Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

oliedruk 996 blijft te hoog

17 nov 2011 1:00

Bij een ritje vandaag viel mij op dat de oliedruk aan de hoge kant was. Ook stationair blijft de druk hoog en komt deze maar net onder de '2' uit. Nu heeft hij net een kleine beurt gehad. Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?

Alvast bedankt, Eric

Re: oliedruk 996 blijft te hoog

17 nov 2011 2:10

2 is toch normaal bij stationair

Re: oliedruk 996 blijft te hoog

17 nov 2011 10:20

Hebben ze er andere olie in gekieperd??? De olie is in ieder geval verser, net onder de twee bar stat. lijkt me inderdaad wel ok.

Re: oliedruk 996 blijft te hoog

17 nov 2011 10:48

Het is iig een stuk kouder en dan duurt het ook een stuk langer voordat de boel warm (en dun) is. Dikkere olie door de temperatuur of een ander type geeft een hogere oliedruk.

Re: oliedruk 996 blijft te hoog

17 nov 2011 13:58

Moeilijk antwoord geven op deze vraag. Hoeveel hoger is de oliedruk? En op toeren?
Gewoon bij Porsche met de gewenste Mobil 1 0W40 of andere ( dikkere) olie gevuld?
Wel een Porsche oliefilterpatroon gemonteerd of bij de dorpsgarage een Opeltje filterje laten monteren die exact dezelfde afmeting heeft maar een (veel) hogere oliedruk tot gevolg heeft.
( kwam daar ooit achter toen een 996 rijder bij Opel de olie liet verversen en ik later de klacht hoge oliedruk moest oplossen)

Re: oliedruk 996 blijft te hoog

17 nov 2011 14:31

Met contact af ligt de naald van het metertje onderin?

Re: oliedruk 996 blijft te hoog

17 nov 2011 16:39

Niet fijn om zo je auto terug te krijgen..
Mijn ervaring is dat de olie viscositeit niet heeel veel veranderd aan de oliedruk bij een 996.
Wat wel kan is dat je thermostaat(koelwater) te vroeg opengaat waardoor de motorolie niet op temperatuur komt of dat er een probleem is met het nieuwe oliefilter.
Ik zou eens kijken of je motor wel op temperatuur komt.
Je kunt op je kachelpaneel de recirculatie knop tegelijk met de bovenste knop(om kachel naar boven te laten blazen)tegelijk indrukken en dan in het menu naar 6c doordrukken (met de temperatuur instelknoppen) dan druk je een keer op de knop onder de knop om de kachel naar boven te laten blazen en dan zie de motortemperatuur. Zou rond de 90 graden moeten worden.

good luck

Re: oliedruk 996 blijft te hoog

17 nov 2011 18:40

Is de meter wel o.k. :?:
FF bij de dealer op de "kast" zetten en je weet het :idea:

Re: oliedruk 996 blijft te hoog

17 nov 2011 21:55

resto schreef:....Je kunt op je kachelpaneel de recirculatie knop tegelijk met de bovenste knop(om kachel naar boven te laten blazen)tegelijk indrukken en dan in het menu naar 6c doordrukken (met de temperatuur instelknoppen) dan druk je een keer op de knop onder de knop om de kachel naar boven te laten blazen en dan zie de motortemperatuur....

He Resto, dat is een supertip ! Een zgn "undocumented feature" ?

Re: oliedruk 996 blijft te hoog

17 nov 2011 22:57

He Resto, dat is een supertip ! Een zgn "undocumented feature" ?[/quote]

Moet je even weten maar is wel handig. Echter wijkt de temp volgens het display wel 1,5 graad naar boven af.

Re: oliedruk 996 blijft te hoog

17 nov 2011 23:02

Ohja, :shock: niet schrikken als er van de zomer 105 graden staat...

Re: oliedruk 996 blijft te hoog

18 nov 2011 2:01

Raar, neem aan dat het display digitale waardes van de dme of direct van de temp. sensor krijgt ?

