Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Probleem batterij/alternator ??

24 sep 2011 10:23

m'n batterij van m'n 914 is plat,
4 maand geleden een nieuwe gestoken (energizer) en sindsdien niet mee gereden :oops:
als ik startkabels hang, dan start de 914 direct,

en blijf de wagen draaien,
maar na een uur de mtor laten draaien is de batterij nog altijd helemaal plat...

als de alternator stuk zou zijn, zou de 914 dan blijven draaien, of valt die dan stil (geen electriciteit....)

nu eens geprobeerd om hem te laten draaien, terwijl de andere wagen nog draait, en startkabels laten aanhangen (multipla komt toch nog van pas :) )

moet om 13.00 u (met de 914 vertrekken naar het werk...)

Re: Probleem batterij/alternator ??

24 sep 2011 10:52

Accu kapot. Helemaal Leeggetrokken en dan kan het zomaar over zijn.
Pas ook een topic over geweest, ff de zoekfunctie gebruiken dan kun je er meer over lezen. Ik ben voor 99,9% zeker dat het de accu is. Acculader is echt de overweging waard lijkt me, anders heb je dit probleem nog regelmatig en dan wordt het wel een hele dure hobby....

Re: Probleem batterij/alternator ??

24 sep 2011 11:06

eigenlijk raar, want m'n grasmachine, staat winter en zomer buiten (afdak),
in de winter word die 4 a 5 maand niet gebruikt, maar na 7 jaar, start die nog altijd van de 1e keer

Afbeelding

is de kwaliteit van een autobatterij van energizer dan zo slecht ???

Re: Probleem batterij/alternator ??

24 sep 2011 12:12

Mooi spul he zo'n stiga, maar nu over je probleem, motor blijft ook gewoon draaien met kapotte dynamo, alternater. Als de motor loopt, meet ff door hoeveel hij doorgeeft, is als ik mij niet vergis rond 13.8 (electro is niet mijn sterkste kant) Is dat ok, accu door laten meten.

Re: Probleem batterij/alternator ??

24 sep 2011 18:53

ironpatje schreef:eigenlijk raar, want m'n grasmachine, staat winter en zomer buiten (afdak),
in de winter word die 4 a 5 maand niet gebruikt, maar na 7 jaar, start die nog altijd van de 1e keer


Ja raar maar waar helaas. Wanneer accu helemaal leeg is, bestaat de kans dat de platen die er in zitten krom trekken. Als dat gebeurt is de accu overleden. Soms heb je geluk en is ie nog op te laden omdat alleen de accu leeg is maar er niets aan de hand is met de platen. In dit geval dus niet als ik jouw verhaal lees

Re: Probleem batterij/alternator ??

24 sep 2011 19:49

meet eens de stroom/verbruik als alles uit, dicht, op alarm etc.; zoals de P. 4 maanden gestaan heeft dus

4 maanden op een nieuwe accu zou moeten kunnen maar alleen als deze stroom een nette waarde heeft, zeg max. 50 mA

is het (duidelijk) meer dan kan de accu inderdaad overlijden door overontlading.

Re: Probleem batterij/alternator ??

24 sep 2011 20:03

heb hier op het forum veel goeds horen waaien over bosch silver batterijen.
nu je toch wss aan vervanging toe bent die mss eens aanschaffen?

Re: Probleem batterij/alternator ??

24 sep 2011 20:19

maar eerst de oorzaak vinden anders is die zilveren Bosch over 4 maanden ook dood

Re: Probleem batterij/alternator ??

25 sep 2011 8:21

batterij blijkt toch niet echt dood te zijn,
voordat ik de laatste keer de startkabels had aangehangen,
eerst de koperen klemmen vanbinnen eens afgeschuurd met schuurpapier,
en eens contactspray op gespoten,
naar het werk vertokken (wel m'n startkabels meegenomen)
en s'avond starte de 914 vanzelf ( allee ja, nadat ik de sleutel omdraaide... :roll: )



JMS schreef:Mooi spul he zo'n stiga ....



idd, heb een grote tuin ( 2400 m² ) en met de stiga heb ik gras afgereden op een half uurtje
(stiga park pro, 18 PK, 1,32 m breed, mulching, cruize control )
Plaats een reactie