Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
21 dec 2011 21:58
Kan iemand mij uitleggen waar dit slangetje voor is en waar deze aansluiting moet vinden (B) dit heb ik even naar boven gestoken voor de foto maar zit nergens op aangesloten. Zit bij A nog vast via een rubber verbinding lijkt het wel....
Er lopen veel meer van deze dunne slangetjes, waar dienen deze voor?
Betreft 968CS (1995)
EDIT by MOD: deze informatie aan de topic titel toegevoegd
21 dec 2011 22:04
Ben toch bang dat een collega 968 rijder je moet gaan helpen waar die op aangesloten moet worden
, maar ik denk
dat het vacuum slangetjes zijn
22 dec 2011 8:30
Zijn er al 968 techneuten wakker met een antwoord?
22 dec 2011 10:01
staat de accu er ook dicht bij?
dan zou het een - niet aangesloten - beluchtingsslang van accu kunnen zijn
22 dec 2011 10:19
Is inderdaad een vacuumslangentje. Heb even geen foto maar als je bij inlaatspruitstuk (aan blok zijde) kijkt tussen de derde en laatste buis zie je een soort dop/deksel (is onderdeel van olievulbuis) met daaraan vast een dikkere slang. Daar zit ook de aansluiting voor dit slangetje (haakse verbinding).
Jaap
22 dec 2011 10:26
@ Paul, accu staat niet in de buurt van dit slangetje.
@ Jaap, ben al sinds gisteravond aan het zoeken (met een paar uurtjes slapen) waar ik punt B op moet bevestigen, heb zowat tussen spruitstuk gehangen maar kan niets vinden..... dus een foto of tekening zou me 'massive' helpen
22 dec 2011 10:44
Hé Jaap, heb een aansluiting gevonden, precies waar jij zij.... diep verstopt en bijna niet tastbaar. Dan moet daar ook nog een slangetje in! Dat blijft nooit zitten volgens mij.....
22 dec 2011 10:58
Kan iemand ook uitleggen hoe het vacuumsysteem werkt? En wat als die slangetjes niet verbonden zijn?
Volgens mij heb ik heel lang zo rond gereden......
22 dec 2011 11:30
Jaap911 schreef: En wat als die slangetjes niet verbonden zijn?
.. dan werkt het vacuum-systeem niet (naar behoren)
22 dec 2011 11:33
Jaap911 schreef:Hé Jaap, heb een aansluiting gevonden, precies waar jij zij.... diep verstopt en bijna niet tastbaar. Dan moet daar ook nog een slangetje in! Dat blijft nooit zitten volgens mij.....
Bij mij zit het vast met zo'n rubber verbindingsstukje/elleboogje (92857471703) en het slangetje zou volgens PET 175mm lang moeten zijn. In PET kun je ook goed zien waar al die slangetje aan vast zitten Nu dit slangetje niet aangesloten is zal je beetje 'valse' lucht (dus niet gemeten via MAF) in spruitstuk krijgen omdat slangetje nu een open verbinding heeft. Waarvoor het vacuum gebruikt wordt in olievulbuis weet ik niet.
Jaap
22 dec 2011 12:01
dan werkt het vacuum-systeem niet (naar behoren)
Leg eens uit Olaf. Daar gaat het me nu juist om......
22 dec 2011 12:15
... omdat er bij een los slangetje niet voldoende - of geen vacuum is.
Schema wat ik geplaatst heb geeft mss wel duidelijkheid over waar dat slangetje hoort .. - en als het van het systeem af komt (de andere zijde niet aan een vacuum gestuurd iets zit) zou je het even dicht kunnen houden/maken
- totdat je weet wat het werkelijk aan zou moeten sturen ...
22 dec 2011 12:17
mijn vraag zou zijn of het losse slangetje ook symptomen geeft. pragmatisch denken heren.
22 dec 2011 13:02
Ik heb eigenlijk niets 'vreemds' gemerkt laatste tijd. Of moet ik zeggen ik mis 'nog' niets....
Heb 1 'elleboog' gevonden die gescheurd is en dus het losse slangetje, die nog vast zit op punt A (zie foto).
Inmiddels dus de aansluiting gevonden voor punt B, maar is pislastig om te bevestigen. Het slangetje heeft eigenlijk geen overlengte en is niet erg flexibel.
Heb het idee om er een langere/flexibele slang op te zetten.
@ Olaf, het begint me nu een beetje duidelijk te worden. Ook dankzij de schema's. Dank daarvoor.
22 dec 2011 13:15
Misschien is het slangetje wel afgebroken en nu te kort? Zou 175 mm moeten zijn en in mijn plaatje uit PET kun je zien hoe het moet zitten. Ik kan er bij mijn 968 toch wel aardig bij. De dikkere slang die er naast zit, ook op olievulbuis, is voor de carter ontluchting. Het vacuumslangetje stuurt waarschijnlijk een klep oid aan zodat je bij bijvoorbeeld afremmen op de motor niet te veel olie(damp) uit je blok trekt.
Jaap
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.