Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
21 feb 2012 11:52
wie kan mij helpen waar deze nummer voor staan, ik ben van plan een Duitse 911 te kopen bj 1970 met een 3.0 L motor (origineel was het een 2.7)
ik heb ondertussen wel de nummers van de belgische auto.
chasis: 911xxxxxxxx
motor (dus 3.0 L): 920/xxx
Kloppen deze nummers voor het type auto dus 911, bj 70 en de motor (3.0 L) ?
Laatst bijgewerkt door
Avanti op 29 feb 2012 10:53, in totaal 2 keer bewerkt.
21 feb 2012 12:56
Avanti schreef:ik ben van plan belgisch 911 te kopen bj 1975 met een 3.2 L motor (
origineel was het een 3.2)
Nog maar een topic aangemaakt?
21 feb 2012 13:52
9115110253 chassis staat voor:
"5" voor 1975
"1" is 911 motor (in tegenstelling tot 'S', Carrera, etc
"1" is voor de Targa
Motor zou 615xxxx moeten zijn voor de bijbehorende motor.
21 feb 2012 13:56
er zit een 3.2 carrera motor in maar de cijfers corresponderen niet, 930.10 duit op een 3.0 L motor, klopt dat ?
21 feb 2012 14:37
Avanti kan in zijn eentje met 1 probleem een heel forum vullen!! Dat is ook een prestatie!
21 feb 2012 14:41
Weet je zeker dat het motornummer niet met een 6 begint?
63010xx zou dan staan voor een 1980 SC motor (3.0 liter dus) maar in dat geval heeft jouw nummer te veel digits.
21 feb 2012 14:59
felix bahama 912 schreef:Avanti kan in zijn eentje met 1 probleem een heel forum vullen!! Dat is ook een prestatie!
Avanti, voor het motor type moet je niet het nummer hebben die op de dynamo steun zit, maar het nummer wat daar vlak achter op de carter helft staat.
Voor een 3.2 begint deze met 930/ nog wat, waarschijnlijk 20, voor een rdw motor (Europese motor)
Het zijn ingeslagen letters en dus niet makkelijk te zien.
21 feb 2012 15:36
ok, bedankt voor de tip....als het "goede" motor nummer niet bovenwater komt dan denk ik dat ik de koop ga afblazen.
de identiteit van de motor moet te achterhalen zijn dus inhoud, type, vermogen...anders zet de RDW met invoer er een dikke streep doorheen
21 feb 2012 16:57
Grote B******T!!!!
Zal je nog 1 tip geven en dat is dan werkelijk de laatste: Ga met de belgische verkoper en de auto gewoon nog op bels kenteken naar de RDW, laat dat ding schouwen, hou je mond over motor etc. Doen ze moeilijk, laat je dat ding in Belgie, komt ie er fluitend doorheen (waar ik mijn geld op zet) heb je hem op NL kenteken. Ben wel grotere kenteken uitdagingen aangegaan en met goed gevolg afgesloten.
Voor de belse verkoper is er alleen 2 uurtjes te verliezen (gewoon schouwen in Rijen, dat is dicht bij de grens), voor jou ook alleen maar die paar uurtjes.......
Dus nu stoppen met allerlei topics te openen om uiteindelijk het bijltje erbij neer te gooien, je zal als je een oude P wilt rijden nog wel meer tegenslagen tegenkomen, hoop dat je dan wat meer ballen en ruggegraat hebt, anders gaat dat avontuur niet lang duren ben ik bang.
21 feb 2012 19:28
ik had net weer gebeld met eigenaar, deze was beetje over de zeik dat ik zoveel gegevens nodig had, maar heb hem uitgelegd dat als de motor niet origineel is de behoorlijk gedonder kan krijgen met de verzekering.
PON leusden kan trouwens wel afgeven wat de identiteit is adhv de nummers, het chassis nr klopte.
overigens een case naar RDW gestuurd, ik ben benieuwd wat voor antwoord ze geven, zie onder:
Vraag / opmerking : Beste,
ik ben voornemens een oldtimer in te voeren, een alfa romeo spider uit 1977 uit een EU land. Alle papieren zijn aanwezig en de auto is gekeurd en ziet er zeer goed uit.
In plaats van een originele 1.6 liter - 110 pk zit er een 2.0 liter - 128 pk motor in, wat zijn de eisen / criteria om de auto in te voeren ?
