchtfilter
- Bougie's
- Motronic
- Benzinefilter
- Olieleiding van het tankje naar de motor
- Olieleidingen links/rechts van de hydraulische kettingspanner
- Remolie
- Olie Castrol 10w 60 (12ltr)
- V-snaar
- Nylonring achter stuur
- Banden rondom
- nieuwe accu
Niet echt wat bijzonders vind ik zelf
29 aug 2011 9:30
Allemaal bedankt voor de vele reakties, ik heb er vanaf gezien. De vraagprijs bleef te hoog en vond het toch een risico met zo'n lange stilstand. Ben nu weer verder op zoek....
29 aug 2011 11:15
Wat was de vraagprijs dan, misschien is hij voor dat geld voor iemand anders wel interessant.... en foto's!
30 aug 2011 8:54
mauritsje = mzwarte...??
30 aug 2011 17:11
Cloaca schreef:mauritsje = mzwarte...??
nee zeker niet die ken ik niet en wat dan dit antwoord hier doet is mij ook een raadsel
30 aug 2011 19:11
Dat komt ervan als je een topic van iemand anders kaapt.
mzwarte was TS
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.