Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Porsche 928 4.5L 240PK (M28.01) vs 4.7L 300pk (M28.12)

08 sep 2011 21:12

Beste 928-vrienden,

ik ben ruim 1,5j al bezig om mijn 928 van 1980 (4.5L) te restaureren. Eindelijk is hij gespoten en is ie bijna rijklaar.
Recentelijk ben ik tot de vaststelling gekomen dat mijn 928 eigenlijk een 928S van origine is met de 4.7L 300PK motor.
Dit betekent dus dat de originele 4.7L op een vroeg moment vervangen is door mijn huidige 4.5L....damn

Mijn vraag is dan ook : kan ik zonder noemenswaardige veranderingen van onderdelen, mijn 4.5L motor vevangen door een 2dehands complete 4.7L blok (type M28.12) ?
Of moet ik ook een andere starter, dynamo, uitlaatcollector, injectiepomp,injectiestuureenheid etc....hebben ???

Oja , momenteel heb ik een K-jetronic injectie met één enkele distributeur en een 3-sp Automaat (M249)

grtz

Gerrit

Re: Porsche 928 4.5L 240PK (M28.01) vs 4.7L 300pk (M28.12)

09 sep 2011 11:16

Nou ja, de 4.7 komt eruit dus de verandering terug zal wel mee vallen.....

Re: Porsche 928 4.5L 240PK (M28.01) vs 4.7L 300pk (M28.12)

09 sep 2011 17:04

het zou moeten, op voorwaarde dat er niet meer dingen aangepast zijn
om de 4.5L blok te laten passen...en dat zie ik pas wanneer de blok eruit is en ik de andere blok erin duw
Plaats een reactie