Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Aankoop 993 4S of 997 2S

06 nov 2011 22:19

Beste Porschisten,

Ik sta op het punt een 993 4S te kopen, of een 997 2S uit 2007.
Maar een 997 2S maakt me meer en meer ongerust over de grote aantallen ernstige 'engine failure's' Iets wat de 996 ook al had.
Zie volgende link voor heel veel getuigenissen :[url] http://www.total911.com/news/466/

ZIjn er hier 997 S rijders in NL die hierover kunnen getuigen of goed ingelicht zijn? Volgens Porsche Antwerpen zijn er zo goed als geen motorproblemen met de 997, zelden of nooit...

Alhoewel mij een 997 de beste auto lijkt voor alledaags gebruik.

Een 993 4S is natuurlijk een prachtauto, maar het blijft wel een auto van ongeveer 20 jaar oud, waar je voor een goed exemplaar toch makkeijk een kleine 50000 euro
betaalt. En een auto van een zo een leeftijd heeft volgens mij best veel onderhoud nodig?
Of ziet ik dit verkeerd als nog niet Porsche rijder?

Graag wat ervaringen van huidige 993 rijders, die er dagelijks gebruik van maken.

Hartelijk dank!

Re: Aankoop 993 4S of 997 2S

06 nov 2011 22:36

Ojee toch niet weer hé :evil:

Re: Aankoop 993 4S of 997 2S

06 nov 2011 23:08

Koop gewoon wat je het mooiste vind. Met goede garantie. Porsche approved is altijd oke. Nooit problemen mee gehad.

Re: Aankoop 993 4S of 997 2S

06 nov 2011 23:16

Dat is waar, maar de Porsche Approved garantie gaat natuurlijk niet meer op voor een 993.

Kun je de Porsche Approved garantie ook afsluiten op een auto die je niet bij een dealer gekocht hebt?

Re: Aankoop 993 4S of 997 2S

06 nov 2011 23:46

F*ck garantie! Garantie krijg je meestal op dingen die niet stuk gaan(bij mij toch)! Koop niet zomaar een Porsche. Eerst verliefd worden en dan trouwen, niet omgekeerd. Dat bespaard een hoop geld!

Re: Aankoop 993 4S of 997 2S

06 nov 2011 23:56

auto moet volgens mij niet ouder zijn dan... en niet meer km gereden hebben dan... en altijd dealeronderhouden zijn. Maar dat is wel ergens te vinden.

Voor een engine failure zou ik een 997 niet laten staan. Een motorrevisie bij een 993 kost ook 10.000+ K. Koop dus idd waar je de grootste smile van krijgt. Ik vind een 993 (4)S een onwijs mooie auto, maar ik zou ik jouw positie een 997 S kiezen.

Re: Aankoop 993 4S of 997 2S

06 nov 2011 23:58

Ik heb onder garantie een volledige nieuwe achterruit gekregen omdat 1 regeltje van de ruitverwarming het niet deed. Ook een volledig nieuwe PCM module omdat de navigatie het begaf. Garantie is een keuze. Porsche approved is op 111 punten fabriekscontrole uitvoeren.

Ik geef toe dat het koffiedikkijken is en geen zekerheid geeft.

Re: Aankoop 993 4S of 997 2S

07 nov 2011 0:15

993 kopen. schrijft alleen nog op :mrgreen:
en van die chronisch samengeknepen billen in een 996/7 krijg je aambeien.

Re: Aankoop 993 4S of 997 2S

07 nov 2011 0:32

Basisvraag in deze lijkt me hoe je hem gaat gebruiken. Als je hem echt als daily wilt gaan gebruiken dan is een 997 waarschijnlijk een betere keuze. Voor weekendgebruik heeft een 993 zijn voordelen.

Re: Aankoop 993 4S of 997 2S

07 nov 2011 14:24

kmatthijs schreef:Kun je de Porsche Approved garantie ook afsluiten op een auto die je niet bij een dealer gekocht hebt?


