EDIT 8/10/2011: DIT PROBLEEM IS INMIDDELS GELUKKING OPGELOST!
Hallo Allemaal,
Ik hoop dat jullie mij met het volgende probleem kunnen helpen.
Ik zal bij het beginnen van het probleem beginnen, vertellen wat ik er al aan heb gedaan en de huidige stand van zaken (en vragen...):
Het begon als volgt:
Na een probleemloze rit auto in garage gestald.
Ongeveer een week later ga ik weer rijden en heb tussen de 2000rpm en de 2500Rpm een stotterende, haperende, inhoudende motor.
Af en toe afslaan bij terug val naar stationair en vervolgens gestotter met een zeldzame plof in de uitlaat bij wegrijden...
Niet echt super erg, maar vervelend genoeg.
Na veel speurwerk (geen error codes te bespeuren...) dacht ik dat het probleem in de MAF sensor en / of Bobines zou zitten.
Heb MAF en bobines vervangen en de accu er lang genoeg af gehad om de cpu te resetten.
Sinds het vervangen rijdt hij echt stukken beter, maar ik heb nu (nog?) de volgende problemen:
Als ik rustig accelereer (niet in één keer voet helemaal tot op de grond) gaat alles prima tot 5000rpm. Daarna gaat de motor weer inhouden...
Als ik iets vlotter accelereer houdt de motor iets in.
Na het inhouden gaat de auto weer normaal rijden bij rustig rijgedrag.
Nog steeds geen error codes te bespeuren.
Daar ik bang was dat het misschien de Solenoids voor de Variocam waren toch maar even bij Porsche langs geweest.
Eerste gedachte van Porsche -> MAF en / of Bobines... Uitgelegd dat ik die reeds vervangen had.
Na enig speurwek in de werkplaats krijg ik de melding dat ze niet weten wat het is en dat ze de auto wat langer nodig hebben om eea te onderzoeken.
Vermoeden zit in Brandstof pomp en / of injectoren (wat ik wel kan plaatsen ivm gemelde problemen).
Ik kon de auto op dat moment niet achter laten en ben dus weer naar huis gereden (ik woon +/- 100 Km van Porsche garage af...).
Kort samen gevat rijdt de auto nu zalig bij normaal / gemiddeld sportief rijgedrag en beginnen de problemen bij ruig accelereren en ver doortrekken tot boven de 5000rpm.
Nu dus mijn vraag aan jullie:
Herkend iemand de problemen en weet iemand wat het is?
Kan iemand bevestigen dat het in de Brandstofpomp en / of injectoren zit?
(Groot onderhoud is bij aanschaf gedaan, inclusief benzine filter etc.)
Bij voorbaat dank!!!!
Laatst bijgewerkt door
PoBoCo op 08 okt 2011 21:43, in totaal 2 keer bewerkt.