Re: oliedruk 996 blijft te hoog

18 nov 2011 9:59

ja klopt maar als je via de obd de temperatuur bekijkt is hij dus iets lager. Beetje vreemd idd maar het geeft wel beter weer wat de motor temperatuur is dan de analoge meter op het dash.

Re: oliedruk 996 blijft te hoog

19 nov 2011 18:31

...vroeg mij (ook) af, wat is normaal?

Mijn 996 3.6 + tip komt bij een warme motor en halve of volle belasting niet onder de 3. Vaker staat de wijzer op 4 of 5.

Heb vast net als jullie het boekje er op nageslagen maar kom daar niet aan uit.

Re: oliedruk 996 blijft te hoog

19 nov 2011 21:35

Waarom vind je de oliedruk te hoog? :? Bij mij komt de druk ook nooit onder de 2 bar. Op snelheid altijd 4,5 tot 5 bar. Ik snap niet waar je je druk om maakt.

Re: oliedruk 996 blijft te hoog

19 nov 2011 23:06

Oliedruk moet bij warme motor minimaal 3,5 bar zijn bij 5000rpm.
Beetje beknopt mischien maar dat is wat ie minimaal moet doen.

Re: oliedruk 996 blijft te hoog

19 nov 2011 23:17

resto schreef:Oliedruk moet bij warme motor minimaal 3,5 bar zijn bij 5000rpm


Topicstarter vindt de oliedruk te hoog, niet te laag... Ik snap het nog steeds niet, wat is er mis met een oliedruk van 2 bar bij stationair draaien? :scratch:

Re: oliedruk 996 blijft te hoog

19 nov 2011 23:23

Niks mis mee, maar de oliedruk was na een olie wissel ineens hoger als voorheen.
Ben benieuwd of er nog nieuws over komt.

Re: oliedruk 996 blijft te hoog

20 nov 2011 3:22

Krijg die olietemperatuur niet te zien met het indrukken van de knoppen, zal wel iets vekeerd doen, weet alleen nog niet wat, zoals resto beschrijft lijkt me toch niet zo moeilijk :(

Re: oliedruk 996 blijft te hoog

20 nov 2011 9:19

Volgens mij heeft jij het ook over de kvstemperatuur en niet de oliedruk.

Re: oliedruk 996 blijft te hoog

20 nov 2011 9:32

Resto.,

Nadat mijn 996 bij jou is geweest is mijn oliedruk juist heel laag met warme motor ongeveer 0,6 bar en al ik rem voor een stoplicht brand een halve seconde mijn olie lampje .
Bel me ff of antwoord hier aub voor de rest loopt hij als een zonnetje.

Groet ronald

Re: oliedruk 996 blijft te hoog

20 nov 2011 9:34

Stationair wel te verstaan

Re: oliedruk 996 blijft te hoog

20 nov 2011 15:08

Langs brengen, ben je mijn nummer kwijt? Ik bel je.

Re: oliedruk 996 blijft te hoog

20 nov 2011 16:35

In dit geval valt de oliedruk na hard remmen even weg. Dus niet als de auto stilstaat .
Op de Carterpan zit een bakje waar de olie in word vast gehouden, hierin word de olie uitgezogen.
In het bakje zitten rubber flappen, deze houden de olie in een bocht of bij hard remmen tegen om olie aanvoer te houden.
Waarschijnlijk is er iets mis mee gezien het feit dat het bij hard remmen de olie wegloopt. Flap kapot of zit dubbel.
Mischien nog een defecte aanzuigbuis.
Word vervolgd.niks ergs i.i.g.

Re: oliedruk 996 blijft te hoog

21 nov 2011 10:46

@resto

Sorry dat ik even meelift op dit onderwerp. maar is er ook een trukje om de olietemperatuur (evt druk) af te lezen via de boordcomputer. Overigens belachelijk dat er geen olietemp. meter in die auto zit. (996 GT3 MKII) :scratch:
Plaats een reactie