Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
22 okt 2011 17:30
Je zou het in theorie mischien niet verwachten maar toch is het zo..
Er worden veel aftermarket spulletjes verkocht voor de 996 waarmee je het vermogen zou kunnen opkrikken. Iets waar ik niet zo in geloof.
Wat mij wel opgevallen is aan de uitlaat is dat de uitlaatspruitstukken niet van hoogstaand ontwerp zijn.
De drie pijpen die samenkomen in de collector zijn niet van gelijke lengte en monden ook niet goed uit in de collector. Tevens zijn er lassen niet weggeslepen ter hoogte van de cilinderkop in de pijpen met opstipatie als gevolg.. Al met al vind ik dat de originele te wensen over laten.
Vanochtend op de auto van Hartwiek en set headers van ebay gemonteerd die hij had besteld en ook op mijn eigen auto en ja hoor duidelijk verschil merkbaar, alsof je wind mee hebt.
Buiten het feit dat het er mooi uitziet komt het de auto ten goede en zie of merk ik geen nadelen.
Leuk leuk!
Zeker geen weggegooid geld.
24 okt 2011 8:55
Check ze toch maar eens op scheurtjes binnen een maand of 6.....
24 okt 2011 9:01
spreek je uit ervaring
...
@resto, begrijp ik goed dat je de aftermarket spruitstukken beter vindt - er beter vindt uitzien - dan de originele?
benieuwd naar de ervaringen inderdaad over een tijd.
24 okt 2011 9:33
De spruitstukken heb ik er opgezet om te kijken wat het effect is en het is idd maar de vraag of ze heel blijven ondanks dat ze er stevig uit zien.
Techinisch gezien ben ik niet gecharmeerd van de originele.
Er is duidelijk verschil in vermogen merkbaar(in positieve zin) ten opzichte van de originele, mochten ze scheuren of gaan rammelen dan zien we wel weer.
In het slechtste geval ben ik een paar euro armer.
Wat ik naar een paar honderd kilometer rijden heb gemerkt is dat de auto veel beter oppakt meer koppel heeft en geen storingen geeft, duimen dat ze ook heel blijven.Ze geven net het beetje extra bite wat is miste.
Word vervolgd..
24 okt 2011 9:57
Waarom zou een auto storing geven met alleen een paar andere uitlaatspruitstukken.... ? Heb dat hier nog nooit meegemaakt. Pas als je aan de katalysators gaat sleutelen heb je kans op een brandende CEL. Let wel dat er tussen de diverse aftermarket spruitstukken ook veel kwaliteitsverschil zit. Alle waar naar zijn geld vaak...
24 okt 2011 11:17
ik verwcht er ook geen storingen door, sommige mensen denken dat vandaar dat ik nog even vermelde dat het niet zo is.
De spruitstukken dit ik er nu onder heb zitten zien er prima uit maar het blijft even afwachten of het heel blijft, denk van wel.We zien.
24 okt 2011 11:20
Marc, ik zag op je site dat jij ook sportuitlaten verkoopt. Ook uitlaatspruitstukken of alleen complete sets?
24 okt 2011 12:58
Paul II schreef:spreek je uit ervaring
. .
Helaas, al verschillende keren.
24 okt 2011 15:54
hmmm hopen dat deze heel blijven ..
24 okt 2011 16:52
Misschien een kleine bezin-tip voor degene die nu helemaal warmloopt voor dit leuke speelgoed:
Ik heb ooit ook via ebay zo'n "Fächerkrümmer" gekocht, maar toen ik daarmee aankwam bij mijn specialist (Geeris) heeft hij deze niet kunnen/willen monteren omdat de bouten van het originele spruitstuk niet in beweging te krijgen waren en dus uitgeboord/getapt (ka-ching) moesten worden...
24 okt 2011 17:47
ja dat is inderdaad wel iets om van te voren rekening mee te houden.
24 okt 2011 22:25
tapeinden (bouten?) die afbreken en dan uitgeboord moeten worden in de kop?
helicoils, veel werk, koppen demonteren?..
24 okt 2011 22:40
Idd op het demonteren van cilinderkop en na dan..
NIet zomaar aan beginnen dus, de bouten zitten vaak vastgeroest en breken zomaar af.
24 okt 2011 23:12
LuckyLuke schreef:Misschien een kleine bezin-tip voor degene die nu helemaal warmloopt voor dit leuke speelgoed:
Ik heb ooit ook via ebay zo'n "Fächerkrümmer" gekocht, maar toen ik daarmee aankwam bij mijn specialist (Geeris) heeft hij deze niet kunnen/willen monteren omdat de bouten van het originele spruitstuk niet in beweging te krijgen waren en dus uitgeboord/getapt (ka-ching) moesten worden...
Hmm, toch lukt het meestal wel hoor, met veel geduld, kruipolie en wat geluk. Als het los moet vanwege een lek spruitstuk o.i.d. zal het ook moeten. Er al niet aan beginnen vind ik vreemd.... Je weet dan toch nog niet of het mee of tegenzit?
@ resto, ja wij verkopen het hele assortiment van Fabspeed Motorsport.
24 okt 2011 23:37
En gcar van carnewall....
25 okt 2011 9:26
Dat zei ik niet, niet ZOMAAR aan beginnen.
Je moet er gewoon rekening mee houden dat ze af kunnen breken.
Ik zeg niet dat je het niet moet doen, kan het iedereen aanraden.
25 okt 2011 10:26
M a r c schreef:Hmm, toch lukt het meestal wel hoor, met veel geduld, kruipolie en wat geluk.
Dat vroeg ik me ook al af..
Maar als particulier kan je meer geduld hebben, een klus kan 'eindeloos' duren.
En als ik roestige draadeinden zie dan spuit ik en later nog eens en neem dan rustig een biertje
25 okt 2011 10:35
Had het iets beter kunnen verwoorden, "kunnen/willen" waren misschien niet de juiste woorden.
Het was zeker wel mogelijk het onderdeel te monteren maar de specialist wees mij op de geroeste moeren/tapeinden met het risico dat de tapeinden zouden kunnen afbreken. Het herstellen daarvan zou flink in de €€€ zou lopen, dus daarom heb ik daar maar van afgezien en het spulleboel weer via marktplaats verkocht.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.