Ja dat is mogelijk tot ie 10 jaar is, kost je wel 1800e per jaar!! Als jou of mijn blokje het overleeft, dan betalen wij in 10 jaar andermans blokje, via porsche approved :scratch:

Re: Aankoop 993 4S of 997 2S

07 nov 2011 14:28

Dan kun je het geld beter zelf reserveren.
Sommigen willen echter graag maximale "zekerheid" en zijn dan bereid daar diep voor in de buidel te tasten. Porsche AG wordt hier wel vrolijk van.

Re: Aankoop 993 4S of 997 2S

07 nov 2011 14:29

en alle verzekeringsmaatschappijen overigens... :idea:

Re: Aankoop 993 4S of 997 2S

07 nov 2011 14:48

997 zeker als je hem dagelijks gaat gebruiken.

Re: Aankoop 993 4S of 997 2S

07 nov 2011 15:25

Als je veel kilometers maakt is de Approved garantie gewoon een schijntje. Voor 2000 km per jaar zou ik het inderdaad ook niet doen... (En voor EUR 800-1000 kan je over de grens diezelfde garantie kopen)

Re: Aankoop 993 4S of 997 2S

07 nov 2011 17:11

moet je dan naar een Duitse Porsche dealer gaan of heb je het via internet geregeld?
Kan je de garantie dan ook in Nederland gebruiken?

Re: Aankoop 993 4S of 997 2S

07 nov 2011 17:19

De auto moet wel gekeurd worden, dus je moet langs de dealer. De mijne komt uit Italië en is daar ook gekeurd. Porsche Approved garantie is wereldwijd geldig, dus het maakt voor de dekking niet uit waar je hem koopt.

Re: Aankoop 993 4S of 997 2S

07 nov 2011 22:28

993 (2)S, best of both worlds.......

Re: Aankoop 993 4S of 997 2S

07 nov 2011 22:32

@ sandelow Die van mij is Porsche Approved en komt uit Heteren. Maar straks als het jaar voorbij is moet je dus naar een buitenlandse Porsche dealer voor de verlenging? Naar welke ga jij?

Re: Aankoop 993 4S of 997 2S

07 nov 2011 22:45

Heb zelf een 993carrera2 en 993 turbo gehad en rij nu 9974s van 2006.
Een 997(4)s geeft voor mij veel meer vertrouwen wat betreft wegligging en zal een 993s voorbijvliegen. De moderne Porschekes zijn echt wel zeer snel.
Geen enkel probleem met de 997, terwijl de 993 toch allebei olieprobleempjes hadden, niets erg maar ook niet fijn. 997 na oktober 2005 schijnt helemaal probleemvrij te zijn (iets met aangepaste lager).

Re: Aankoop 993 4S of 997 2S

07 nov 2011 23:08

993turbopeter schreef:terwijl de 993 toch allebei olieprobleempjes hadden, niets erg maar ook niet fijn.


Heb hem bijna 7 jaar en geen (olie) problemen gehad :idea:
52959

Re: Aankoop 993 4S of 997 2S

08 nov 2011 12:43

993turbopeter schreef:terwijl de 993 toch allebei olieprobleempjes hadden, niets erg maar ook niet fijn.


Herkenbaar. Heb ik wel laten oplossen door een revisie van alle olie leidingen :shock: . Kost wat, maar dan ben je er wel meteen vanaf :cheers: . Nu dan ook helemaal olielek vrij...

Afbeelding

En ik zou altijd gaan voor een 993. Motoren zijn sterker dan de 997, al is het maar vanwege de lagers (lood), afwerking en het z.g.a. onderhoudsvrije blok. Voorwaarde is wel lage kilometers, AKK en onderhoudshistorie bekend. Alles na de 993 is toch :ass:

Succes :!:

Re: Aankoop 993 4S of 997 2S

08 nov 2011 14:42

Betreffende storingen met "moderne" auto's wil ik graag het volgende opmerken;
Ik reis regelmatig en neem frequent een taxi voor het vervoer tussen Schiphol en mijn huis.
In de taxi welke altijd Mercedes C of E type's zijn, heb ik regelmatig gevraagd naar de storings gevoeligheid van de auto's.
Zonder uitzondering van de chauffeurs kreeg ik te horen, dat op een wagen park van ongeveer 55 taxi's er gemiddeld 10% in reparatie is.
Dit zijn vrij nieuwe goed onderhouden auto's, gelimiteerd op 128km p.u. topsnelheid!
Veel voorkomende storingen zijn o.a., verstuivers die het zeer regelmatig laten afweten, waterpompen die defect zijn, ophangings rubbers v/d motor die kapot gaan.

