26 okt 2011 22:30
26 okt 2011 22:42
26 okt 2011 22:42
26 okt 2011 22:48
26 okt 2011 22:58
Jeroen C3.0 schreef:Rara, wat is het?
26 okt 2011 23:05
26 okt 2011 23:15
Olaf schreef:Jeroen C3.0 schreef:Rara, wat is het?
De leeftijd
Ik zou het inderdaad in de ontsteking en aarding (massa) van de 911 zoeken.
De electr(onic)a in je Porsche wordt ouder en MI daarmee ook gevoeliger voor temperatuurs wissellingen ... ouderdom, slijtage etc.
... het beste moment om naar die storing te zoeken is (jammergenoeg toch) als 'ie er een keer (midden in de nacht of ver van huis op een B-weg) mee stopt
26 okt 2011 23:22
Paul II schreef:Kan me voorstellen dat je vertrouwen mist in de mooie groene en geen zin hebt om op een ongelegen plek in the middle van niks te staan.
Maar na tijdje afkoelen deed 'ie het toch altijd weer?
Motorkapje open voor snellere koeling en tijdje genieten van die kar
Oplossing van zo'n probleem vind ik moeilijk, kan zo veel zijn.
Dacht aan de temp. voeler, omdat het begin leek op wat ik ervaren heb met de 3.2
Was na afkoelen ook weer ok.
Heb een dummy voeler voor je die eenvoudig is aan te sluiten in geval dat ...
Wel eens in omgeving DH?
26 okt 2011 23:23
26 okt 2011 23:28
Jeroen C3.0 schreef:Met ontsteking bedoel je de ignition box in het scherm, de verdeelkap, of de bombine? (Sorry, ben echt A-technisch.. )
Jeroen C3.0 schreef:En de massa....hoe ga je dat dan weer testen/oplossen?
26 okt 2011 23:35
26 okt 2011 23:39
Jeroen C3.0 schreef: Wat is jouw reactie mbt de gammele benzine pomp?
26 okt 2011 23:47
26 okt 2011 23:58
27 okt 2011 0:02
27 okt 2011 7:46
27 okt 2011 10:05
MetalGreen911SC schreef:Soortgelijk probleem gehad paar jaar geleden met de SC.
Dezelfde symptomen.
Oorzaak: gammele bedrading vanaf CDI box naar het blok, bij warme motor uitzetting van slechte (beschadigde) bedrading, gevolg contact met massa.
Bij koude motor geen enkel probleem, bedrading nog net niet slecht genoeg en dus geen sluiting.
P&P heeft na een tijdje zoeken de bewuste draad gevonden en vervangen, nadat een geleende CDI box van Peter dus niet de oplossing bracht.
Geen enkel probleem meer tot op heden
27 okt 2011 10:13
27 okt 2011 11:08
27 okt 2011 11:14
27 okt 2011 13:16
Marco schreef:Jaar geleden soortgelijk probleem, bijomend wegvallen van de radio en verlichting die feller en zwakker ging branden. Uiteindelijk bleek het de ontsteking te zijn, is vervangen en nooit meer sores gehad...
Paul II schreef:Dacht aan de temp. voeler, omdat het begin leek op wat ik ervaren heb met de 3.2
Heb een dummy voeler voor je die eenvoudig is aan te sluiten in geval dat ...
Wel eens in omgeving DH?
Jeroen C3.0 schreef: En wat is jouw reactie mbt van de gammele benzinepomp
Jeroen C3.0 die daarvoor ook schreef: En ja hoor, slaat 1 x rond en slaat af! Daarna nog een paar keer proberen te starten. 1x ontsteking en dan niks, behalve de startmotor die ronddraaid. Na een paar keer helemaal geen ontsteking meer.
Cloaca schreef:Maar Jeroen, heb je op het moment dat hij niet wil lopen geen vonk of te weinig/geen brandstof?
Of weet je dat nu juist niet?
27 okt 2011 13:42
27 okt 2011 13:49
Jeroen C3.0 schreef:Maar volgens mij zei Gerard dat de ontsteking juist in orde was....
27 okt 2011 14:12
27 okt 2011 14:26