Ik had gehoord dat je herkomst van de motor moet kunnen aantonen, maar dat is jaren geleden gedaan, er zijn dus geen facturen meer van de motor ombouw. De eigenaar wil wel schrifttelijk verklaren dat hij de auto 7 jaar geleden zo heeft gekocht. Is dit voldoende ?
21 feb 2012 21:17
Als het zo door gaat moeten wij allemaal zeker ook nog garant staan voor die besluiteloze.
21 feb 2012 21:27
930/10 motoren van 1981 -1983 3.0 SC
930/20 motoren van 1984 -1989 3.2
Er zijn nog andere nummers mogelijk maar dit betreffen de Japanse en USA blokken.
21 feb 2012 21:34
930/20 zijn de rest of world
/21 is usa jp
/26 ch/sweden
22 feb 2012 12:31
Avanti schreef:ik had net weer gebeld met eigenaar, deze was beetje over de zeik
vind je het gek??
Avanti schreef:Vraag / opmerking : Beste,
ik ben voornemens een oldtimer in te voeren, een alfa romeo spider uit 1977 uit een EU land. Alle papieren zijn aanwezig en de auto is gekeurd en ziet er zeer goed uit.
In plaats van een originele 1.6 liter - 110 pk zit er een 2.0 liter - 128 pk motor in, wat zijn de eisen / criteria om de auto in te voeren ?
Ik had gehoord dat je herkomst van de motor moet kunnen aantonen, maar dat is jaren geleden gedaan, er zijn dus geen facturen meer van de motor ombouw. De eigenaar wil wel schrifttelijk verklaren dat hij de auto 7 jaar geleden zo heeft gekocht. Is dit voldoende ?
Jokkebrok, misschien leest er iemand van de RDW wel mee
wolf schreef:930/20 zijn de rest of world
/21 is usa jp
/26 ch/sweden
/25 M298 (katalysator 217pk) voor USA, Oostenrijk, Zwitserland, Japan.
Deze is ook in Australië geleverd, maar dan met een andere DME computer (207pk)
24 feb 2012 15:13
HOU NOU ES OP EN LAAT DAT ONDING NOU GEWOON STAAN IN BELGIE FLIPPO !!!
TIJD VOOR ZINVOLLE "AVANTI" (stappen voorwaarts)
25 feb 2012 0:40
lindemans schreef: (stappen voorwaarts)
In de richting van een 911 waar je een beter gevoel bij hebt.
In de richting van een 911 waar je geen 10 topics voor hoeft te openen.
flippo?? Dat is zoo 1998
25 feb 2012 20:19
JA inderdaad; maar het ombouwen van een 2.7 is ook zo 1998
25 feb 2012 20:22
Avanti schreef:ik had net weer gebeld met eigenaar, deze was beetje over de zeik ..... maar heb hem uitgelegd dat als de motor niet origineel is de behoorlijk gedonder kan krijgen met de verzekering.
Welk antwoord van die Belg denk je nou nodig te hebben om GEEN gedoe met RDW of verzekering te krijgen ... ?
(antwoord: ik ben zo over de zeik, ik verkoop m niet meer aan je !!!)
26 feb 2012 10:22
Avanti schreef:
Vraag / opmerking : Beste,
ik ben voornemens een oldtimer in te voeren, een alfa romeo spider uit 1977 uit een EU land. Alle papieren zijn aanwezig en de auto is gekeurd en ziet er zeer goed uit.
In plaats van een originele 1.6 liter - 110 pk zit er een 2.0 liter - 128 pk motor in, wat zijn de eisen / criteria om de auto in te voeren ?
Ik had gehoord dat je herkomst van de motor moet kunnen aantonen, maar dat is jaren geleden gedaan, er zijn dus geen facturen meer van de motor ombouw. De eigenaar wil wel schrifttelijk verklaren dat hij de auto 7 jaar geleden zo heeft gekocht. Is dit voldoende ?
Dat is niet hetzelfde. Een nord motor kan onherkenbaar voor de meeste inspecteurs gewisseld worden. Et is zelfs zo dat gezien de beperkte vermogenstoename hier geen echte discussies over zijn. Zeker bij een italiaan is het moeilijk duidelijk te checken wat het originele blok geweest is.
Als je je zon zorgenmaakt dat je zo veel topics aanmaakt en hier zo veel energie in steekt, waarom koop je dan niet een nl auto bij een betrouwbare specialist.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.