Toch serieus voor een "schijnbaar" kwalitatief goed "comfort" produkt.

Persoonlijk denk ik dat dit o.a. het resultaat is van de milieu/high performance eisen, technische aspecten en de kosten om steeds regelmatiger te moeten innoveren om het markt aandeel te kunnen behouden. Dat de duurzaamheid van een auto beperkter wordt, de "storings" gevoeligheid bij "performance" auto's wordt extra benadrukt door de kwaliteit van het uitgevoerde onderhoud en het gebruik van de berijder.

Re: Aankoop 993 4S of 997 2S

08 nov 2011 14:48

wiredgenius schreef:Herkenbaar. Heb ik wel laten oplossen door een revisie van alle olie leidingen :shock: . Kost wat, maar dan ben je er wel meteen vanaf :cheers: . Nu dan ook helemaal olielek vrij...


Zoveel olieleidingen lopen er toch niet :?:
Wat wel een euvel was waren de klepdekselpakkingen, deze verdroogde daar de kleppen niet meer werden gesteld, maar dat is peanuts.

Re: Aankoop 993 4S of 997 2S

08 nov 2011 16:56

Pat Carrera 4S schreef:Betreffende storingen met "moderne" auto's wil ik graag het volgende opmerken;
Ik reis regelmatig en neem frequent een taxi voor het vervoer tussen Schiphol en mijn huis.
In de taxi welke altijd Mercedes C of E type's zijn, heb ik regelmatig gevraagd naar de storings gevoeligheid van de auto's.
Zonder uitzondering van de chauffeurs kreeg ik te horen, dat op een wagen park van ongeveer 55 taxi's er gemiddeld 10% in reparatie is.
Dit zijn vrij nieuwe goed onderhouden auto's, gelimiteerd op 128km p.u. topsnelheid!
Veel voorkomende storingen zijn o.a., verstuivers die het zeer regelmatig laten afweten, waterpompen die defect zijn, ophangings rubbers v/d motor die kapot gaan.

Toch serieus voor een "schijnbaar" kwalitatief goed "comfort" produkt.

Persoonlijk denk ik dat dit o.a. het resultaat is van de milieu/high performance eisen, technische aspecten en de kosten om steeds regelmatiger te moeten innoveren om het markt aandeel te kunnen behouden. Dat de duurzaamheid van een auto beperkter wordt, de "storings" gevoeligheid bij "performance" auto's wordt extra benadrukt door de kwaliteit van het uitgevoerde onderhoud en het gebruik van de berijder.


Mercedes en ook Porsche behoren op het gebied van betrouwbaarheid en kwaliteit helaas in de achterhoede van alle betrouwbaarheidsstatistieken. Ze worden gekocht om hun uitstraling/emotie en voor het image of om hard te rijden. De uitstraling en het model zijn ook de redenen dat ik in mijn wagenparkje een Porsche heb. Welke merken leveren dan wel kwaliteit? Koop elk jaar het duitse TÜV rapport, lees de consumentengids en koop het blad autoweek als de Tevredenheidstrofee gepubliceerd wordt. Lees alles kritisch en U kunt een antwoord geven op de vraag welke merken nu wel betrouwbare techniek leveren. Op dit moment steekt één merk er duidelijk bovenuit en dat is niet meer toyota. Het is doodjammer dat juist dit merk de ontwikkeling van zijn supersportauto heeft stopgezet. Voor alle duidelijkheid , als ik in mijn Porsche rijd geniet ik en heb ik een constante grijns op mijn gezicht, de eventuele onvolkomenheden zijn hem vergeven.

Groet Bert928GT

Re: Aankoop 993 4S of 997 2S

08 nov 2011 17:07

Denk je echt dat al die chauffeurs Mercedes rijden om hun imago? Wake up, die moeten er hun geld mee verdienen en rijden dáárom Mercedes. Of zouden al die grote taxibedrijven niet kunnen tellen en graag stilstaan onderweg met de klanten... :wink:

Maar on-topic, 993 of 997 ; moeilijk.
Plaats een reactie