Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

911 SC, linker luchtpomp uitzetten?

02 jan 2004 1:16

Heren,

Wie weet of je de linker luchtpomp in een 911 SC (zoals te zien is onder) zomaar zonder meer kan loskoppelen? En als je dat doet, moet je dan eventueel nog iets dicht maken ofzo? (dus zonder verwijderen!) Ik heb namelijk het idee, dat deze V-snaar nogal piept, maar wil dit dus even testen en ik heb begrepen dat deze pomp eigenlijk geen nut heeft (uitlaatgassen iets schoner maken)...
Afbeelding

En als je hem verwijderd, zoals onder, hoe werkt dat dan? Wat moet ik dan afdichten enzo? Waar moet ik rekening mee houden?
Afbeelding

02 jan 2004 2:07

Hey Pascal,

Hier hebbie effe wat lees voer...

http://forums.pelicanparts.com/showthread.php?s=&threadid=139644&highlight=air+pump

http://forums.pelicanparts.com/showthread.php?s=&threadid=107347

http://forums.pelicanparts.com/showthread.php?s=&threadid=60354&highlight=plug

http://forums.pelicanparts.com/showthread.php?s=&threadid=92455&highlight=plugs

Maar... vraag het effe bij een specialist na of dat je de pomp zo maar kan verwijderen i.v.m. emmissie (apk)
Ik denk niet dat het problemen gaat geven, maar je weet het nooit...

Eventueel kan je ook gewoon de v-snaar eraf halen en 'em bij de apk er weer effe op zetten

Als je alleen wil testen welke v-snaar piept, dan kan je de luchtpomp verstellen boven op het steuntje. Zet em wat strakker en je weet het :idea:

gr.

Jeroen

02 jan 2004 2:10

Oh ja... als je het zelf wilt doen, EN je moet inderdaad de warmtewisselaars verwijderen om er bij te kunnen (zoals een van de artikelen hier boven doet vermoeden), wees dan wijs en breng 'em weg... de moeren van de warmtewisselaars zijn waardeloos berijkbaar en zitten meestal muurvast.
Als je een tapeind afbreekt ben je verder van huis :cry:

gr.

Jeroen

02 jan 2004 10:13

Jeroen914 schreef:Eventueel kan je ook gewoon de v-snaar eraf halen en 'em bij de apk er weer effe op zetten


Snel, eenvoudig te doen en ook weer makkelijk ongedaan te maken :!:
Als het (beter) bevalt kun je 'm altijd nog helemaal laten verwijderen.

Groet,
Eric

02 jan 2004 10:43

PaSCal,
Waarom verwijderen, wat geeft het behalve meer ruimte voor voordelen.
PS, Startprobleem al opgelost?
Terugslagklep?
of toch de systeemdrukregelaarklep?

02 jan 2004 10:53

Robinson schreef:PaSCal,
Waarom verwijderen, wat geeft het behalve meer ruimte voor voordelen.


http://www.dialog-911.de/911_SC/911_sc.html

"... der 3.0 ltr. Motor mit 204 PS - bei vielen SC-Modellen existiert heute der Luftpumpenantrieb nicht mehr (auch hier: ein zusätzlicher Keilriemenantrieb links neben dem Lüfterrad fehlt gegenüber dem Originalzustand); ursprünglich war er dafür gedacht die Emissionswerte zu verbessern - die "gewonnenen PS" durch den Ausbau sollten dem Fahrspaß zugute kommen...."

:wink:

02 jan 2004 11:08

Danke vielmals
Wird sich der PaSCal aber freuen über die extra PS. :lol:

02 jan 2004 12:05

Wenn aber der Luftpumpenantrieb gar nicht mehr existiert ist die PS/KG Verhältnis noch besser und wird er sich wahrscheinlich noch mehr freuen. :lol: :lol: :lol:

02 jan 2004 12:09

Und wenn er mal öfter die Toilette aufsucht gehts noch schneller, das heißt auf gut Deutsch, Race-scheiße :lol:

02 jan 2004 13:30

eh... Renn-scheiße

:D

gr.

Jeroen

02 jan 2004 14:52

Jeroen914 schreef:Maar... vraag het effe bij een specialist na of dat je de pomp zo maar kan verwijderen i.v.m. emmissie (apk)
Ik denk niet dat het problemen gaat geven, maar je weet het nooit...

Hmmm, is een goeie, kan me er niets bij voorstellen, maar wie weet...

Jeroen914 schreef:Eventueel kan je ook gewoon de v-snaar eraf halen en 'em bij de apk er weer effe op zetten

Hmmmm, dat is volgens mij ook de snelste manier om te testen of ie piept of niet toch? dwz. als ik hem eraf haal en hij piept niet, dan zal het deze niet zijn :)....

Maar waar het mij om gaat, is, KAN ik hem er zomaar afhalen? Als ik die artikelen goed lees, dan is het enige wat de pomp doet, lucht toevoegen aan de uitlaatgassen, zodat hij onder de emissie-eisen blijft ofzo...
Nou, neem aan dat dat geen kwaad kan als die pomp niet draait toch?

Jeroen914 schreef:Als je alleen wil testen welke v-snaar piept, dan kan je de luchtpomp verstellen boven op het steuntje. Zet em wat strakker en je weet het :idea:

Zet hem wat strakker, kijk eens naar mijn 2 linkerhanden :mrgreen:

Ik zal eens wat meer lezen op pelicanparts enzo... Weet ik dat daar ook een forum achter zit ;)

02 jan 2004 14:55

:? ..... Als je Erwin toch mailt over jouw startprobleem, waarom dan niet deze vraag gesteld :?:

02 jan 2004 15:02

Heb ik gedaan, maar eigenlijk niks op terug gehad....
Ook niet op mijn vraag voor zijn rekeningnummer ivm. de druppellader :cry:

Komt allemaal goed, ik ga maar es een eindje route uitzetten denk :mrgreen:
Plaats een reactie