"Een mens lijdt het meest, van het lijden dat hij vreest" ... dat gaat hier wel heel erg op.
Een derde topic open met vele "wat - als - dan" vragen gaat je ook niet helpen.
Wat mij betreft zijn er 2 opties:
- als je er nog niet aan vast zit: laten staan dat ding en een originele zoeken
- als je er toch niet meer onderuit kan: gewoon ter keuring aanbieden en kijken wat er gebeurt.
Persoonlijk zou ik me meer zorgen maken over je verzekering, je WA dekking bedoel ik dan dus he. Als je een keer betrokken raakt bij een zwaar ongeval, dan kan het rijden met een auto die niet aan zn typegoedkeuring voldoet voor veel narigheid zorgen. Bel je maatschappij vooraf eens op of ze bezwaar hebben tegen zo een opgevoerde 2.7 ... Als ze dat nu al niet leuk vinden, hoe zal dat dan zijn als ze een paar ton moeten uitkeren aan nabestaanden !?
Ik heb een voorbeeld van een dodelijk ongeval in mn familie waarbij de WA polis niet heeft uitgekeerd, da's een dure hobby kan ik je verzekeren.
Check hier bv wat je zou moeten doen om verantwoord met een 3.2 motor te rijden:
http://www.mittelmotor.de/content/infor ... ticleID=26Met daarin oa:
bis 170 kW / 231 PS: Fahrzeuge die mit dem 3,2l Carrera Motor ausgerüstet werden sollen, dürfen nicht vor dem Modelljahr '76 produziert worden sein.
Folgende Teile müssen auf den technischen Stand des 911 Carrera 3,2 umgebaut werden:
Bremsanlage: Bremskraftverstärker, Hauptbremszylinder, Bremskraftregler, Bremssättel, Bremsbeläge und Bremsscheiben.
Fahrwerk: Stoßdämpfer, Stabilisatoren, Schräglenker und Gelenkwellen. Bereifung: Mindestens 185/70 R 15 bzw. 195/65 R 15 auf 6J x 15 vorn und 215/60 R 15 auf 7J x 15 hinten mit Carrera Kotflügelverbreiterungen.
Getriebe: Übersetzung und Ölkühlung.
Motor: Lamellenölkühler einschließlich vorderem Stoßfänger mit Aussparung zur besseren Anströmung des Ölkühlers.