Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Terugval toerental

26 dec 2011 22:44

Beste Porschevrienden,

Ik heb een probleem met mijn 3.2 carrera bj 85. Als ik met een koude motor rijdt en ik trap het koppelingspedaal in dan valt het toerental vaak helemaal terug en slaat de motor af. Heeft iemand dit probleem ooit meegemaakt, met een warme motor eigenlijk nooit geen last.

Re: Terugval toerental

26 dec 2011 23:07

Alleen tijdens het rijden of loopt hij uberhaubt niet stationair als hij koud is?

27 dec 2011 1:58

Het zou kunnen dat het reinigen of vernieuwen van de stappenmotor verbetering geeft.
De stappenmotor regelt het stationair toerental. Bij koude motor moet deze meer lucht doorlaten waardoor het stationair toerental bij koude motor hoger wordt.
Soms is deze inwendig erg vervuild en helpt reinigen met carburateurreiniger en daarna inwendig inspuiten met kruipolie wel eens.

27 dec 2011 10:12

Het is inderdaad alleen tijdens het rijden, de auto start prima en loopt goed statinair. Alleen als ik dus wegrijd en moet afremmen voor een kruising bv dan trap ik de koppeling in en valt het toerental helemaal of bijna helemaal terug(pakt hem nog net op). De auto start daarna wel meteen.
Ps waar zit de stappenmotor (ben niet erg technisch maar wil het zelf proberen)

27 dec 2011 17:59

Afbeelding

:salut:

27 dec 2011 21:27

Wat is het toerental stationair normaliter?
Plaats een reactie